Dodaj ogłoszenie o pracy


Stawiam na otwartą komunikację - rozmowa z Katarzyną Szczur, prezesem zarządu Textra Poland Sp. z o.o

Rozmowa z Katarzyną Szczur, prezesem zarządu Textra Poland Sp. z o.o

Gratuluję zwycięstwa w Plebiscycie Przyjazny Pracodawca TSL’2015. Jesteście małą firmą, ale dorównujecie standardami pracy dużym korporacjom. Jak do tego doszliście w ciągu niespełna 10 lat działalności? - Kiedy w styczniu 2006 roku powstała firma TEXTRA wiedziałam, że będzie to firma skupiona przede wszystkim na klientach i na ludziach współpracujących z nami, dbająca o wysoką jakość usług, rzetelność i uczciwość, szacunek wobec kontrahentów i wobec siebie. Zależało mi na tym, aby stworzyć zespół odpowiedzialnych ludzi, którzy nie tylko będą zespołem profesjonalistów, ale przede wszystkim będą czuli się dobrze pracując w naszej firmie. Postawiłam na dobrą współpracę i otwartą komunikację. Umiejętne zarządzanie wymaga komunikowania się zarówno z ludźmi wewnątrz firmy, jak i z otoczeniem. Z dobrych relacji wewnątrz firmy płynie pozytywny przekaz na zewnątrz. A pozytywny wizerunek firmy jest w dzisiejszych czasach bardzo ważny, gdyż może stanowić źródło przewagi konkurencyjnej.

Co dla Pani znaczy być dobrym pracodawcą? - Rzetelność i wiarygodność. Istotą dobrego pracodawcy jest troska o pracowników, ich rozwój zawodowy, podnoszenie wiedzy i umiejętności.  Nie bez znaczenia jest też dbałość o dobrą atmosferę i przyjazne relacje interpersonalne w miejscu pracy, a przede wszystkim umiejętne docenienie pracowników za ich pracę, zaangażowanie, kreatywność pomysły i wiedzę. W relacjach z pracownikami bliskie jest mi powiedzenie, że nie bez przyczyny natura dała nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język – po to, abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili.

Oprócz dobrych warunków pracy, oferujecie wysoką jakość obsługi klienta i usług spedycyjnych. Czy startowaliście z jakimś dużym kapitałem i know how? - Początki nie były łatwe i pewnie trudno w to uwierzyć, ale pierwsze narzędzia pracy jakimi dysponowaliśmy to były pożyczone komputery i stół kuchenny. Sama łączyłam różne funkcje, jednocześnie sprzątałam, byłam sekretarką, spedytorem, koordynatorem, handlowcem i prezesem. Dzisiaj zatrudniam 26 osób i firma ma już swoją strukturę. Więc, jak widać, nie stał za nami ani duży kapitał, ani know how wielkiej firmy. Dzisiaj TEXTRA Poland to firma, z której jestem bardzo dumna. Relacje z klientami budujemy w oparciu o szacunek i życzliwość. To właśnie dzięki temu firma zawdzięcza swój sukces.     

Najtrudniejszy okres w działalności firmy, to… - Siódmy rok działalności (rok 2012), kiedy to dotknęło nas szereg nieprzyjemnych i nieprzewidzianych zdarzeń. Pomimo wielu przeciwności losu i nieżyczliwym nam osobom, dzięki naszemu zapałowi i wierze w nasze umiejętności zdobywaliśmy systematycznie kolejne zlecenia, kolejnych klientów oraz kolejne wyróżnienia w branży TSL.

Co jest obecnie podstawą działalności Textra Poland? - Nadal wyłącznie usługi spedycyjne i w najbliższej przyszłości nie zamierzamy zmieniać profilu naszej działalności. Patrząc na polski rynek, mamy jeszcze wiele w tym obszarze do zrobienia. Codziennie spotykamy się z wyzwaniami, które nas motywują, rozwijają i uczą.   

Jak ocenia Pani rynek usług spedycyjnych, co hamuje rozwój małych firm spedycyjnych? - Klienci bardzo często decydują się na współpracę biorąc pod uwagę przede wszystkim cenę. Jednakże w rozwoju współpracy istotne są inne wartości, jak profesjonalizm, szybkość w działaniu, dostępność, uczciwość, kultura osobista, czy też indywidualne podejście. Natomiast podstawowym hamulcem rozwoju jest brak kapitału, ogromna odpowiedzialność materialna i zatory płatnicze od niektórych zleceniodawców, co wpływa na zdolność utrzymania płynności finansowej w małych firmach.  Ostatnio bardzo istotnym problemem staje się również brak na rynku pracy osób z doświadczeniem w branży.

Jak patrzycie na innowacje, na ile są istotne dla rozwoju małych firm TSL? -  Innowacje postrzegamy jako nowe możliwości i ciągłą potrzebę rozwoju, jako ważny element strategii firmy. Śledzimy rynek, analizujemy zachodzące w nim zmiany i staramy się wychodzić naprzeciw tym zmianom. Aby zoptymalizować niektóre procesy naszej działalności, TEXTRA Poland korzysta z dofinansowań unijnych, dzięki czemu możemy rozwijać narzędzia informatyczne, aby pracować szybciej, lepiej i sprawniej.  

Textra Poland za 10 lat… - To firma wyróżniająca się na rynku pod względem jakości, doświadczenia i profesjonalizmu oraz uczciwości wobec klienta i pracowników.

Dziękuję za rozmowę,
Beata Trochymiak

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.