Konto pracodawcy


Kuehne + Nagel dba nie tylko o pracowników, ale też o ich dzieci

Benefity pracownicze od zawsze miały wpływ na ocenę atrakcyjności pracodawcy. Ich dostępność i mnogość zależą od inwencji osób z działów personalnych i możliwości finansowych zakładu pracy. Należy jednak pamiętać, iż aby spełniły swoją rolę muszą odpowiadać na potrzeby pracowników i tu jest clou ich sukcesu. Każda branża ma swoją listę hitów dodatków pozapłacowych, a co w logistyce może być tym, co docenią pracownicy?

Spółka Kuehne + Nagel stara się co roku zaskoczyć pracowników ilością i różnorodnością benefitów – zawsze na plus.  Firma oferuje swojej załodze świadczenia standardowe, które występują u większości pracodawców tj. prywatną opiekę medyczną, ubezpieczenie na życie, karty sportowe, itp. I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie jeden mały szczegół. - Dodatkowo  staramy się umilić i zaskoczyć swoich pracowników innymi niespodziankami, które są skierowane do ich rodzin i dzieci. Jak chociażby paczki z produktami naszych klientów, albo wyprawki dla noworodków (ubranka, zabawki, inne potrzebne rzeczy), a także wyprawki dla dzieci z okazji rozpoczęcia kariery uczniowskiej  - wymienia Anita Koralewska-Ratajczak HR dyrektor Kuehne + Nagel. – Nic tak chyba nie sprawia radości, jak widok uśmiechniętych pociech, które zostały obdarowane różnymi prezentami – dodaje.

Jak podkreśla HR dyrektor Kuehne+Nagel, firma szczególnie dba o pierwszoklasistów - czemu? Pierwsze kroki w szkole to rozpoczęcie ważnego etapu w życiu każdego dziecka i rodzica, a 1 września większości z nas kojarzy się bardziej lub mniej pozytywnie, lecz nigdy obojętnie. Stąd taki pomysł, który okazał się strzałem w dziesiątkę, bo wyprawki dla pierwszoklasistów to jedno z ulubionych świadczeń. - Po prostu, chcemy w tych emocjonujących chwilach być razem z pracownikami – mówi HR dyrektor Kuehne + Nagel.
Dzieci decydują o wyborze rzeczy a nie dorośli
Firma już 8 lat realizuje ten rodzaj świadczenia i nie jest to tylko kolejny punkt odhaczony na długiej liście benefitów. Zadanie wcale nie należy do łatwych, bo wyprawka musi podobać się dzieciom, a te jak wiadomo mają swoje gusta. Przygotowania do zakupów i wybór rzeczy zajmują sporo czasu. - Chcąc wywołać uśmiech naszych milusińskich, Dział Personalny już w maju ustala wśród dzieci jakie bajki i motywy przewodnie cieszą się największym uznaniem młodych adeptów szkolnych. Biorąc wyniki pod uwagę, pieczołowicie szykowane są wyprawki dedykowane dziewczynkom i chłopcom – tłumaczy Anita Koralewska-Ratajczak. - Wśród niezbędnych akcesoriów szkolnych, dzieci oprócz wygodnych dbających o kręgosłup plecaków znajdą również szerokie palety farb, kredek, wyposażone piórniki, zeszyty, bidony, czy worki na zajęcia fizyczne.

Obdarowując, traktuj dzieci z atencją
I na tym można by poprzestać, ale sama wyprawka nie wystarczy by uzyskać i zobaczyć radość dzieci. Dlatego trzeba również zadbać o sposób jej wręczenia.
- Zapraszamy pierwszoklasistów z rodzicami i dziadkami po odbiór niespodzianki do firmy. Dzięki temu mamy okazję być jeszcze bliżej naszych pracowników, pokazać im że są dla nas ważni. Dzieci z takiej wizyty zawsze wynoszą wiele wrażeń, widzą gdzie ich rodzice „przepadają” w ciągu dnia, poznają kolegów rodziców z pracy, często też przełożonych. Otrzymują gratulacje od dyrektorów i prezesa, a my zachęcamy ich do nauki i zapraszamy do… pracy w Kuehne+Nagel – opowiada z uśmiechem Anita Koralewska-Ratajczak.
Firma rokrocznie wręcza dzieciom około 80 wyprawek, życząc im wielu sukcesów i przyjemnych chwil w szkole. – To wspaniałe spotkania, które na długo zapadają wszystkim w pamięć, a uśmiech i błysk zadowolenia w oczach dzieci jest dla nas bezcenny – podsumowuje HR dyrektor Kuehne + Nagel.

Jak widać, pieniądze to nie wszystko, a przemyślane benefity nie tylko sprawiają radość i satysfakcję pracownikom, ale też stają się znakiem rozpoznawczym firmy, jako dobrego pracodawcy. Na powyższym przykładzie widać, że nie tylko przyznanie benefitu się liczy, ale istotną kwestią jest to, w jaki sposób i w jakim zakresie pracodawca go przekaże i wykorzysta możliwości tkwiące w tej formie wynagradzania.

(red)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC