Konto pracodawcy


DPD Polska podsumowało działania CSR 2019

DPD Polska, realizując ideę zrównoważonego rozwoju, działa zgodnie ze strategią CSR przyjętą przez DPDgroup pod hasłem DrivingChangeTM. Dąży do obniżenia emisji CO2, usprawnień w logistyce miejskiej, promuje przedsiębiorczość i zachowuje wrażliwość na potrzeby najbliższych społeczności. Firma podsumowała działalność w tym obszarze za rok 2019.

W minionym roku DPD Polska intensywnie rozwijała logistykę miejską. Rozszerzyła sieć oddziałów miejskich zlokalizowanych w dzielnicach mieszkalnych i biznesowych w dużych ośrodkach - ich liczba przekroczyła 40. Oddziały te realizują doręczenia rowerowe (w tym rowerami cargo), na skuterach oraz piesze. Chcąc racjonalizować ruch kołowy, który przecież wpływa na życie mieszkańców miast, operator rozwija narzędzia i usługi, które usprawniają procesy dostaw, jednocześnie dając nadawcom i odbiorcom przesyłek więcej możliwości.

Neutralni dla środowiska
W minionym roku DPDgroup opublikowała raport CSR, w którym poinformowała, że cel ograniczenia emisji dwutlenku węgla zaplanowany na rok 2020 został już osiągnięty i w konsekwencji grupa zobowiązała się do ograniczenia przed 2025 r. emisji CO2 o dalsze 30 proc. na każdą przesyłkę.
- W DPD Polska sukcesywnie unowocześniamy flotę i zwiększamy udział pojazdów nisko lub zeroemisyjnych. Obecnie nasze oddziały miejskie korzystają z 50 rowerów tradycyjnych, kilkunastu jednośladów elektrycznych i kilku samochodów elektrycznych. Testujemy też nowe modele aut elektrycznych, które dołączą do naszej floty w miastach – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Firma optymalizuje także trasy przejazdów samochodów LNH, m.in. modernizując sieć oddziałów. Pod koniec 2018 r. do użytku oddana została sortownia w Parzniewie, obsługująca przepływy przesyłek w aglomeracji warszawskiej oraz w Polsce północnowschodniej, a model połączeń uwzględnia cele DPDgroup związane z redukcją emisji CO2. DPD Polska unowocześnia swoje placówki poprzez wdrażanie rozwiązań usprawniających i skracających procesy oraz ograniczających uciążliwość działalności logistycznej dla środowiska. W oddziale w Słupsku zostały zainstalowane panele fotowoltaiczne, kolejne inwestycje tego typu są w toku. Wszystkie oddziały działają według modelu oszczędzającego zasoby naturalne z wykorzystaniem mechanizmów redukujących zużycie energii i wody. Prowadzą również selektywną zbiórkę odpadów. W oddziałach instalowane jest też oświetlenie LED.

Bliżej społeczności
 - Myśląc o zrównoważonym wzroście, DPD Polska otwiera się na lokalne inicjatywy CSR zgłaszane przez pracowników i współpracowników firmy. Wyselekcjonowane projekty prowadzone są tam, gdzie mieszkamy i pracujemy, a wsparcie ich nawet niewielką kwotą sprawia, że marka DPD kojarzy się nie tylko z logistyką, ale także z wrażliwością na społeczne potrzeby – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Dzięki zaangażowaniu pracowników i współpracowników firmy udało się odnowić dwa domy dziecka w Jastrowie niedaleko Piły, przeprowadzić szkolenie na temat zdrowia i higieny dla podopiecznych Olsztyńskiego Centrum Pomocy Dziecku z okazji Światowego Dnia Higieny. W dwóch krakowskich oddziałach operator zorganizował zbiórki na zakup wanny rehabilitacyjnej dla zwierząt ze Schroniska dla Zwierząt w Krakowie, zaś w Tychach pracownicy firmy zrealizowali projekt pomocy na rzecz Szpitala Miejskiego połączony z warsztatami krawieckimi. W efekcie oddział dla małych dzieci i noworodków otrzymał kilka kompletów nowej, kolorowej pościeli. Firma pomogła także w sfinansowaniu zakupu i montażu nowych mebli do kuchni w toruńskim domu dziecka oraz wsparła przygotowania pikniku połączonego z triathlonem zorganizowanym z okazji Dnia Dziecka przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Siedlcach. W 2019 firma kontynuowała w wybranych przedszkolach rozpoczętą rok wcześniej kampanię edukacyjno-informacyjną „Bezpieczni z DPD” krzewiącą wiedzę o zasadach bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

W minionym roku firma przeprowadziła spektakularną pod względem efektów akcję rejestracji potencjalnych dawców komórek macierzystych dla Fundacji DKMS – do bazy DKMS zgłosiło się aż 800 nowych potencjalnych dawców. Nawiązała także partnerstwo logistyczne ze startupem UbraniaDoOddania.pl, Federacją Polskich Banków Żywności oraz Fundacją „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”. Od kilku lat firma zapewnia transport nakrętek do recyklingu, z których dochód przekazywany jest na rzecz podopiecznych Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia. Pełniła też rolę partnera logistycznego akcji RogaLOVE na rzecz walki z rakiem. Po raz piąty wraz z Towarzystwem Nasz Dom zorganizowała akcję „List do świętego Mikołaja” dla domów dziecka w Dąbrowie Górniczej, Olecku i Zwierzyńcu – pracownicy firmy obdarowali  dzieci i młodzież wymarzonymi upominkami. Inny program realizowany z tym samym partnerem zapewnia podopiecznym placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz rodzin zastępczych możliwość ubiegania się o kursy, które ułatwiają spełnienie zawodowych marzeń i start w dorosłe życie. Firma kolejny raz sponsorowała też rejs „Zobaczyć morze” Fundacji im. Tomka Opoki, projekt skierowany do osób z dysfunkcją wzroku, które  podczas morskiego rejsu żaglowcami kształtują unikalne kompetencje życiowe jako pełnoprawni członkowie załogi.

Działająca przy DPD Polska fundacja wspiera kurierów i przewoźników oraz ich rodziny w trudnej sytuacji życiowej lub zdrowotnej. W ciągu pierwszych dwóch lat pomogła ponad dwudziestu osobom, dzieciom i dorosłym zmagających się m.in. z niepełnosprawnościami, przewlekłymi chorobami i żmudną rehabilitacją po wypadkach.
DPD Polska od kilku lat aktywnie wspiera też działania na rzecz promocji sportu i aktywnego stylu życia. W 2019 roku po raz trzeci była partnerem jednej z największych i najbardziej prestiżowych imprez biegowych w Polsce - 41. PZU Maratonu Warszawskiego, a także po raz kolejny pełniła rolę głównego sponsora wyścigu rowerowego na Śnieżkę - Uphill Race. Jest również jednym z partnerów Polskiego Związku Piłki Siatkowej, sponsorem tytularnym klubu ekstraklasy piłki siatkowej kobiet DPD Legionovia Legionowo, partnerem logistycznym Skry Bełchatów, wielokrotnego mistrza Polski w koszykówce męskiej, klubu Stelmet Zielona Góra oraz klubów piłkarskich, takich jak Widzew Łódź i ŁKS Łódź.

Innowacyjna przedsiębiorczość
DPD Polska, kierując się postulatem „Innowacyjna przedsiębiorczość”, kolejny raz była partnerem Fundacji Nowych Technologii, organizatora konkursu naukowego „E(x)plory”. Celem programu E(x)plory jest wspieranie utalentowanej młodzieży w realizacji innowacyjnych projektów naukowych oraz promowanie ich osiągnięć na arenie międzynarodowej. Firma od lat pełni rolę sponsora Warszawskich Dni Logistyki SGGW w Warszawie i Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej organizowanej przez Wyższą Szkołę Logistyczną w Poznaniu. Przeprowadziła także konkurs dla startupów i innowatorów DPD Startup Contest oraz liczne konkursy wewnętrzne dla innowatorów.

(źr. DPD Polska)

kobiety w logistyce
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
Koronawirus - KE opublikowała wytyczne dla transportu
Koronawirus: Jakie wyzwania stoją przed pracownikami?
Holandia wprowadza obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych w kabotażu
Duńska płaca minimalna obejmie transport kombinowany i kabotaż
Eksport alkoholi do Rosji - Hillebrand o wymogach i znalezieniu kontrahenta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Koronawirus wymusi uregulowanie prawne pracy zdalnej?
Czy Covid-19 wpływa na sektor nieruchomości przemysłowo - logistycznych?
Spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Wpływ koronawirusa na e-commerce
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Emirates zawiesiły większość lotów pasażerskich, połączenia cargo bez zmian
Dachser rozszerza most powietrzny do Chin
CEVA Logistics wyczarterowała 86 frachtowców aby wesprzeć łańcuchy dostaw
Lublin w czołówce miast CEE
Grupa Fracht uruchamia regularne loty cargo na trasie Europa - USA
GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka
Omega Pilzno zwiększa flotę o 50 nowych ciągników siodłowych
MLP Group wypracowało blisko 130 mln zł zysku netto
Rossmann otwiera magazyn dystrybucyjny w Panattoni Park Warsaw South Janki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC