Konto pracodawcy


Bezpieczna praca w magazynach – akcja załóż kamizelkę ostrzegawczą!

Grupa Raben rozpoczęła akcję promującą noszenie odzieży ostrzegawczej przez zatrudnionych w magazynach i kierujących pojazdami. Odzież odblaskowa służy zwiększeniu widoczności nie tylko w nocy, ale również za dnia. Stosuje się ją w wielu sytuacjach: na drodze, w magazynie i na terminalu logistycznym - wszędzie tam, gdzie panuje wzmożony ruch pojazdów, a ryzyko potrącenia jest szczególnie wysokie.


Jest wiele kampanii społecznych promujących używanie odblasków przez dzieci czy kamizelek przez dorosłych, wszystko po to, aby zwiększyć widoczność na drodze. Grupa Raben, jako operator logistyczny skupia się na promowaniu noszenia odzieży odblaskowej przez kierowców i pracowników magazynowych. - Poczucie bezpieczeństwa jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka, często kojarzy się z ciepłem rodzinnego domu. Dlatego, zależy mi na tym, by każdy pracownik czy podwykonawca Grupy Raben czuł się pewnie w swoim miejscu pracy. Ponieważ, w naszej branży najczęściej jesteśmy w drodze, bardzo ważne jest zarządzanie zachowaniami w trasie, w taki sposób, by bezpiecznie dotrzeć do celu, niezależnie od tego czy jest to dostawa do najdalszego zakątka ziemi czy powrót do domu – tak o bezpieczeństwie mówi Ewald Raben, CEO Grupy Raben.

Firma szczególny nacisk kładzie na filozofię SHE (Safety, Health and Environment), w ramach której budowana jest kultura bezpieczeństwa wśród pracowników i dostawców. Raben od lat podejmuje szereg inicjatyw edukacyjnych, komunikacyjnych i szkoleniowych na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa w pracy i w domu. Jednym z tych działań jest edukacja na temat konieczności noszenia odzieży ostrzegawczej przez profesjonalistów. - Wielokrotnie, szczególnie będąc pracownikiem w miarę doświadczonym, powtarzamy sobie, że nic złego nie powinno nam się dziś przytrafić. Znamy przecież swój zawód na wskroś, byliśmy świadkami wielu – czasem bardzo niebezpiecznych - zdarzeń, a więc wiemy, jak się zachować, by nie być ofiarą, albo nawet sprawcą tragedii. Rzecz jednak w tym, że o ile pokładamy zaufanie w swojej koncentracji i kompetencjach, tak nie zawsze możemy ręczyć za innych – mówi Grażyna Łukasik, SHE manager w Grupie Raben.
Praca na terenie dużych obiektów przemysłowych zawsze związana jest ze zwiększonym ryzykiem. Należy zatem robić wszystko, by zminimalizować możliwość zaistnienia wypadku. Jednym z podstawowych elementów, które zapewniają nam komfort pracy, jest ubranie odblaskowe.    

Kamizelka powinna być zawsze pod ręką
- Każdy kierowca powinien mieć zagwarantowany szybki i łatwy dostęp do odzieży odblaskowej. Oznacza to, że trzymanie kamizelki w bagażniku, czy zestawie ADR nie jest najlepszym pomysłem – wyjaśnia Grażyna Łukasik – Posiadanie kamizelki w zasięgu ręki okazuje się szczególnie istotne podczas awarii bądź wypadku na drodze. Pamiętajmy, że w tego typu sytuacjach, jesteśmy często zmuszeni do szybkiego opuszczenia pojazdu i wykonywania czynności w czasie wzmożonego ruchu. Dlatego dobrym zwyczajem jest posiadanie kamizelek dla wszystkich pasażerów samochodu. - Jednak nie tylko drogi szybkiego ruchu stanowią szczególnie niebezpieczne miejsca. Bazy transportowe, centra logistyczne to również przestrzeń, na której panuje duży ruch pojazdów różnego gabarytu i przeznaczenia. Z tego powodu uważa się je za rejony o podwyższonym ryzyku wypadku. Korzystanie z odzieży odblaskowej powinno tam stanowić absolutną normę. – podkreśla Grażyna Łukasik
Noszenie odblaskowych ubrań (kat 2) obowiązuje we wszystkich magazynach i na placach manewrowych Grupy Raben. Nakaz ten związany jest z wyjątkowo intensywnym transportem wewnętrznym, a także licznymi procesami przeładunkowymi przesyłek. Konsekwencje zderzenia np. z wózkiem widłowym są równie niebezpieczne jak wypadki samochodowe.

Kategorie odzieży odblaskowej a poziom ryzyka
Odzież odblaskowa projektowana i produkowana jest w trzech kategoriach- 3,2,1 . Kategoria 3 jest najwyższa. Ubrania o najlepszej widoczności (kat. 3) stosowane są przy pracach związanych z wysokim ryzykiem potrącenia w ruchu drogowym (np. praca przy autostradach). Odzież odblaskowa kategorii 3 daje gwarancję bycia dostrzeżonym przez kierowcę z odległości nawet 300 metrów. Dla osoby za kółkiem jest to dystans wystarczający, by mogła w newralgicznym momencie wykonać odpowiedni manewr, zapobiegając tym samym wypadkowi. Kamizelki odblaskowe kategorii 2  zapewniają widoczność do 150 metrów. Klasa 1 to najniższy poziom ochrony.
- Piktogram przedstawiający kamizelkę z numerem oznacza  kategorię odzieży (1,2,3). Natomiast za pomocą piktogramu konserwacji określono ilość możliwych prań, po których odzież traci właściwości odblaskowe. Ubrania odblaskowe aranżować można w różnych konfiguracjach. Przykładowo, kamizelka klasy II połączona ze spodniami tej samej klasy, stworzy pełen zestaw klasy III. Podobnie, jeśli zestawimy np. kamizelkę klasy II ze spodniami klasy I. Z kolei kurtka odblaskowa klasy II plus spodnie klasy II, dadzą nam zestaw klasy II. – objaśnia Grażyna Łukasik

Europejskie normy bezpieczeństwa
Pewność, że ryzyko wypadku jest zminimalizowane, zapewnia nam spokój podczas pracy, a co za tym idzie, zwiększa jej efektywność. Aby mieć gwarancję, że stosowane przez nas ubranie odblaskowe jest widoczne z daleka, należy sprawdzić, czy wykonano je zgodnie z normą europejską Pn-EN 20471:2013.  W certyfikowanych ubraniach dla użytkowników profesjonalnych, dopuszczone do użytku zostały tylko trzy kolory tła fluorescencyjnego: żółty, czerwony i pomarańczowo-czerwony o określonym w normie współczynniku luminacji (jaskrawości). Szerokość minimalna materiału odblaskowego to 50mm, natomiast ilość taśmy odblaskowej zależna jest od kategorii ubrania. Kupując odzież odblaskową, należy zwrócić uwagę, czy produkt został wyprodukowany zgodnie z wyżej wymienioną normą, a także, czy spełnia normę ISO 13688: 2013.  

(źr. Grupa Raben)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Co to jest SENT i jak wygląda monitorowanie pojazdów?
Pakiet mobilności i jego możliwe konsekwencje
Oszczędność Volvo FH z I-Save wynosi nawet do 10 procent
Trzy dni na zwrot środków z rachunku VAT – idą zmiany w split payment
Dodatkowe 2 h jazdy na zjazd do domu – czyli art. 12 Rozporządzenia 561/2006
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Aż 95 proc. Polaków chce kaucji za opakowania po napojach – czy rząd wprowadzi t ...
Poczta Polska przywróciła obsługę przesyłek do Gruzji i Tajwanu
Szczepionka na Covid-19 w IV kwartale 2020? – DHL już opracował jej łańcuch dos ...
reklama
Podróż z jednym boxem EETS
Delta Trans zakończyła wdrażanie systemu WMS
Prologis podnosi standardy w obszarze ochrony środowiska - Raport ESG 2019
King of Innovation – międzynarodowy sukces ID Logistics Polska
Speedmail wprowadza GPS on-line do przesyłek listowych
GLS Poland z certyfikatem Great Place to Work
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC