Dodaj ogłoszenie o pracy


DSV rekrutuje w Warszawie do Działu Administracji Celnej

W związku z dynamicznym rozwojem Działu Administracji Celnej (Customs) DSV International Shared Services, co jest następstwem rozpoczęcia nowych projektów, implementacją kolejnych procesów, a także planowanym Brexitem, który znacznie wpłynie na obszar odpraw celnych, DSV poszukuje kandydatów na stanowisko Asystenta/Asystentki ds. Administracji Celnej w DSV ISS.

Czym zajmuje się Dział Administracji Celnej (Customs) i jak wygląda codzienna praca oraz jakich kompetencji oczekuje się od kandydatów w obszarze usług celnych DSV, dowiesz się z poniższego fragmentu rozmowy z Edytą Mrozek, Senior Team Lead oraz Maciejem Gniado, Managerem z Działu Customs, DSV International Shared Services.

„Czym zajmuje się dział Customs w DSV ISS?
Dział Customs zapewnia wsparcie z zakresu administracji celnej dla współpracujących z nami oddziałów zagranicznych DSV. Naszym głównym zadaniem jest przygotowanie deklaracji celnych na podstawie przesłanych nam dokumentów w określonym przez zleceniodawców czasie.

Jak wygląda codzienna praca Asystenta/Asystentki ds. Administracji Celnej?
Rozpoczynamy pracę od sprawdzenia poczty elektronicznej i aplikacji, gdzie pojawiają się zgłoszenia. Po kolei podejmujemy je zgodnie z wyznaczonymi terminami, weryfikujemy dane, sprawdzamy czy posiadamy wszelkie wymagane dokumenty i na ich podstawie przygotowujemy deklaracje w systemach celnych. Następnie wysyłamy je do urzędów w odpowiednich krajach.
Oczywiście oprócz sporządzenia samych deklaracji dodatkowo zajmujemy się ich archiwizacją, przygotowujemy dodatkowe certyfikaty i przesyłamy we wskazane miejsca.
Zadania w naszym dziale są powtarzalne, jednak szeroki zakres dokumentów, różnorodność zgłaszanych towarów oraz wachlarz klientów z jakimi współpracujemy sprawiają, że zadania nie są monotonne.

Jakie osoby są poszukiwane na to stanowisko?
Poszukujemy osób, które są nastawione na rozwój, potrafią ustalać priorytety podczas codziennej pracy, rozumieją znaczenie pracy zespołowej i osiągania wspólnych celów, a codzienne obowiązki wykonują sumiennie, dokładnie, z odpowiednim zaangażowaniem.
Warto zaznaczyć, że nie poszukujemy wyłącznie kandydatów posiadających udokumentowaną praktykę celną, każdą kandydaturę rozpatrujemy indywidualnie. Na podstawie bazy wiedzy, którą zbudowaliśmy, zapewniamy pakiet szkoleń zarówno dla naszych nowych pracowników, jak i dla tych
z dłuższym stażem.

Jakie umiejętności można zdobyć pracując na stanowisku Asystenta/Asystentki ds. Administracji Celnej w DSV ISS?
Osoba pracująca w Departamencie Celnym zdobędzie wiedzę w teorii i praktyce z zakresu procesów celnych tj. klasyfikacji towarów, zastosowania odpowiednich procedur, towarzyszącej dokumentacji
i obsługi programów celnych. Doskonalimy także umiejętności związane z pracą w Excelu, językiem angielskim oraz prowadzeniem projektów”.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oferty i aplikowania na stanowisko Asystenta/Asystentki ds. Administracji Celnej pod linkiem.

Więcej aktualnych ofert pracy w DSV ISS znajdziesz tutaj.

(opr. DSV ISS)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.