Dodaj ogłoszenie o pracy


OMEGA Pilzno Sp. z o.o

 

 

 

 Rozmowa z Adamem Godawskim prezesem zarządu OMEGA Pilzno Godawski & Godawski Sp. z o.o

Podkarpacki gigant branży TSL

OMEGA Pilzno jest jednym z największych pracodawców w transporcie i spedycji wśród typowo polskich firm, jak radzicie sobie z zarządzaniem kadrami? - Obecnie zatrudniamy około 1000 pracowników. Firma podzielona jest na działy operacyjne, zarządzane przez kierowników oraz działy wspierające zarządzane przez pełnomocników. W skład struktury wchodzi osiem działów transportu (kierownicy, spedytorzy, rozliczeniowcy, fakturzystki, opiekunowie techniczni), dwa działy spedycji (kierownicy, spedytorzy), siedem działów wspierających, tj. handlowy, HR, jakości, rozliczeń, WT, techniczny, oponowy. Zarządzanie tak dużym zespołem jest sporym wyzwaniem. Praktycznie mamy ciągły proces rekrutacji, także stażystów, a najlepszym proponujemy umowę o pracę. Każdy z pracowników ma możliwość wzięcia udziału w rekrutacjach wewnętrznych i ubiegania się o awans w ramach całej grupy kapitałowej. W firmie obowiązuje też przejrzysty system premiowania, uzależniony od poziomu uzyskanych wyników.

Jakie wymagania stawiacie osobom, które aplikują do pracy w Grupie OMEGA? - Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, każde stanowisko to inne wymagania, inne kompetencje i różnorodne cechy osobowościowe. Na pewno wykształcenie kierunkowe ułatwia start, chociaż nie gwarantuje zatrudnienia u nas. Ważna jest umiejętność dostosowania się, wysokie kompetencje właśnie jako konsekwencja wykształcenia i doświadczenia, elastyczność i postawa. Wyznacznikiem doboru pracowników jest profil stanowiska pracy, który jasno określa cechy, kompetencje i wymagane doświadczenie na danym stanowisku pracy. Pracownicy są dobierani do konkretnych zespołów i to stanowi istotę oraz przesądza o ostatecznej decyzji co do zatrudnienia kandydata. Działamy w branży postrzeganej jako męska, ale doskonale odnajdują się w niej również kobiety. Pracującą w firmie płeć piękną można spotkać praktycznie na każdym szczeblu; od wysokich stanowisk takich jak pełnomocnik, kierownik, po także panie-kierowców TIR-ów.

Jak wygląda wdrożenie do pracy nowych pracowników i rozwój kadry? - W firmie każdy z nowo zatrudnionych pracowników bierze udział w szkoleniu adaptacyjnym. W sytuacji zmiany stanowiska lub/i awansu pracownicy odbywają także cykl szkoleń stanowiskowych. Szkolenia są prowadzone przez pracowników, którzy obok codziennych czynności pełnią rolę trenerów wewnętrznych. Dla kierowników działów spedycji dedykowane jest szkolenie niezbędne do uzyskania licencji na wykonywanie transportu drogowego, potwierdzone certyfikatem kompetencji zawodowych w transporcie drogowym. Kwalifikacja do szkoleń zewnętrznych odbywa się na podstawie wyników badania potrzeb szkoleniowych, konsekwencją powyższego jest ustalenie indywidualnego planu szkoleń na poszczególnych stanowiskach pracy.

