DPDgroup ogłasza nową strategię w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Nowe zobowiązanie koncentruje się na czterech obszarach, które wiążą się bezpośrednio z podstawowym obszarem działalności firmy, jakim jest doręczanie przesyłek. Projekt nazwano Driving Change.
Neutralni dla środowiska – zaangażowanie na rzecz obniżenia emisji CO2
Nowa strategia zakłada redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery, który powstaje w wyniku bieżącej działalności kurierskiej. Do 2020 roku DPDGroup ma za zadanie zredukować emisję CO2 na paczkę o 10 proc.. Co ważne, działania te nie wiążą się ze wzrostem kosztów dla klientów. Inicjatywa realizowana jest we współpracy ze firmą EcoAct, światowym liderem w dziedzinie doradztwa dotyczącego strategii ograniczania emisji dwutlenku węgla.
Przyjazna logistyka miejska – działania wobec wyzwań związanych doręczaniem przesyłek w miastach.
DPDgroup stara się doręczać przesyłki tak, aby przyczyniać się do poprawy jakości życia i zdrowia w obszarach miejskich. Oferuje szeroki wybór rozwiązań związanych z doręczaniem przesyłek przy jednoczesnej redukcji niekorzystnego wpływu swojej działalności na środowisko. Kierując się tym założeniem, grupa inwestuje w rozwiązania, które podnoszą wskaźnik doręczalności w pierwszej próbie (Predict) oraz rozwija sieć punktów nadań i odbiorów, które dają więcej wygody nadawcom i odbiorcom paczek.
Innowacyjna przedsiębiorczość – dzielimy się wiedzą i duchem przedsiębiorczości
DPDgroup dąży do wzmacniania postaw przedsiębiorczości w firmie i poza nią. Opiera swoją działalność na bliskich relacjach z klientami i partnerami biznesowymi, co sprzyja kreowaniu innowacyjnych rozwiązań z korzyścią dla obu stron. Celem grupy jest także nawiązanie współpracy z organizacjami społecznymi non – proft, zajmującymi się promowaniem innowacyjnej przedsiębiorczości wyrażanej zarówno poprzez konkretne projekty, jak i kształtowanie przedsiębiorczych postaw.
Bliżej społeczności
Każda spółka DPDgroup podejmuje szlachetne i pożyteczne inicjatywy na rzecz społeczności zgodnie z własnymi lokalnymi uwarunkowaniami. Komfortowe warunki pracyi dobro najbliższego otoczenia społecznego to ważny cel nowej polityki CSR. Dla DPD Polska oznacza on kontynuację dotychczasowych działań, skupiających się m.in. na pomocy dzieciom i młodzieży w trudniejszej sytuacji życiowej oraz pomocy osobom starszym, na promocji ochrony zdrowia i aktywnego trybu życia, na walce z biedą, wspieraniu wolontariatu, udzielaniu pomocy charytatywnej i angażowaniu się w przewozy solidarnościowe.
(źr. DPDgroup)