Dodaj ogłoszenie o pracy


Scandinavian Express Poland

Rozmowa z Ewą Duks-Szymańską prezesem zarządu

Scandinavian Express Poland Sp. z o.o.

„Sky is the limit”

Dzisiaj wiele firm szuka niszy na rynku transportowym, Państwo znaleźli ją w … - Skandynawii, która w kilku aspektach różni się od Europy Środkowej czy Zachodniej. Przede wszystkim geografia -  przepływ masy towarowej do i z krajów skandynawskich z racji jej położenia odbywa się głównie przeprawami promowymi, które należą do korytarzy transportowych o ograniczonej pojemności, podatnych na różne zewnętrzne czynniki ryzyka. Ukształtowanie terenu, ostry klimat, częste zamknięcia dróg zimą – te elementy należy uznać za bariery prowadzenia działalności transportowej w dalekiej Szwecji czy Norwegii. Do tego dochodzą różnice społeczno-kulturowe, które mają zasadniczy wpływ na budowanie relacji biznesowych z skandynawskim partnerami, a w efekcie wiarygodność i skuteczność obsługi. W końcu mamy cały obszar formalno-prawny, bez znajomości którego płynność realizacji usług może być zagrożona w wyniku opóźnień czy dodatkowych nieprzewidzianych kosztów (jak choćby procedury odpraw celnych w Norwegii, rosnące wymagania wobec konkurencyjnych dla norweskich - firm transportowych z Europy Środkowej). Z drugiej jednak strony gospodarki państw skandynawskich należą do silnych i stabilnych, a firmy to zdyscyplinowani i terminowi płatnicy. Aby odnieść sukces na rynku skandynawskim trzeba poznać tę specyfikę i przede wszystkim – sprostać wysokim wymaganiom jakościowym.

Scandinavian Express działa od roku …. - 1993 roku, z siedzibą w Gdańsku. Na początku była to spółka spedycyjna. Pierwsze zlecenia dotyczyły organizacji drobnicowych przewozów importowych ze Szwecji. W ciągu kolejnych 20 lat działalności przedsiębiorstwo przeszło zasadniczą metamorfozę, rozwijając swój potencjał usługowy, zasięg operacyjny, a także rozrastając się organicznie. Dziś Scandinavian Express to niezależny operator logistyczny, który dysponuje nowoczesną i wielofunkcyjną flotą 80 zestawów o szerokim spektrum funkcjonalności (w tym również taborem wysoko specjalistycznym do przewozów ponadgabarytowych). Spółka posiada własne magazyny oraz oddziały w Skandynawii. Oferujemy pakiet usług spedycyjnych, transport drobnicowy, całopojazdowy, przewozy ponadnormatywne, logistykę magazynową oraz spedycję morską.

Szanse na rozwój firma upatruje w…. - Optymalizacji procesów wewnętrznych, efektywniejszym planowaniu aut przy jednoczesnej ekspansji rynkowej  w ramach przyjętej specjalizacji. Chcemy postawić na większą skuteczność w pozyskiwaniu klientów z grupy docelowej – budować długofalową współpracę z wymagającymi firmami z branż precyzyjnych i/lub o wysokiej wartości towaru, poszukujących sprawdzonych rozwiązań logistycznych i doświadczonego operatora w Skandynawii.  

Największym wyzwaniem w obecnym czasie dla firmy i rynku TSL w Polsce jest… - Presja klienta na cenę, a z drugiej strony rosnące koszty prowadzenia działalności. Z kolei dla Scandinavian Express największym wyzwaniem jest skutecznie sprzedać jakość. Niestety, nie wszyscy klienci potrafią przeliczyć, że „taniej” nie znaczy zawsze „bardziej opłacalnie”. Zwłaszcza w dłuższej perspektywie, z uwzględnieniem potencjalnych ryzyk czy utraconych korzyści wynikających z opóźnień, przestojów, uszkodzeń, reklamacji, etc. Naszym zadaniem i celem jest to, żeby klient znalazł w nas nie tylko dostawcę usługi lecz także partnera i eksperta, który potrafi wykazać i uzasadnić, że ponadprzeciętna jakość warta jest rozsądnej ceny, która w konsekwencji w krótkim okresie czasu przyniesie dla niego wymierne korzyści.

Scandinavian Express jako pracodawca – bardziej polski czy bardziej skandynawski… - Staramy się czerpać najlepsze praktyki z obu wzorców. Na rynku jesteśmy znani z atrakcyjnych warunków zatrudnienia oraz bogatego pakietu socjalnego. Jednocześnie firma stawia swoim pracownikom konkretne oczekiwania oraz cele do realizacji. Działamy w dużym tempie i pod presją czasu, a w takich warunkach sprawdzają się przede wszystkim ludzie, dla który praca w spedycji jest pasją, a ewentualne problemy - wyzwaniem. Zespół liczy obecnie 60 pracowników biurowych i 100 kierowców. Pracownikom dajemy rożne możliwości rozwoju, szkoleń i awansu. Proponujemy szereg dodatków motywacyjnych, nie tylko finansowych. Wzorem skandynawskich, partycypacyjnych modeli zarządzania, angażujemy pracowników niższych szczebli do interdyscyplinarnych zespołów. Specjaliści wspólnie z kadrą kierowniczą wypracowują wdrażane później rozwiązania. Podsumowując staramy się zachować równowagę pomiędzy celami i potrzebami firmy, a rozwojem i wielopoziomową motywacją pracowników.

Styl zarządzania firmą, charakteryzuje … - Nowoczesność i nieszablonowe myślenie. Jesteśmy jedną z nielicznych firm, która zatrudnia panie na stanowiskach kierowców i jedyną w Polsce, w której kobieta prowadzi zestawy ponadgabarytowe. Wykorzystujemy nowoczesne formy komunikacji, budujemy aktywne relacje ze społecznością fanów marki, wspieramy różne grupy pasjonatów, nie tylko z branży TSL. Działamy rozważnie, ale odważnie – jesteśmy niezależnym operatorem, a nie oddziałem korporacji zobowiązanym realizować politykę centrali, zatem dla nas - „sky is the limit”.

Innowacyjność Scandinavian Express widoczna jest w… - Wymagającym skandynawskim rynku, na którym działamy, a który to wymusza inwestycje w nowoczesny, niezawodny sprzęt. Stąd renomowane skandynawskie marki w naszej flocie – Volvo, Scania, najnowsze modele ciągników z silnikami EURO 5, komputerami pokładowymi, skanerami. Naczepy o dodatkowych funkcjonalnościach, własne innowacje technologiczne (aplikowane zwłaszcza w przewozach ponadnormatywnych). Centrum integrującym wszystkie procesy jest zaawansowany system informatyczny, który umożliwia nam efektywne planowanie, realizowanie, optymalizowanie dostaw jak i monitorowanie wskaźników oraz ich dalsze raportowanie do klientów.

Dziękuję za rozmowę
Beata Trochymiak

Scandinavian Express Poland Sp. z o.o:

  • firma powstała w 1993 roku i jest spółką z 100 proc. udziałem kapitału polskiego na początku zatrudniała kilka osób, świadczyła usługi spedycji drobnicowej
  • firma dzisiaj posiada oddziały w Polsce i Skandynawii,
  • świadczy usługi w zakresie spedycji i transportu przesyłek drobnicowych, całopojazdowych, ponadgabarytowych, a także logistyki magazynowej i spedycji morskiej,
  • posiada flotę 80 zestawów, w tym tabor specjalistyczny do przewozów ponadgabarytowych,
  • korzysta z systemów informatycznych we wszystkich kluczowych obszarach działalności, w tym planowanie i realizowanie zleceń spedycyjno-transportowych, finanse i księgowość, obsługa klienta.

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.