Dodaj ogłoszenie o pracy


Kuehne + Nagel dba nie tylko o pracowników, ale też o ich dzieci

Benefity pracownicze od zawsze miały wpływ na ocenę atrakcyjności pracodawcy. Ich dostępność i mnogość zależą od inwencji osób z działów personalnych i możliwości finansowych zakładu pracy. Należy jednak pamiętać, iż aby spełniły swoją rolę muszą odpowiadać na potrzeby pracowników i tu jest clou ich sukcesu. Każda branża ma swoją listę hitów dodatków pozapłacowych, a co w logistyce może być tym, co docenią pracownicy?

Spółka Kuehne + Nagel stara się co roku zaskoczyć pracowników ilością i różnorodnością benefitów – zawsze na plus.  Firma oferuje swojej załodze świadczenia standardowe, które występują u większości pracodawców tj. prywatną opiekę medyczną, ubezpieczenie na życie, karty sportowe, itp. I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie jeden mały szczegół. - Dodatkowo  staramy się umilić i zaskoczyć swoich pracowników innymi niespodziankami, które są skierowane do ich rodzin i dzieci. Jak chociażby paczki z produktami naszych klientów, albo wyprawki dla noworodków (ubranka, zabawki, inne potrzebne rzeczy), a także wyprawki dla dzieci z okazji rozpoczęcia kariery uczniowskiej  - wymienia Anita Koralewska-Ratajczak HR dyrektor Kuehne + Nagel. – Nic tak chyba nie sprawia radości, jak widok uśmiechniętych pociech, które zostały obdarowane różnymi prezentami – dodaje.

Jak podkreśla HR dyrektor Kuehne+Nagel, firma szczególnie dba o pierwszoklasistów - czemu? Pierwsze kroki w szkole to rozpoczęcie ważnego etapu w życiu każdego dziecka i rodzica, a 1 września większości z nas kojarzy się bardziej lub mniej pozytywnie, lecz nigdy obojętnie. Stąd taki pomysł, który okazał się strzałem w dziesiątkę, bo wyprawki dla pierwszoklasistów to jedno z ulubionych świadczeń. - Po prostu, chcemy w tych emocjonujących chwilach być razem z pracownikami – mówi HR dyrektor Kuehne + Nagel.
Dzieci decydują o wyborze rzeczy a nie dorośli
Firma już 8 lat realizuje ten rodzaj świadczenia i nie jest to tylko kolejny punkt odhaczony na długiej liście benefitów. Zadanie wcale nie należy do łatwych, bo wyprawka musi podobać się dzieciom, a te jak wiadomo mają swoje gusta. Przygotowania do zakupów i wybór rzeczy zajmują sporo czasu. - Chcąc wywołać uśmiech naszych milusińskich, Dział Personalny już w maju ustala wśród dzieci jakie bajki i motywy przewodnie cieszą się największym uznaniem młodych adeptów szkolnych. Biorąc wyniki pod uwagę, pieczołowicie szykowane są wyprawki dedykowane dziewczynkom i chłopcom – tłumaczy Anita Koralewska-Ratajczak. - Wśród niezbędnych akcesoriów szkolnych, dzieci oprócz wygodnych dbających o kręgosłup plecaków znajdą również szerokie palety farb, kredek, wyposażone piórniki, zeszyty, bidony, czy worki na zajęcia fizyczne.

Obdarowując, traktuj dzieci z atencją
I na tym można by poprzestać, ale sama wyprawka nie wystarczy by uzyskać i zobaczyć radość dzieci. Dlatego trzeba również zadbać o sposób jej wręczenia.
- Zapraszamy pierwszoklasistów z rodzicami i dziadkami po odbiór niespodzianki do firmy. Dzięki temu mamy okazję być jeszcze bliżej naszych pracowników, pokazać im że są dla nas ważni. Dzieci z takiej wizyty zawsze wynoszą wiele wrażeń, widzą gdzie ich rodzice „przepadają” w ciągu dnia, poznają kolegów rodziców z pracy, często też przełożonych. Otrzymują gratulacje od dyrektorów i prezesa, a my zachęcamy ich do nauki i zapraszamy do… pracy w Kuehne+Nagel – opowiada z uśmiechem Anita Koralewska-Ratajczak.
Firma rokrocznie wręcza dzieciom około 80 wyprawek, życząc im wielu sukcesów i przyjemnych chwil w szkole. – To wspaniałe spotkania, które na długo zapadają wszystkim w pamięć, a uśmiech i błysk zadowolenia w oczach dzieci jest dla nas bezcenny – podsumowuje HR dyrektor Kuehne + Nagel.

Jak widać, pieniądze to nie wszystko, a przemyślane benefity nie tylko sprawiają radość i satysfakcję pracownikom, ale też stają się znakiem rozpoznawczym firmy, jako dobrego pracodawcy. Na powyższym przykładzie widać, że nie tylko przyznanie benefitu się liczy, ale istotną kwestią jest to, w jaki sposób i w jakim zakresie pracodawca go przekaże i wykorzysta możliwości tkwiące w tej formie wynagradzania.

(red)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.