Dodaj ogłoszenie o pracy


Pracownicy wolą firmy angażujące się w działania CSR

Pracownicy  wolą pracować w firmach angażujących się w działania charytatywne i realizujących strategie z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw – wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Regus.

Działalność charytatywna oraz strategia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (CRS) mają kluczowe znaczenie dla przedsiębiorców na całym świecie. Pracownicy wyjawili, że rozpatrując dwie podobne oferty pracy, ich wybór padłby na firmę, która angażuje się w działania charytatywne i daje coś od siebie.
W ankiecie przeprowadzonej przez firmę Regus niemal połowa (47 proc.) z 40 tys. respondentów wyznała, że liczy się dla nich to, aby ich pracodawca był zaangażowany w działalność charytatywną. W istocie, przy wyborze miejsca pracy, pod uwagę brana była również społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Znaczny odsetek, bo aż 43 proc. ankietowanych stwierdziło, że w obliczu wyboru dwóch takich samych ofert pracy, najpierw wzięłoby pod uwagę firmę angażującą się w działania charytatywne. Z tego wniosek, że przedsiębiorstwa realizujące politykę działań społecznych mają większe szanse, aby przyciągać i zatrzymywać pracowników najwyższego szczebla.
 

Z raportu wynika również, że:
• jedna trzecia respondentów wyraziła chęć bezpośredniego zaangażowania się w projekty związane z działalnością charytatywną prowadzone przez ich firmę,
• 34 proc. ankietowanych chciałaby mieć większe rozeznanie w tego rodzaju działaniach,
• 41 proc. docenia inicjatywy firmy podejmowane w zakresie społecznej odpowiedzialności, ale 29 proc. uważa, że brak jest odpowiednich informacji na ten temat,
• jedna czwarta chciałaby wiedzieć więcej na temat aktywności innych zespołów związanej z działalnością charytatywną i strategią społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw,
• dwie piąte ankietowanych uważa, że firmy z ich sektora powinny być w większym stopniu zaangażowane społecznie (40 proc.) i prowadzić działania charytatywne (37 proc.).
 - Wyraźnie widać, że pracownicy kierują się obecnie czymś znacznie więcej, niż tylko egoistycznym impulsem, aby piąć się po szczeblach kariery i zdecydowanie twierdzą, że woleliby pracować dla przedsiębiorstwa realizującego strategię społeczną. Zaangażowanie w działalność i projekty charytatywne oraz wizerunek pozytywnej i społecznie odpowiedzialnej organizacji sprzyja również temu, aby pracownicy odczuwali dumę z tego, gdzie pracują – komentuje Paweł Ornatek, dyrektor zarządzający Regus Polska. - Pracownicy mający świadomość działalności filantropijnej swojej firmy spełniają się w większym stopniu i mają większą motywację do pracy. Ponadto inicjatywy z zakresu dobroczynności są okazją do połączenia sił zarządu i pracowników i podejmowania wspólnych działań – podsumowuje Paweł Ornatek.

(źr. Regus)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.