Konto pracodawcy


Pracownicy wolą firmy angażujące się w działania CSR

Pracownicy  wolą pracować w firmach angażujących się w działania charytatywne i realizujących strategie z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw – wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Regus.

Działalność charytatywna oraz strategia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (CRS) mają kluczowe znaczenie dla przedsiębiorców na całym świecie. Pracownicy wyjawili, że rozpatrując dwie podobne oferty pracy, ich wybór padłby na firmę, która angażuje się w działania charytatywne i daje coś od siebie.
W ankiecie przeprowadzonej przez firmę Regus niemal połowa (47 proc.) z 40 tys. respondentów wyznała, że liczy się dla nich to, aby ich pracodawca był zaangażowany w działalność charytatywną. W istocie, przy wyborze miejsca pracy, pod uwagę brana była również społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Znaczny odsetek, bo aż 43 proc. ankietowanych stwierdziło, że w obliczu wyboru dwóch takich samych ofert pracy, najpierw wzięłoby pod uwagę firmę angażującą się w działania charytatywne. Z tego wniosek, że przedsiębiorstwa realizujące politykę działań społecznych mają większe szanse, aby przyciągać i zatrzymywać pracowników najwyższego szczebla.
 

Z raportu wynika również, że:
• jedna trzecia respondentów wyraziła chęć bezpośredniego zaangażowania się w projekty związane z działalnością charytatywną prowadzone przez ich firmę,
• 34 proc. ankietowanych chciałaby mieć większe rozeznanie w tego rodzaju działaniach,
• 41 proc. docenia inicjatywy firmy podejmowane w zakresie społecznej odpowiedzialności, ale 29 proc. uważa, że brak jest odpowiednich informacji na ten temat,
• jedna czwarta chciałaby wiedzieć więcej na temat aktywności innych zespołów związanej z działalnością charytatywną i strategią społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw,
• dwie piąte ankietowanych uważa, że firmy z ich sektora powinny być w większym stopniu zaangażowane społecznie (40 proc.) i prowadzić działania charytatywne (37 proc.).
 - Wyraźnie widać, że pracownicy kierują się obecnie czymś znacznie więcej, niż tylko egoistycznym impulsem, aby piąć się po szczeblach kariery i zdecydowanie twierdzą, że woleliby pracować dla przedsiębiorstwa realizującego strategię społeczną. Zaangażowanie w działalność i projekty charytatywne oraz wizerunek pozytywnej i społecznie odpowiedzialnej organizacji sprzyja również temu, aby pracownicy odczuwali dumę z tego, gdzie pracują – komentuje Paweł Ornatek, dyrektor zarządzający Regus Polska. - Pracownicy mający świadomość działalności filantropijnej swojej firmy spełniają się w większym stopniu i mają większą motywację do pracy. Ponadto inicjatywy z zakresu dobroczynności są okazją do połączenia sił zarządu i pracowników i podejmowania wspólnych działań – podsumowuje Paweł Ornatek.

(źr. Regus)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Hillebrand uruchomił procesy recyklingu flexitanków
Piotr Hrebieniuk szefem produktu w Omnipack
Poczta Polska wdraża nową strategię – ma być szybka i nowoczesna
Rynek kurierski gotowy na większą skalę przesyłek e-commerce?
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe!
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC