Konto pracodawcy

Pracownicy wolą firmy angażujące się w działania CSR

Pracownicy  wolą pracować w firmach angażujących się w działania charytatywne i realizujących strategie z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw – wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Regus.

Działalność charytatywna oraz strategia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (CRS) mają kluczowe znaczenie dla przedsiębiorców na całym świecie. Pracownicy wyjawili, że rozpatrując dwie podobne oferty pracy, ich wybór padłby na firmę, która angażuje się w działania charytatywne i daje coś od siebie.
W ankiecie przeprowadzonej przez firmę Regus niemal połowa (47 proc.) z 40 tys. respondentów wyznała, że liczy się dla nich to, aby ich pracodawca był zaangażowany w działalność charytatywną. W istocie, przy wyborze miejsca pracy, pod uwagę brana była również społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Znaczny odsetek, bo aż 43 proc. ankietowanych stwierdziło, że w obliczu wyboru dwóch takich samych ofert pracy, najpierw wzięłoby pod uwagę firmę angażującą się w działania charytatywne. Z tego wniosek, że przedsiębiorstwa realizujące politykę działań społecznych mają większe szanse, aby przyciągać i zatrzymywać pracowników najwyższego szczebla.
 

Z raportu wynika również, że:
• jedna trzecia respondentów wyraziła chęć bezpośredniego zaangażowania się w projekty związane z działalnością charytatywną prowadzone przez ich firmę,
• 34 proc. ankietowanych chciałaby mieć większe rozeznanie w tego rodzaju działaniach,
• 41 proc. docenia inicjatywy firmy podejmowane w zakresie społecznej odpowiedzialności, ale 29 proc. uważa, że brak jest odpowiednich informacji na ten temat,
• jedna czwarta chciałaby wiedzieć więcej na temat aktywności innych zespołów związanej z działalnością charytatywną i strategią społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw,
• dwie piąte ankietowanych uważa, że firmy z ich sektora powinny być w większym stopniu zaangażowane społecznie (40 proc.) i prowadzić działania charytatywne (37 proc.).
 - Wyraźnie widać, że pracownicy kierują się obecnie czymś znacznie więcej, niż tylko egoistycznym impulsem, aby piąć się po szczeblach kariery i zdecydowanie twierdzą, że woleliby pracować dla przedsiębiorstwa realizującego strategię społeczną. Zaangażowanie w działalność i projekty charytatywne oraz wizerunek pozytywnej i społecznie odpowiedzialnej organizacji sprzyja również temu, aby pracownicy odczuwali dumę z tego, gdzie pracują – komentuje Paweł Ornatek, dyrektor zarządzający Regus Polska. - Pracownicy mający świadomość działalności filantropijnej swojej firmy spełniają się w większym stopniu i mają większą motywację do pracy. Ponadto inicjatywy z zakresu dobroczynności są okazją do połączenia sił zarządu i pracowników i podejmowania wspólnych działań – podsumowuje Paweł Ornatek.

(źr. Regus)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC