Konto pracodawcy


Kuehne + Nagel dba nie tylko o pracowników, ale też o ich dzieci

Benefity pracownicze od zawsze miały wpływ na ocenę atrakcyjności pracodawcy. Ich dostępność i mnogość zależą od inwencji osób z działów personalnych i możliwości finansowych zakładu pracy. Należy jednak pamiętać, iż aby spełniły swoją rolę muszą odpowiadać na potrzeby pracowników i tu jest clou ich sukcesu. Każda branża ma swoją listę hitów dodatków pozapłacowych, a co w logistyce może być tym, co docenią pracownicy?

Spółka Kuehne + Nagel stara się co roku zaskoczyć pracowników ilością i różnorodnością benefitów – zawsze na plus.  Firma oferuje swojej załodze świadczenia standardowe, które występują u większości pracodawców tj. prywatną opiekę medyczną, ubezpieczenie na życie, karty sportowe, itp. I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie jeden mały szczegół. - Dodatkowo  staramy się umilić i zaskoczyć swoich pracowników innymi niespodziankami, które są skierowane do ich rodzin i dzieci. Jak chociażby paczki z produktami naszych klientów, albo wyprawki dla noworodków (ubranka, zabawki, inne potrzebne rzeczy), a także wyprawki dla dzieci z okazji rozpoczęcia kariery uczniowskiej  - wymienia Anita Koralewska-Ratajczak HR dyrektor Kuehne + Nagel. – Nic tak chyba nie sprawia radości, jak widok uśmiechniętych pociech, które zostały obdarowane różnymi prezentami – dodaje.

Jak podkreśla HR dyrektor Kuehne+Nagel, firma szczególnie dba o pierwszoklasistów - czemu? Pierwsze kroki w szkole to rozpoczęcie ważnego etapu w życiu każdego dziecka i rodzica, a 1 września większości z nas kojarzy się bardziej lub mniej pozytywnie, lecz nigdy obojętnie. Stąd taki pomysł, który okazał się strzałem w dziesiątkę, bo wyprawki dla pierwszoklasistów to jedno z ulubionych świadczeń. - Po prostu, chcemy w tych emocjonujących chwilach być razem z pracownikami – mówi HR dyrektor Kuehne + Nagel.
Dzieci decydują o wyborze rzeczy a nie dorośli
Firma już 8 lat realizuje ten rodzaj świadczenia i nie jest to tylko kolejny punkt odhaczony na długiej liście benefitów. Zadanie wcale nie należy do łatwych, bo wyprawka musi podobać się dzieciom, a te jak wiadomo mają swoje gusta. Przygotowania do zakupów i wybór rzeczy zajmują sporo czasu. - Chcąc wywołać uśmiech naszych milusińskich, Dział Personalny już w maju ustala wśród dzieci jakie bajki i motywy przewodnie cieszą się największym uznaniem młodych adeptów szkolnych. Biorąc wyniki pod uwagę, pieczołowicie szykowane są wyprawki dedykowane dziewczynkom i chłopcom – tłumaczy Anita Koralewska-Ratajczak. - Wśród niezbędnych akcesoriów szkolnych, dzieci oprócz wygodnych dbających o kręgosłup plecaków znajdą również szerokie palety farb, kredek, wyposażone piórniki, zeszyty, bidony, czy worki na zajęcia fizyczne.

Obdarowując, traktuj dzieci z atencją
I na tym można by poprzestać, ale sama wyprawka nie wystarczy by uzyskać i zobaczyć radość dzieci. Dlatego trzeba również zadbać o sposób jej wręczenia.
- Zapraszamy pierwszoklasistów z rodzicami i dziadkami po odbiór niespodzianki do firmy. Dzięki temu mamy okazję być jeszcze bliżej naszych pracowników, pokazać im że są dla nas ważni. Dzieci z takiej wizyty zawsze wynoszą wiele wrażeń, widzą gdzie ich rodzice „przepadają” w ciągu dnia, poznają kolegów rodziców z pracy, często też przełożonych. Otrzymują gratulacje od dyrektorów i prezesa, a my zachęcamy ich do nauki i zapraszamy do… pracy w Kuehne+Nagel – opowiada z uśmiechem Anita Koralewska-Ratajczak.
Firma rokrocznie wręcza dzieciom około 80 wyprawek, życząc im wielu sukcesów i przyjemnych chwil w szkole. – To wspaniałe spotkania, które na długo zapadają wszystkim w pamięć, a uśmiech i błysk zadowolenia w oczach dzieci jest dla nas bezcenny – podsumowuje HR dyrektor Kuehne + Nagel.

Jak widać, pieniądze to nie wszystko, a przemyślane benefity nie tylko sprawiają radość i satysfakcję pracownikom, ale też stają się znakiem rozpoznawczym firmy, jako dobrego pracodawcy. Na powyższym przykładzie widać, że nie tylko przyznanie benefitu się liczy, ale istotną kwestią jest to, w jaki sposób i w jakim zakresie pracodawca go przekaże i wykorzysta możliwości tkwiące w tej formie wynagradzania.

(red)

kobiety w logistyce
Ellina Lolis country managerem JF Hillebrand – operatora logistycznego rynku napojów i alkoholi
Polka awansowała w globalnej strukturze Grupy GEFCO
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Do czego polski przewoźnik ma najwięcej pytań?
Dachser radzi jak przygotować się na twardy Brexit
Jak przygotować kierowcę do kontroli?
Prowadzisz magazyn – lepiej sprawdź czy masz instrukcję bhp prac transportowych
Jak obniżyć koszty operacyjne firm?
Duże zmiany na rynku transportów do 3,5
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja polskiego transportu drogowego będzie słabnąć?
Cofnięty licznik plagą na polskim rynku samochodów używanych?
Czy na rynku nieruchomości logistycznych czekają nas kolejne rekordy – Prologis prognozuje rok 2019
10 lat rynku magazynowego w Polsce i 10 zmiennych, które znaczyły najwięcej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker modernizuje sieć krajową wdrażając 800 nadwozi wymiennych
Gefco uruchomiło przewozy kolejowe towarów ADR do Chin
Agility podsumowało 2018 rok
Prologis stworzył nowy rodzaj umowy najmu powierzchni magazynowej
7R ruszyło z kolejną inwestycją na Śląsku
Robot zamiast kuriera - FedEx Express wprowadza nowe rozwiązanie w dostawach ze skle ...
Ladies' Winter Tea 2019
W porcie gdańskim powstanie nowoczesna przestrzeń dla startupów, edukacji młodzie ...
Rail Cargo Group wybrał Spedcont na operatora przeładunków połączenia Polska-Tur ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC