Konto pracodawcy


Rusza nowa edycja szkoleń na maszynistów w Kolejach Mazowieckich!

W marcu w Kolejach Mazowieckich rozpocznie się 15. edycja kursu na licencję maszynisty. To nie tylko okazja do zdobycia solidnej wiedzy i licencji umożliwiającej dalsze kształcenie w tym kierunku, ale także szansa na stabilne zatrudnienie u pierwszego w Polsce samorządowego i największego, a także najnowocześniejszego przewoźnika regionalnego w Polsce.

Od 2012 r. w spółce funkcjonuje ośrodek szkoleniowy, w którym realizowane są kursy zawodowe na stanowiska związane z bezpieczeństwem i prowadzeniem ruchu kolejowego. Ośrodek wyposażony jest w nowoczesne sale ze sprzętem multimedialnym i dostępem do literatury specjalistycznej. Od ubiegłego roku maszyniści i kursanci KM mogą odbywać szkolenie na nowoczesnym symulatorze jazdy, który jest wiernym odwzorowaniem kabiny pojazdu FLIRT3.
Dotychczas szkolenie na licencję maszynisty organizowane przez Koleje Mazowieckie ukończyło 513 osób. W 2021 r. spółka planuje przeprowadzenie 15. i 16. jego edycji. Pierwszy w tym roku kurs na licencję startuje 29 marca i potrwa do 24 maja. Jest 29 miejsc. Kolejny kurs, tym razem dla 40 ochotników – i ochotniczek! - zacznie się 14 czerwca i potrwa do 5 sierpnia.

Z uwagi na wciąż niepewną sytuację związaną z pandemią terminy te mogą ulec zmianie. Aby móc wziąć udział w szkoleniu na licencję maszynisty, należy posiadać wykształcenie min. zasadnicze zawodowe, a najlepiej średnie techniczne o kierunku mechanicznym lub elektrycznym. Kandydat musi mieć powyżej 20 lat. Maszynista to zawód bardzo odpowiedzialny, dlatego ta cecha jest szczególnie wysoko ceniona, podobnie jak dokładność, dyspozycyjność, umiejętność dobrej organizacji pracy, wysoka odporność na stres. Warunki koniczne to niekaralność i bardzo dobry stan zdrowia.

- Praca za nastawnikiem wymaga dużej odpowiedzialności, dlatego warto się zastanowić, czy jest się naprawdę gotowym do podjęcia tego wyzwania. Ja pracuję w Kolejach Mazowieckich 4,5 roku. Mam 26 lat. Ukończyłem Technikum Nr 7 w Warszawie, dawną „Kolejówkę”. Wychowałem się w rodzinie o korzeniach kolejowych, a więc przy wyborze zawodu kierowałem się tradycjami rodzinnymi, ale też zaszczepioną mi miłością do kolei. Dla mnie to nie tylko praca, ale też pasja - pasja na całe życie. A szkolenie na licencję maszynisty wspominam bardzo dobrze. Jego cykl jest tak przygotowany, żeby w bardzo dużym stopniu skupić się
na praktyce, zaś prowadzący posiadają duże doświadczenie. Szkolenie na licencję maszynisty w KM daje dobre przygotowanie, a także możliwość rozwoju i stabilność zatrudnienia – mówi Marcin Możdżonek, maszynista Kolei Mazowieckich.

Absolwenci szkolenia, którzy uzyskają wynik pozytywny z egzaminu niezbędnego do uzyskania licencji maszynisty, mogą liczyć na stabilne zatrudnienie w spółce Koleje Mazowieckie, możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji, szeroki pakiet świadczeń socjalnych, w tym pakiet dodatkowej opieki medycznej oraz możliwość korzystania z programu sportowo-rekreacyjnego.

Koszt szkolenia to 5 tys. zł plus koszt badań lekarskich. Szczegółowe informacje dla chętnych znajdują się tutaj: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/szkolenie-na-licencje-maszynisty-8 

(źr. Koleje Mazowieckie)

 

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
Kuehne+Nagel jako pierwszy oferuje zrównoważone paliwo dla wszystkich przesyłek w ...
Boże Narodzenie – wzmożony popyt i wyjątkowe wyzwanie dla branży logistycznej
W 2021 roku elektryczna flota InPost przekroczy 300 aut
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC