DB Schenker po raz kolejny otrzymał prestiżową nagrodę: Złoty Listek CSR, przyznawany przez tygodnik „Polityka” i firmę doradczą Deloitte. Operator logistyczny znalazł się w gronie firm nagrodzonych najwyższym wyróżnieniem w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu.
CSR: corporate social responsibility to społeczna odpowiedzialność firm za wpływ ich decyzji i działań nie tylko na wyniki ale też na społeczeństwo i środowisko. Złoty Listek CSR otrzymują te firmy, dla których realizacja wytycznych dotyczących CSR jest kluczowym elementem strategicznych działań w biznesie i w relacjach z otoczeniem, w tym z pracownikami, klientami, dostawcami i sąsiadami. - W DB Schenker realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju, dążąc do równowagi pomiędzy kwestiami ekonomicznymi, społecznymi i środowiskowymi. Wobec rosnącej złożoności biznesu wyzwanie stanowi budowa odpowiedzialnych łańcuchów dostaw w partnerstwie z klientami, pracownikami, przewoźnikami, dostawcami oraz otoczeniem – mówi Monika Pachniak-Radzińska, Dyrektor ds. Komunikacji w DB Schenker.
Analiza przeprowadzonej wśród największych polskich firm ankiety pozwoliła na wyłonienie trzech grup firm, którym przyznano Złote, Srebrne lub Białe Listki CSR. W zestawieniu wzięło udział 115 przedsiębiorstw, które zostały ocenione w siedmiu obszarach: ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrona środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa i zaangażowanie społeczne. Pytania w kwestionariuszu opracowano na podstawie międzynarodowej normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000.
(źr. DB Schenker)