Konto pracodawcy


Pracownicy wolą firmy angażujące się w działania CSR

Pracownicy  wolą pracować w firmach angażujących się w działania charytatywne i realizujących strategie z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw – wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Regus.

Działalność charytatywna oraz strategia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (CRS) mają kluczowe znaczenie dla przedsiębiorców na całym świecie. Pracownicy wyjawili, że rozpatrując dwie podobne oferty pracy, ich wybór padłby na firmę, która angażuje się w działania charytatywne i daje coś od siebie.
W ankiecie przeprowadzonej przez firmę Regus niemal połowa (47 proc.) z 40 tys. respondentów wyznała, że liczy się dla nich to, aby ich pracodawca był zaangażowany w działalność charytatywną. W istocie, przy wyborze miejsca pracy, pod uwagę brana była również społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Znaczny odsetek, bo aż 43 proc. ankietowanych stwierdziło, że w obliczu wyboru dwóch takich samych ofert pracy, najpierw wzięłoby pod uwagę firmę angażującą się w działania charytatywne. Z tego wniosek, że przedsiębiorstwa realizujące politykę działań społecznych mają większe szanse, aby przyciągać i zatrzymywać pracowników najwyższego szczebla.
 

Z raportu wynika również, że:
• jedna trzecia respondentów wyraziła chęć bezpośredniego zaangażowania się w projekty związane z działalnością charytatywną prowadzone przez ich firmę,
• 34 proc. ankietowanych chciałaby mieć większe rozeznanie w tego rodzaju działaniach,
• 41 proc. docenia inicjatywy firmy podejmowane w zakresie społecznej odpowiedzialności, ale 29 proc. uważa, że brak jest odpowiednich informacji na ten temat,
• jedna czwarta chciałaby wiedzieć więcej na temat aktywności innych zespołów związanej z działalnością charytatywną i strategią społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw,
• dwie piąte ankietowanych uważa, że firmy z ich sektora powinny być w większym stopniu zaangażowane społecznie (40 proc.) i prowadzić działania charytatywne (37 proc.).
 - Wyraźnie widać, że pracownicy kierują się obecnie czymś znacznie więcej, niż tylko egoistycznym impulsem, aby piąć się po szczeblach kariery i zdecydowanie twierdzą, że woleliby pracować dla przedsiębiorstwa realizującego strategię społeczną. Zaangażowanie w działalność i projekty charytatywne oraz wizerunek pozytywnej i społecznie odpowiedzialnej organizacji sprzyja również temu, aby pracownicy odczuwali dumę z tego, gdzie pracują – komentuje Paweł Ornatek, dyrektor zarządzający Regus Polska. - Pracownicy mający świadomość działalności filantropijnej swojej firmy spełniają się w większym stopniu i mają większą motywację do pracy. Ponadto inicjatywy z zakresu dobroczynności są okazją do połączenia sił zarządu i pracowników i podejmowania wspólnych działań – podsumowuje Paweł Ornatek.

(źr. Regus)

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska szuka pomocników św. Mikołaja!
CEVA Logistics inwestuje w Afryce
OTL sprzedaje Grupie Rhenus swoje udziały w C. Hartwig Gdynia
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC