Konto pracodawcy


Pracownicy wolą firmy angażujące się w działania CSR

Pracownicy  wolą pracować w firmach angażujących się w działania charytatywne i realizujących strategie z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw – wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Regus.

Działalność charytatywna oraz strategia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (CRS) mają kluczowe znaczenie dla przedsiębiorców na całym świecie. Pracownicy wyjawili, że rozpatrując dwie podobne oferty pracy, ich wybór padłby na firmę, która angażuje się w działania charytatywne i daje coś od siebie.
W ankiecie przeprowadzonej przez firmę Regus niemal połowa (47 proc.) z 40 tys. respondentów wyznała, że liczy się dla nich to, aby ich pracodawca był zaangażowany w działalność charytatywną. W istocie, przy wyborze miejsca pracy, pod uwagę brana była również społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Znaczny odsetek, bo aż 43 proc. ankietowanych stwierdziło, że w obliczu wyboru dwóch takich samych ofert pracy, najpierw wzięłoby pod uwagę firmę angażującą się w działania charytatywne. Z tego wniosek, że przedsiębiorstwa realizujące politykę działań społecznych mają większe szanse, aby przyciągać i zatrzymywać pracowników najwyższego szczebla.
 

Z raportu wynika również, że:
• jedna trzecia respondentów wyraziła chęć bezpośredniego zaangażowania się w projekty związane z działalnością charytatywną prowadzone przez ich firmę,
• 34 proc. ankietowanych chciałaby mieć większe rozeznanie w tego rodzaju działaniach,
• 41 proc. docenia inicjatywy firmy podejmowane w zakresie społecznej odpowiedzialności, ale 29 proc. uważa, że brak jest odpowiednich informacji na ten temat,
• jedna czwarta chciałaby wiedzieć więcej na temat aktywności innych zespołów związanej z działalnością charytatywną i strategią społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw,
• dwie piąte ankietowanych uważa, że firmy z ich sektora powinny być w większym stopniu zaangażowane społecznie (40 proc.) i prowadzić działania charytatywne (37 proc.).
 - Wyraźnie widać, że pracownicy kierują się obecnie czymś znacznie więcej, niż tylko egoistycznym impulsem, aby piąć się po szczeblach kariery i zdecydowanie twierdzą, że woleliby pracować dla przedsiębiorstwa realizującego strategię społeczną. Zaangażowanie w działalność i projekty charytatywne oraz wizerunek pozytywnej i społecznie odpowiedzialnej organizacji sprzyja również temu, aby pracownicy odczuwali dumę z tego, gdzie pracują – komentuje Paweł Ornatek, dyrektor zarządzający Regus Polska. - Pracownicy mający świadomość działalności filantropijnej swojej firmy spełniają się w większym stopniu i mają większą motywację do pracy. Ponadto inicjatywy z zakresu dobroczynności są okazją do połączenia sił zarządu i pracowników i podejmowania wspólnych działań – podsumowuje Paweł Ornatek.

(źr. Regus)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC