Konto pracodawcy


Polacy na holenderskim rynku pracy

Migracje pracownicze w Europie są obecnie zjawiskiem bardzo powszechnym. Europejczycy podróżują do sąsiadujących krajów w poszukiwaniu zarówno miejsca do pracy, jak i miejsca, w którym pracę mogą połączyć z wypoczynkiem. Według najnowszego badania Work Service „Migracje zarobkowe Polaków” - Holandia jest drugim najczęściej wskazywanym kierunkiem emigracji zarobkowej (15 proc.), zaraz po Niemczech, do których chęć wyjazdu deklaruje 31 proc. rodaków.

W ciągu całego roku do pracy do Holandii przyjeżdża około 200 tys. Polaków. W miesiącach letnich dodatkowe 15 tys. studentów spędza tam część wakacji łącząc pracę i wypoczynek. Z badania „Budując przyszłość w Holandii” przeprowadzonego w kwietniu przez Holenderski Instytut Badań Społecznych (SCP) wynika, że w ciągu ostatnich 4 lat prawie 100 tys. polskich obywateli zarejestrowało się w Holandii, podczas gdy w tym samym okresie około 55 tys. osób pozostało niezarejestrowanych. Badanie pokazuje, że przeciętny imigrant ma 25-35 lat, z czego 60 proc. to osoby samotne, a 40 proc. podróżuje z partnerem, przyjacielem lub rodziną. Polacy w Holandii uchodzą za naród zadowolony z życia zagranicą, pracowity, chętny do poznania kultury oraz języka niderlandzkiego. Mniej szczegółów dostępnych jest na temat sezonowych pracowników. Szacuje się, że łączna liczba studentów, jako pracowników sezonowych pracujących w Holandii w miesiącach letnich to 15 tys. osób.

Według danych z OTTO Workforce, przeciętne miesięczne wynagrodzenie za pracę dla studentów wynosi 5100 złotych. Średnio, młodzi ludzie przyjeżdżają do Holandii na 6,5 tygodnia, co daje zarobki w wysokości około 7980 złotych. Jednakże należy pamiętać, że koszty utrzymania w Holandii są znacznie wyższe niż w Polsce, to jeden z droższych krajów w UE, więc płaca około 1200 euro/miesiąc nie jest wygórowaną kwotą.

(red/źr. OTTO Workforce)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC