Konto pracodawcy


Poznaj 10 faktów z działań społecznych Grupy Raben

W sierpniu 2016 roku Grupa Raben w Polsce wydała drugi raport społeczny z działań CSR w roku 2015. Powstał on zgodnie z międzynarodowymi wytycznymi do raportowania danych z obszaru zrównoważonego rozwoju – Global Reporting Initiative w wersji G4, na poziomie CORE.

Raporty pozafinansowe przygotowane w oparciu o międzynarodowe standardy raportowania pozafinansowego, w tym przede wszystkim wytyczne Global Reporting Initiative, prezentują szereg istotnych informacji na temat podejmowanych działań czy przyjmowanych przez spółki rozwiązań w różnych obszarach ich funkcjonowania. Dotyczą obszarów mających bezpośredni lub pośredni wpływ na osiągane przez przedsiębiorstwo wyniki.

- Przygotowanie raportu w oparciu o wytyczne Global Reporting Initiative, a także późniejsze poddanie danych w nim prezentowanych niezależnemu audytowi stanowi dla organizacji podwójne wyzwanie. Po pierwsze w raportach zbudowanych w oparciu o wytyczne GRI, interesariusze nie czytają wyłącznie o ciekawych inicjatywach społecznych podejmowanych przez daną firmę. GRI wymusza niejako wykorzystanie konkretnych wskaźników oraz zaprezentowanie danych i informacji pozwalających na ocenę sposobu zarządzania wpływem organizacji na szeroko rozumiane otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne. Po drugie niezależna weryfikacja informacji pozafinansowych prezentowanych w raporcie nakłada na organizację pewną dyscyplinę w obszarze zbierania danych do raportu i ich późniejszej publikacji – wyjaśnia Jacek Kuchenbeker, starszy menedżer w Dziale Zarządzania Ryzykiem w Deloitte.

Do najciekawszych działań społecznych w roku 2015 podjętych przez Grupę Raben, które zostały opisane w 2. raporcie społecznym, firma zaliczyła:
• 9 godzin szkoleniowych przypadających rocznie na pracownika Grupy Raben,
• 3767 przewiezionych charytatywnie palet w ramach współpracy z Bankami Żywności,
• 100 nowych niskoemisyjnych ciężarówek marki Mercedes klasy EURO6 w dyspozycji firmy,
• 27,05 litrów ON/100 km wyniosło najniższe średnie miesięczne spalanie,
• 183 pomysły i potrzeby zgłoszone przez interesariuszy podczas sesji dialogowych,
• 1500 posadzonych drzew w ramach akcji e-faktura=wyższa kultura,
• 1 184 400 zestawów owocowo-warzywnych, które każdego dnia otrzymują pracownicy Grupy Raben w ramach promocji zdrowych nawyków żywieniowych
• 94,4 proc. wyniósł stopień segregacji odpadów,
• 90 proc. kierowców jest wyposażonych w urządzenia mobilne ułatwiające i skracające proces dostarczenia przesyłki,
• 50 proc. sięga udział e-faktur w całości wystawianych tego typu dokumentów.

- Zeszłoroczny, pierwszy raport Grupy Raben pozwolił nam spojrzeć z dystansu na efekty naszych działań, ocenić ich jakość, a także zweryfikować, czy faktycznie przynoszą one założoną korzyść otoczeniu. Teraz, mądrzejsi o te doświadczenia i bogatsi o wnioski z sesji dialogowych, oddajemy w ręce interesariuszy dokument, który umożliwił nam zrewidowanie i uporządkowanie wewnętrznych procesów oraz pomógł lepiej zarządzać nie tylko obszarem związanym ze społeczną odpowiedzialnością, ale także biznesem – komentuje Marta Szymborska, kierownik ds. PR i CSR w Grupie Raben. - Staraliśmy się, aby wszystkie istotne aspekty z punktu widzenia kluczowych interesariuszy znalazły się w raporcie. Jednak, jak mawiał Albert Einstein, nie wszystko, co się liczy, jest policzalne, a nie wszystko, co jest policzalne, się liczy. Wierzę, że udało nam się znaleźć złoty środek i ukazać treści, które oddają rzeczywisty obraz Grupy Raben i mają dla czytelników znaczenie – dodaje Marta Szymborska.

Warto wiedzieć, że od 1 stycznia 2017 roku wejdzie w życie ustawa regulująca sporządzanie tego typu dokumentów w Polsce.  W 2015 roku 37 organizacji zgłosiło swoje raporty społeczne do konkursu organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Przez ostatnie 8 lat do rywalizacji na tym polu stanęło 200 raportów pozafinansowych.  

Cały raport społeczny Grupy Raben dostępny jest na stronie: http://polska.raben-group.com/nasza-odpowiedzialnosc/raport-spoleczny/

(red./ źr. Grupa Raben)

 

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
Zgłoszenie celne a komunikaty IE599 i IE45 - o czym przedsiębiorca wiedzieć powini ...
Efekt pakietu mobilności – jak się do tego przygotować?
Zaległy urlop tylko do 30 września, udzielany także bez zgody pracownika
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Jak wyłapać „czarne owce” – czy kontrole pracowników na home office będą s ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przemysł w Europie będzie potrzebował ponad 11,5 mln mkw. powierzchni magazynowej
Nieruchomości magazynowe napędzają rynek inwestycyjny
COVID-19 przyspieszy rozwój sektora e-commerce w Europie o rok
Podatkowe znaki bezmyślności czyli banderole
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Emirates SkyCargo otwierają największy na świecie hub do dystrybucji szczepionki n ...
Grupa Fracht wzmacnia obecność w Ameryce Północnej i uruchamia nowe biuro w Toro ...
Grupa Rusak otwiera oddział w Słubicach
Mobilna przepakownia – ID Logistics wdraża kolejne nowatorskie rozwiązanie
CEVA Logistics otwiera oddział w Kazachstanie
DB Schenker Technology Center Warsaw wyróżnione Great Place to Work
Brambels wdraża nowatorskie regeneratywne łańcuchy dostaw
DHL Express drugi wśród najlepszych miejsc pracy na świecie
Dachser poszerza ofertę połączeń czarterowych w okresie szczytu paczkowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC