Konto pracodawcy


Grupa Żywiec wdrożyła e-awizo w logistyce – to skraca czas rozładunku o 40%

Grupa Żywiec wprowadziła awizo DESADV + SSCC w dystrybucji do Makro Cash & Carry, skracając czas obsługi rozładunku do 40%. Dostawy produktów Grupy Żywiec do sieci handlowej Makro Cash & Carry nie były dotychczas zautomatyzowane ani monitorowane. By poprawić przepływ informacji i wyeliminować błędy przy realizacji dostaw, Grupa Żywiec wprowadziła elektroniczny sposób obsługi dostawy.

Wdrożenie DESADV i DESADV + SSCC między Grupą Żywiec a Makro Cash & Carry usprawniło przepływ informacji dotyczących awizacji dostaw oraz realizacji zamówień
do sieci handlowej. Czas obsługi rozładunku skrócił się nawet do 40%, a całkowity czas pobytu kierowcy oczekującego na rozładunek aż o 61%. Z kolei nakład pracy związany
z obsługą procesu i przepływem dokumentacji w procesie O2C zmniejszył się o 25%, a rotacja samochodów i wykorzystanie ich do realizacji kolejnych zleceń w Żywcu
o 48%. Tradycyjny obieg papierowych dokumentów został wyeliminowany.

Wyjaśnijmy, że w Grupie Żywiec awizo wysyłki (DESADV) jest wymieniane między dostawcą a odbiorcą w trakcie procesów zaopatrzenia i dystrybucji. Z kolei Seryjny Numer Jednostki Logistycznej (SSCC) służy do unikalnej identyfikacji transportowych lub magazynowych jednostek logistycznych. Skanowanie SSCC naniesionego na każdej jednostce logistycznej pozwala dokładnie śledzić fizyczne przemieszczane jednostki, dzięki połączeniu fizycznego ruchu jednostek i przepływu związanych z nimi informacji.
- Celem strategicznym GS1 Polska jest pomoc przedsiębiorstwom działającym na lokalnym rynku w transformacji cyfrowej, której zadaniem jest nie tylko usprawnienie procesów, uwolnienie czasu pracowników, ale przede wszystkim zrównoważony rozwój. Mniej dokumentów to mniej surowców naturalnych. Coraz więcej firm ma świadomość, że decyzje, które podejmujemy dziś, również biznesowe, będą miał wpływ na przyszłość naszej planety – komentuje Joanna Redmer, prezes Zarządu GS1 Polska.

Dostawy bez dokumentacji papierowej
Dostawy produktów Grupy Żywiec do sieci handlowej Makro Cash & Carry odbywają się przy minimalnym wykorzystaniu dokumentów papierowych i są ściśle monitorowane. Zastosowanie standardu DESADV i DESADV + SSCC pozwala szybciej powiadomić klienta w przypadku, gdy wystąpi problem z dostawą zamówionych produktów. Wdrożenie e-awiza zmniejszyło również koszty transportu oraz poprawiło wskaźnik Service Level w transporcie. Dodatkowo uporządkowało model danych i pozwoliło na dalszą automatyzację procesu przetwarzania danych w ramach rozwiązań Order to Cash (O2C).

- Grupa Żywiec jest świadoma korzyści, jakie niesie zastosowanie DESADV w praktyce biznesowej. Na kontynuację digitalizacji rozwiązań z Makro Cash & Carry zdecydowaliśmy się ze względu na możliwość rozwoju wraz z dynamicznie zmieniającymi się oczekiwaniami rynku i możliwością optymalizacji procesów O2C. Poza już stosowanymi komunikatami, jak: zamówienia, faktury towarowe, faktury korygujące, awizo dostawy, awizo dostawy w połączeniu z etykietą logistyczną, jesteśmy gotowi na wprowadzenie kolejnego komunikatu, jakim jest zawiadomienie o zwrotach (RETANN), by całkowicie wyeliminować papierową i mailową wymianę dokumentacji – komentuje Olga Zając, kierownik ds. logistyki klientów kluczowych w Grupie Żywiec.

Business case do pobrania tutaj (link): https://cutt.ly/3nJcOQj 

(źr. GS1 Polska)

kobiety w logistyce
Kobieca strona DHL Supply Chain
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak nauczyć kierowcę zawodowego jeździć taniej?
Nowe rozporządzenie UE - jednolitość kontroli i harmonizacja przestrzegania wytycz ...
Jakie obowiązki w czasie upałów ma pracodawca?
Karnet ATA ułatwia czasowy wywóz towarów
Urlopy 2021 – nowe uprawnienia pracodawcy a pracownika
Od 1 lipca zmiana samochodu osobowego na ciężarowy będzie wymagała zapłaty podat ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Po co właściwie ta właściwość?
Proponowane zmiany w ustawie o czasie pracy kierowców zwiększą koszty o 35 proc.
Płatności po terminie zmorą dla 8 na 10 firm – czy może być jeszcze gorzej?
Przewoźnicy drogowi z rekordowym zadłużeniem
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Stabilny wzrost rynku magazynowego w segmencie Small Business Unit
Grupa Raben zdecydowała się na kredyt powiązany ze zrównoważonym rozwojem
ID Logistics przedłuża umowę z Auchan Retail Polska
CEVA Logistics z tytułem Lidera w Magicznym Kwadrancie Gartnera 2021
Hegelmann Poland buduje centrum operacyjne dla kierowców
Hillebrand przejmuje kolejną firmę z rynku logistyki dla branży beverage
PEKAES uruchomił kolejne połączenie drobnicowe do Grecji
UPS pomoże firmom e-commerce we wdrażaniu zmian w unijnych przepisach o VAT
Continental testuje prototypy opon do elektrycznych ciężarówek
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC