Dodaj ogłoszenie o pracy


Społeczne sesje dialogowe Grupy Raben

Unijny Eurobarometr wskazuje, iż interesariusze są zainteresowani działaniami społecznie odpowiedzialnymi prowadzonymi przez biznes. W USA aż 87 proc. społeczeństwa oczekuje takich informacji, w UE i Polsce wskaźnik ten wynosi 73 proc. Nowe wyzwania, przed jakimi staje dziś biznes, związane są z dialogiem, którego oczekuje społeczeństwo korzystające z przywilejów komentowania działań firm za pomocą Facebooka czy YouTube. Dwustronna komunikacja pozwala z jednej strony poznać oczekiwania interesariuszy, z drugiej przedstawić działania, które firma podejmuje na rzecz społeczeństwa.
Do takiego dialogu przystąpiła też Grupa Raben, która od października do listopada 2015 roku przeprowadziła projekt sesji dialogowych „Wspólna droga” w ramach standardu AA1000SES. Do rozmów zaproszeni zostali interesariusze z trzech lokalizacji: Gądek koło Poznania, Straszyna koło Gdańska oraz Grodziska Mazowieckiego. Wśród nich znaleźli się dostawcy usług Grupy Raben, pracownicy, przedstawiciele społeczności lokalnej oraz władz. Celem projektu „Wspólna droga” jest poznanie potrzeb i oczekiwań m.in. przedstawicieli lokalnych społeczności, dostawców usług oraz sąsiadów, a także:
• poinformowanie zainteresowanych grup interesariuszy o celach i kierunkach rozwojowych firmy,
• ustanowienie systemu wymiany informacji w ramach programu konsultacji, a także poinformowanie zainteresowanych grup docelowych o możliwościach czynnego włączenia się w proces decyzyjny
w określonym zakresie,
• zebranie opinii zainteresowanych grup społecznych – postulatów, oczekiwań, potrzeb, pomysłów dotyczących firmy, jej obecności w społeczności lokalnej, możliwości współpracy, itp..

- Podjęcie decyzji o rozpoczęciu dialogu z interesariuszami było ważnym krokiem na drodze odpowiedzialnego i transparentnego zarządzania relacjami sąsiedzkimi. Odwołanie się do uznanego standardu AA1000 pozwoliło zdefiniować priorytety oraz przestrzegać ważnych zasad odpowiedzialności. Ponadto zaangażowanie kluczowych osób z organizacji podkreśliło wagę procesu i odzwierciedliło się w jego doskonaleniu - Łukasz Smolarek, dyrektor zarządzający White Leaf, który współprowadzi projekt.

- W ramach sesji dialogowych rozmawialiśmy z niemal stoma interesariuszami, którzy podzielili się z nami swoimi spostrzeżeniami na temat Grupy Raben jako sąsiada. Spisaliśmy wiele potrzeb lokalnych społeczności. Usłyszeliśmy sporo ciekawych pomysłów dotyczących współpracy. Jestem przekonana, że dialog, pozwoli nam prowadzić biznes w bardziej zrównoważony sposób, a także przyczyni się do usprawnień operacyjnych wewnątrz firmy – komentuje Marta Szymborska, kierownik ds. PR i CSR  w Grupie Raben.

(źr. Grupa Raben)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.