Dodaj ogłoszenie o pracy


Spedytor kolejowy – organizacja ładunków transportem kolejowym

Spedytor kolejowy – organizacja ładunków transportem kolejowym

Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładów i ćwiczeń przez Praktyka z wieloletnim doświadczeniem w pracy w spedycji kolejowej. Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy praktycznej z zakresu organizacji dostaw ładunków transportem kolejowym, uwzględniając specyfikę granicy wschodniej. Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących zdobyć umiejętności spedytora kolejowego.

Trener – osoba posiadająca niezwykle bogate doświadczenie zawodowe w pracy jako spedytor międzynarodowy ze szczególnym uwzględnieniem transportu kolejowego. Od ponad 20 lat do chwili obecnej pełni funkcje kierownicze w spółkach Grupy PKP Cargo, w tym również przez kilkanaście lat na stanowisku dyrektora oddziału w Małaszewiczach jednej z największych spółek spedycji kolejowej w Polsce. Posiada też unikatową wiedzę w zakresie spedycji kolejowej charakterystycznej dla granicy wschodniej kraju. Przez lata swojej kariery zawodowej współpracowała z kluczowymi importerami oraz eksporterami, obecnie koordynuje przewozy krajowe i zagraniczne zbóż i biomasy w jednej ze spółek należących do Grupy PKP Cargo.

Termin: 24 października 2014 r., w godz. 9.00 – 17.00.
Miejsce: Warszawa

Cena za udział jednej osoby = 680 PLN +VAT (w cenie zawarty jest udział w wykładach, materiały, lunch, przerwy kawowe)

ZGŁOSZENIA UDZIAŁU należy przesyłać do 17 października 2014r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Liczba miejsc ograniczona, o udziale w szkoleniu decyduje kolejność przesyłanych zgłoszeń i dokonanie opłaty za udział. Więcej informacji udziela Beata Trochymiak, tel. 535 448 544.

Pobierz FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

W programie:

I. Transport kolejowy w Polsce
1) Linie usług, ich typy i podtypy,
- spółki przewozowe – rola Grupy PKP Cargo,
- utrzymanie infrastruktury
2) Znajomość taryfy kolejowej:
- zawartość taryfy
- zróżnicowanie stawek taryfowych
- nomenklatura towarów
- specjalne warunki taryfowe
- załączniki do taryfy
- umowy specjalne
II. Organizacja transportu kolejowego towarowego
1) zasady sprzedaży usług przewozów towarowych - Regulamin przewozów przesyłek towarowych (RPT) i obowiązujące taryfy
2) odpowiedzialność przewoźnika kilku kolei - COTIF
3) Ogólna umowa o użytkowaniu wagonów towarowych (AVV)
III. Organizacja transportu kolejowego - Umowa SMGS
1) Istota przeładunku na granicy:
- znaczenie szerokości torów – o czym należy pamiętać?
- system wagon - plac - wagon (problemy z tym związane i rola Spedytora)
- system wagon - wagon  (problemy z tym związane i rola Spedytora)
- system wagon - plac - samochód (problemy z tym związane i rola Spedytora)
- system wagon - samochód (problemy z tym związane i rola Spedytora)
2) Organizacja dalszego transportu kolejowego przez Spedytora z uwzględnieniem problemów przeładunkowych (poparte przykładami z praktyki)
IV. Dokumenty stosowane przy realizacji umowy przewozu transportem kolejowym i dokumenty stosowane przy realizacji umowy spedycji.
V. Budowanie stawki frachtowej w spedycji kolejowej
VI. Zawarcie i wykonanie umowy przewozu przez spedytora
VII. Część warsztatowa - ćwiczenia w oparciu o case studies
 
ZAPRASZAMY!

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.