OMEGA Pilzno wyrosło z usług … - Firma powstała w 1991 roku i zaczynaliśmy od usług transportu drogowego. Rozwijaliśmy sukcesywnie flotę pojazdów oraz wachlarz usług transportowych i spedycyjnych świadczonych przez naszą firmę. W tej chwili pod szyldem OMEGA Pilzno jeździ prawie 600 samochodów ciężarowych z najróżniejszymi rodzajami naczep, dostosowanymi do potrzeb i wymagań partnerów. Firma posiada własne serwisy warsztatowe z autoryzacją Volvo i MAN, ukierunkowane nie tylko na potrzeby wewnętrzne przedsiębiorstwa, ale również klientów zewnętrznych, którzy chcą korzystać z profesjonalnych usług serwisowych. Weszliśmy też w obsługę logistyczną. Wybudowaliśmy Podkarpacki Park Logistyczny, w którego skład wchodzi magazyn w Mokrzcu (docelowa powierzchnia do 70 tys. mkw) oraz Centrum Logistyczne w Podgrodziu o powierzchnia 46 tys. mkw. W skład Grupy OMEGA Pilzno wchodzi kilka spółek, które razem tworzą kompleksową ofertę, w tym Agencja Celno-Portowa w Gdyni, która oferuje usługę spedycji morskiej oraz obsługę celno-portową dla transportu kontenerów morskich. Doświadczenia zdobyte w ciągu dwóch dekad działalności sprawiły, że OMEGA Pilzno jest dzisiaj niezwykle silną marką w Polsce i liczącym się konkurentem na rynku europejskim.

Na rozwój jakiej specjalizacji usług postawiliście najbardziej? - Od początku specjalizujemy się w transporcie międzynarodowym, który obsługuje wszystkie kraje Europy, w tym również Turcję. Ale wszystkie obszary działalności są dla nas jednakowo ważne, w tym najmłodsze nasze „dziecko” - logistyka. Oprócz przechowywania towarów, w naszym Parku Logistycznym oferujemy także rozładunek załadunek, przepakowywanie, etykietowanie, metkowanie, itp. To na czym nam zależy najbardziej, to utrzymanie wysokich standardów, gwarancja jakości usług i praca zorganizowana jak w przysłowiowym szwajcarskim zegarku.

Czy skupiacie się na obsłudze jakichś wybranych grup towarów? - Nie, wozimy wszystko co można przetransportować samochodem ciężarowym, albo w kontenerach. Obsługujemy klientów w całej Europie. Chcąc zapewnić partnerom współpracę na najwyższym poziomie, poszczególne kierunki przydzieliliśmy oddzielnym działom. W ten sposób np. jednostce zajmującej się Anglią przypisani są konkretni kierowcy, samochody, spedytorzy, osoba rozliczająca koszty delegacji oraz opiekun techniczny. To mała firma, która stanowi cząstkę całości. Taki podział, wdrażany przez lata, sprawdza się w stu procentach.

Obecnie Firma stawia na inwestycje w …  - Inwestujemy zarówno w ludzi, flotę jak i logistykę. Nasze ciągniki nie są starsze niż 3 lata, a mając własne autoryzowane serwisy jesteśmy pewni, ze nasze samochody mogą jechać bezpiecznie w trasę. Niedługo czeka nas otwarcie drugiego magazynu należącego do kompleksu Podkarpackiego Parku Logistycznego i na tym nie koniec, bo zamierzamy inwestować w budowę kolejnych magazynów w południowo-wschodniej Polsce. Polska, a szczególnie Podkarpacie ma świetne warunki, aby stać się centrum logistycznym dla firm, które dystrybuują swoje towary do rozwijających się gospodarek Europy Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 20 lat wdrożyliśmy też w firmie i przetestowaliśmy wiele różnych rozwiązań informatycznych, w rozwój których też ciągle inwestujemy.

Dziękuję za rozmowę
Beata Trochymiak

OMEGA PILZNO Godawski & Godawski Sp. z o.o w liczbach: firma powstała w 1991 roku i została założona przez braci Godawskich. Flota firmy liczy około 600 pojazdów ciężarowych (Volvo i MAN). W skład Grupy OMEGA Pilzno wchodzi kilka spółek w tym: PP PKS Rzeszów, Podkarpacki Park Logistyczny w Mokrzcu oraz Centrum Logistyczne w Pogrodziu, Agencja Celno – Portowa w Gdyni, a także Autoryzowane Serwisy Samochodów Ciężarowych VOLVO i MAN. Firma zatrudnia prawie 1000 pracowników, spośród których zdecydowaną większość stanowią kierowcy. W latach 2000-2005 firma wdrożyła certyfikat ISO 9001:2000 oraz została nagrodzona w programie „Przedsiębiorstwo Fair Play” i wyróżnieniem jako „Solidna firma” oraz tytułem „Lider Rynku” i „Euro Leader 2005”. http://www.omega-pilzno.com.pl/

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.