FedEx Express rozpoczął już trzeci sezon w roli głównego sponsora rozgrywek Ligi Europy UEFA i otworzył kolejne boisko piłkarskie w ramach projektu społecznego „Field in a Box”. Program ‘Field in a Box’ jest częścią FedEx Cares – inicjatywy, w ramach której do 2020 roku firma zainwestuje 200 milionów dolarów w ponad 200 społecznościach.
Od 2016 roku, kiedy FedEx został głównym sponsorem rozgrywek, firma pracowała wspólnie z UEFA Foundation for Children nad stworzeniem programu, który pozwoliłby wykorzystywać futbol jako platformę zmian społecznych. Celem FedEx jest wykorzystanie swojego zaangażowania w profesjonalny futbol, tak, aby poprzez łączenie ludzi i możliwości, wywierać pozytywny wpływ na społeczności na całym świecie. Pierwszy ‘Field in a Box’ – czyli boisko ze sztuczną murawą, dostarczone przez operatora w dwóch kontenerach – został podarowany mieszkańcom Cañada Real, dzielnicy Madrytu (było to w maju 2016 roku). W związku z powtórną wizytą w Madrycie w czerwcu 2017 roku i korzyściami, jakie nowa przestrzeń sportowa przynosi lokalnej społeczności, FedEx, wspólnie z UEFA Foundation for Children oraz globalną organizacją non-profit Streetfootballworld, rozpoczęli poszukiwania lokalizacji dla kolejnego tego typu obiektu. Finalnie zostało wybrane Mrągowo. Stało się tak ze względu na duży potencjał pozytywnego oddziaływania społecznego, jaki niesie ze sobą uruchomienie boiska, które jednocześnie będzie służyć jako centrum treningowe football3. Mieszkańcy miasta stali się oficjalnymi użytkownikami boiska 31 sierpnia 2017 roku.
- Gdy FedEx stał się głównym sponsorem Ligi Europy UEFA, staraliśmy się znaleźć sposób, aby wykorzystać nasze zaangażowanie w profesjonalny futbol do nawiązywania bezpośrednich kontaktów z ludźmi, również w społecznościach, w których działamy. Cañada Real jest znakomitym przykładem na to, jakie korzyści może przynosić boisko piłkarskie. Dla FedEx, otwarcie obiektu w Mrągowie to duża satysfakcja oraz radość. Cieszymy się, widząc optymizm związany z tym projektem, stwarzającym nowe możliwości dla mieszkańców – powiedział David Binks, president, FedEx Express Europe i CEO TNT.
Pracownicy FedEx uczestniczyli również w sesji treningowej oraz turnieju piłkarskim football3, w którym zmierzyli się z młodymi piłkarzami. Football3 to metodologia, która zmienia boisko w arenę, na której gracze uczą się dialogu, szacunku i pracy zespołowej. - Już sama decyzja o zlokalizowaniu boiska w Mrągowie wzmocniła aspiracje lokalnej społeczności. Naszym celem jest, aby stało się ono centrum treningowym football3. To oznacza, że boisko będzie nie tylko miejscem do gry w piłkę, ale umożliwi również popularyzację idei football3, zarówno w Mrągowie, jak i w całej Polsce – powiedział Arkadiusz Kamil Mierkowski ze stowarzyszenia MSIS.
Planowane rozszerzenie projektów FedEx i UEFA Foundation for Children przewiduje wybudowanie kolejnych boisk, zlokalizowanych w RPA, Brazylii oraz Indonezji. Pozwoli to połączyć zaangażowanie FedEx w profesjonalny futbol z inicjatywami mającymi wpływ na lokalną społeczność.
(źr. FedEx)