Dodaj ogłoszenie o pracy


Nietypowe zakupy przedświąteczne w Kuehne + Nagel

W przedświątecznym okresie wiele firm i ludzi aktywnie włącza się w rozmaite akcje charytatywne, wspierające osoby potrzebujące pomocy. Ten wyjątkowy czas skłania chyba każdego z nas do refleksji nad losem innych, których trosk nie zauważamy, zaprzątnięci codziennymi sprawami. Najbardziej cierpią dzieci, zwłaszcza te pozbawione rodzinnego domu, a co gorsza, czasami też i rodziców. To właśnie im najtrudniej jest sprawić radość, kiedy wszystko wokół kojarzy się z prezentami, ciepłym domem i zapachem pierników. Z tym też zadaniem zmierzyli się pracownicy Kuehne + Nagel, wybierając się na nietypowe zakupy.

(W trakcie zakupów w jednym z poznańskich centrów handlowych)
(W trakcie zakupów w jednym z poznańskich centrów handlowych)

Nie chodzi tylko o pomoc materialną, ale sprawienie komuś prawdziwej radości – podkreślają pracownicy firmy Kuehne + Nagel, która od kilku lat jest zaprzyjaźniona z dwoma Domami Dziecka w Bninie (woj. wielkopolskie) i Sarnowie (woj. śląskie). To właśnie dla nich, załogi z pobliskich oddziałów Kuehne + Nagel w Gądkach i Chorzowie, co roku zapraszają  na nietypowe zakupy - wspólne wyjście na mikołajkowy shopping z dziećmi z domów dziecka. Wydarzenie to już na stałe zagościło w grudniowym kalendarzu firmy, w które zaangażowali się pracownicy z tych dwóch lokalizacji Kuehne + Nagel. Co roku z niecierpliwością czekają i dopytują - czy będą mieli okazję ponownie uczestniczyć w spotkaniu z dziećmi.

Samodzielny wybór

(Na zakupach w Chorzowie)

Ideą tych mikołajkowych zakupów jest to, aby każde dziecko mogło samodzielnie wybrać dla siebie prezent w dowolnym sklepie. Dla dzieci jest to okazja do spełnienia swoich marzeń, ale też i nauka samodzielnego dysponowania pieniędzmi. Święty Mikołaj z Kuehne + Nagel daje w prezencie każdemu dziecku ustaloną kwotę pieniędzy. Dzieci same dysponują przydzielonymi środkami, mogą kupić samodzielnie wybrany przez siebie prezent. W tych zakupach zawsze chętnie pomagają im pracownicy Kuehne + Nagel, którzy wcielają się w rolę pomocników Świętego Mikołaja.

- Wspólnie z dziećmi i ich wychowawcami spotykamy się w wybranym centrum handlowym i rzucamy w przedświąteczny wir zakupów. Jako „ciocie i wujkowie” z Kuehne + Nagel dzielnie asystujemy i doradzamy w wyborze zabawki, bluzy, spodni, słuchawek czy mp3 - a wybór nigdy nie jest łatwy. Dzieci chętnie kupują rzeczy, które same mogą wybrać. To sprawia im ogromną radość - nawet maluchy potrafią przymierzać spódniczki lub sukienki bez końca, ponieważ okazja do samodzielnych zakupów zdarza im się tylko raz w roku – mówiła  Anita Koralewska – Ratajczak, dyrektor HR w Kuehne + Nagel.

(Na zakupach w Chorzowie)

- Te kilka godzin to przede wszystkim dar czasu, wzajemnej relacji między wychowankami a pracownikami Kuehne + Nagel, większość których dzieci już rozpoznają i traktują jak przyjaciół. Zakupy mają też inny wymiar, uczą planowania, podejmowania decyzji, samodzielności a nade wszystko dostrzegania, że to, co otrzymujemy w darze od innych jest dzieleniem się. To bardzo ważne, aby uczyć gospodarności, ale i umiejętności mówienia dziękuję. Ja również z serca dziękuję za udzielane nam od wielu lat wsparcie i wspólne spotkanie na świątecznych zakupach – powiedziała Dorota Pielichowska - Borysiewicz, dyrektor Domu Dziecka w Bninie.

Takie chwile sprawiają radość nie tylko dzieciom. Również wszyscy dorośli, biorący udział w tej akcji potem jeszcze długo wspominają mikołajkowe spotkanie z dziećmi i dopytują się o ich dalsze losy. Szczęśliwie wielu z nich, udaje się znaleźć nowe domy rodzinne lub założyć własne.

 

(Zakupy i zabawa w poznańskim centrum handlowym)

- W tym roku miałem okazję wziąć udział w organizowanej przez naszą firmę akcji wspierania podopiecznych domu dziecka z Bnina. Na mnie osobiście największe wrażenie zrobiła spontaniczna, dziecięca radość płynąca z zakupów wymarzonych zabawek, artykułów elektronicznych, czy innych wymarzonych produktów. Okazało się, że dzieci doskonale zarządzają swoim budżetem i świetnie potrafią zaplanować wydatki. Dotychczas mocno kibicowałem takim wydarzeniom, ale od teraz jestem całkowicie przekonany, że tego typu inicjatywy mają sens i ze wszech miar warto je realizować – podsumował Dawid Biniecki, information systems manager w Kuehne+Nagel.

(źr. Kuehne + Nagel, więcej na: https://pl.kuehne-nagel.com/)

 
 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.