DB Schenker dba o to, co jest ważne dla pracowników, klientów, partnerów biznesowych i społeczności lokalnych. Operator w swoich działaniach stawia na bezpieczeństwo, rozwój i dialog.
DB Schenker w Polsce po raz czwarty wydał raport opisujący działania podejmowane we współpracy i na rzecz różnych grup interesariuszy: pracowników, klientów, dostawców, społeczności lokalnych. Publikacja przedstawia w cyklu dwuletnim dane: ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. W raporcie DB Schenker uwzględnił głos kluczowych interesariuszy. W proces jego przygotowania zaangażowani byli pracownicy różnych działów firmy. Przeprowadzone zostały także wywiady z klientami i dostawcami. W ten sposób wyłoniono najbardziej istotne dla firmy i jej otoczenia aspekty zrównoważonego rozwoju, które następnie znalazły się w Raporcie.
- Tegoroczny Raport Odpowiedzialności łączy trzy kluczowe dla nas i naszych interesariuszy obszary: bezpieczeństwo, rozwój i dialog – wartości, o które starannie dbamy wyznaczając strategiczne kierunki rozwoju całej firmy – mówi Monika Pachniak-Radzińska, Dyrektor Komunikacji DB Schenker North & East Europe. - Raportowanie pozafinansowe to dla nas ważny element dialogu z otoczeniem, który przyczynia się do budowania kapitału społecznego – dodaje Monika Pachniak-Radzińska.
Publikacja została poddana zewnętrznej, niezależnej weryfikacji przez firmę Deloitte Advisory Sp. z o.o. która potwierdziła, że przedstawione dane są wiarygodne. W pracy nad materiałem DB Schenker korzystał z najnowszej wersji międzynarodowych wytycznych dotyczących raportowania pozafinansowego Global Reporting Initiative Standards (wydanych w październiku 2016 r.). Jest to jeden z pierwszych raportów w Polsce przygotowany w tym standardzie. Z szacunku dla środowiska raport został opublikowany tylko w wersji on-line – www.dbschenker-csr.pl. Do tegorocznego Raportu Odpowiedzialności DB Schenker wykorzystał też najnowsze technologie. W tym celu powstała specjalna aplikacja na urządzenia mobilne, z interaktywną prezentacją raportu.
(źr. DB Schenker)