Dodaj ogłoszenie o pracy


KURIER

 

 

KURIER

 

Praca kuriera nie jest "ciepłą posadką" kierowcy w ładnym uniformie firmowym. To zawód dla osób przedsiębiorczych, nie bojących się samozatrudnienia i ciężkiej pracy. - Każdy z kurierów prowadzi własną działalność, ale mamy stałe umowy o współpracy z DHL Express Poland, dla której jesteśmy podwykonawcami w zakresie dostaw przesyłek - wyjaśnia Jacek Saraczewski, kurier w DHL Express Poland.

 

Dzień pracy kuriera zaczyna się zazwyczaj o 6.00 rano. Przyjeżdżając rano do magazynu, każdy kurier ma już przesyłki przygotowane na rampie i musi je sprawdzić, czy nie doszło do pomyłki np. rejonu, który dany kurier obsługuje. Skanujemy przesyłki i ładujemy na auta. Następnie w systemie jeszcze raz sprawdzamy czy wszystko zostało odnotowane i czy informacja została wprowadzona prawidłowo. Jeśli system potwierdzi, że wszystko się zgadza, kurier może jechać do pracy. Kurierzy nie pracują sami, nasza praca jest tak zorganizowana, aby można było dostarczać klientom przesyłki, również w godzinach wieczornych. Godziny naszej pracy są dostosowane do oczekiwań klientów - opowiada o pracy kuriera Jacek Saraczewski.

 

Zawód kuriera może wykonywać każdy, kto ma do tego predyspozycje, spełnia określone warunki i lubi pracę z ludźmi. W tym zawodzie można spotkać osoby z różnym wykształceniem i w bardzo rozpiętym przedziale wiekowym –20-latków i osoby w wieku 60 lat, ale to ciężka praca, wymagająca odpowiednich umiejętności, w tym również interpersonalnych. To praca z klientem i dla klienta. Trzeba umieć dopasować się do jego potrzeb, np. firmy działają zazwyczaj do godz. 17.00, wobec tego kurier musi tak rozplanować trasę, aby dostarczyć wszystkie przesyłki do tej godziny. Z kolei klienci prywatni dostępni są w domach zazwyczaj po 17.00, a więc trzeba też dopasować swój czas pracy do ich rozkładu dnia, aby dowieźć paczki w wyznaczonym dniu dostawy.

- Trzeba mieć podejście do klienta, bez względu na jego nastrój należy odpowiednio się zachować. Moją dewizą jest uśmiech, który zawsze pomaga. Nawet w sytuacjach kryzysowych, kiedy mam jakieś opóźnienie, a klient z tego powodu denerwuje się, to uśmiech potrafi załagodzić nawet bardzo zły humor. Kurier musi być elastyczny i wyrozumiały dla klienta - mówi Jacek Saraczewski.

 

Ciężką pracę kurierowi rekompensuje to, że jest ona ciekawa. - Codziennie poznaję wielu ludzi i nawiązuję nowe kontakty. Czasami mamy okazję spotkać bardzo znane i ciekawe osoby, którym dostarczamy przesyłki. Jeżdżąc w jednym rejonie, klienci z czasem rozpoznają swojego kuriera i pozdrawiają go na ulicy - to jest bardzo sympatyczne, człowiek czuje się wtedy tak jak w domu - dodaje Jacek Saraczewski.

Dlatego ważne w tej pracy jest dokładne poznanie rejonu i orientacja w terenie. Oczywiście niezbędne jest prawo jazdy i doświadczenie w prowadzeniu pojazdów dostawczych. Do tego chęć nauki, gdyż trzeba nauczyć się obsługi różnego rodzaju dokumentów towarzyszących przesyłce. Jest to praca wykonywana pod presją czasu i umiejętność podejmowania szybko decyzji też jest istotna. Kurier to przedstawiciel firmy, a więc kultura osobista i otwarcie na Klienta to podstawa w tym zawodzie.

 

(Opr. Beata Trochymiak, na podst. inf. DHL Express Poland)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.