Dodaj ogłoszenie o pracy


DPDgroup ogłasza nową strategię CSR

DPDgroup ogłasza  nową strategię w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Nowe zobowiązanie koncentruje się na czterech obszarach, które wiążą się bezpośrednio z podstawowym obszarem działalności firmy, jakim jest doręczanie przesyłek. Projekt nazwano Driving Change.

Neutralni dla środowiska – zaangażowanie na rzecz obniżenia emisji CO2
Nowa strategia zakłada redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery, który powstaje w wyniku bieżącej działalności kurierskiej. Do 2020 roku DPDGroup ma za zadanie zredukować emisję CO2 na paczkę o 10 proc.. Co ważne, działania te nie wiążą się ze wzrostem kosztów dla klientów. Inicjatywa realizowana jest we współpracy ze firmą EcoAct, światowym liderem w dziedzinie doradztwa dotyczącego strategii ograniczania emisji dwutlenku węgla.  

Przyjazna logistyka miejska – działania wobec wyzwań związanych doręczaniem przesyłek w miastach.
DPDgroup stara się doręczać przesyłki tak, aby przyczyniać się do poprawy jakości życia i zdrowia w obszarach miejskich. Oferuje szeroki wybór rozwiązań związanych z doręczaniem przesyłek przy jednoczesnej redukcji niekorzystnego wpływu swojej działalności na środowisko. Kierując się tym założeniem, grupa inwestuje w rozwiązania, które podnoszą wskaźnik doręczalności w pierwszej próbie (Predict) oraz rozwija sieć punktów nadań i odbiorów, które dają więcej wygody nadawcom i odbiorcom paczek.

Innowacyjna przedsiębiorczość – dzielimy się wiedzą i duchem przedsiębiorczości
DPDgroup dąży do wzmacniania postaw przedsiębiorczości w firmie i poza nią. Opiera swoją działalność na bliskich relacjach z klientami i partnerami biznesowymi, co sprzyja kreowaniu innowacyjnych rozwiązań z korzyścią dla obu stron. Celem grupy jest także nawiązanie współpracy z organizacjami społecznymi non – proft, zajmującymi się promowaniem innowacyjnej przedsiębiorczości wyrażanej zarówno poprzez konkretne projekty, jak i kształtowanie przedsiębiorczych postaw.

Bliżej społeczności
Każda spółka DPDgroup podejmuje szlachetne i pożyteczne inicjatywy na rzecz społeczności zgodnie z własnymi lokalnymi uwarunkowaniami. Komfortowe warunki pracyi dobro najbliższego otoczenia społecznego to ważny cel nowej polityki CSR. Dla DPD Polska oznacza on kontynuację dotychczasowych działań, skupiających się m.in. na pomocy dzieciom i młodzieży w trudniejszej sytuacji życiowej oraz pomocy osobom starszym, na promocji ochrony zdrowia i aktywnego trybu życia, na walce z biedą, wspieraniu wolontariatu, udzielaniu pomocy charytatywnej i angażowaniu się w przewozy solidarnościowe.   

(źr. DPDgroup)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.