Konto pracodawcy


Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egzoszkieletów

DB Schenker w kilku swoich magazynach testował zastosowanie egzoszkieletów. Dostawca usług logistycznych dąży do tego, aby odciążyć pracowników magazynów z zadań wymagających wysiłku fizycznego.

Egzoszkielety, znane również jako szkielety zewnętrzne lub roboty pomocnicze, są przenoszonymi na ciele elektromechanicznymi konstrukcjami podtrzymującymi. Są one zaprojektowane pod kątem poszczególnych stanowisk pracy i skonstruowane tak, aby wspierać pracowników magazynu podczas podnoszenia i obracania ciała. W szczególności chronione są kręgi lędźwiowe i mięśnie pleców. Obciążenie tych części ciała jest często przyczyną chorób i niezdolności do pracy.
Pilotaż projektu przeprowadzono na stanowisku kompletacji zamówień i sekwencjonowania paczek o wadze do 15 kilogramów. Pracownicy wyposażeni w egzoszkielet zdejmowali paczki z regałów magazynowych, a następnie układali je na paletach. Egzoszkielet wspierał sekwencję ruchów. W ramach Graduate Summer School na Uniwersytecie w Dortmundzie DB Schenker zaprosił do Kolonii około 20 doktorantów z różnych wydziałów. Na terenie parku dostawców dla renomowanego producenta samochodów wzięli oni udział w praktycznym teście egzoszkieletów.

- Opinie doktorantów i pracowników DB Schenker po teście były bardzo pozytywne i po raz kolejny potwierdziły, że długotrwałe użytkowanie w połączeniu z ergonomicznie zaprojektowanymi procesami logistycznymi może wpłynąć na lepszą ochronę zdrowia pracowników. W nadchodzących miesiącach będziemy szczegółowo analizować wyniki i weryfikować możliwość włączenia egzoszkieletów, optymalizując procesy w DB Schenker - powiedział Gerald Mueller, Head of Process and Efficiency Management w Schenker Deutschland AG.

Nawet w wysoce zautomatyzowanych magazynach personel jest nadal niezbędny i wykonuje wiele czynności, takich jak wyjmowanie ładunków z opakowań. Podczas gdy ogólne operacje podnoszenia towarów wykonywane są przez urządzenia jak wózki widłowe lub roboty, podejmowanie przesyłek na etapie kompletacji jest nadal zbyt skomplikowane dla technologii sterującej maszynami. Egzoszkielet jest idealnym rozwiązaniem, które łączy w sobie moc maszyny z ludzką sprawnością motoryczną.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
Jak korzystać z tarczy antykryzysowej - koronawirus a transport
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Rozwój transportu drogowego po koronawirusie
Jak wygląda handel po wybuchu pandemii?
Nadal nie zlikwidowano barier w rozwoju transportu intermodalnego – alarmuje NIK
Cena ropy naftowej… poniżej zera – co dalej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
ID Logistics - dynamiczny I kwartał, wzrost sprzedaży o 9,6 proc.
Ponad 100 proc. więcej wydali kupujący na kwietniowych e-zakupach
11,3 mln ton przeładowanych w I kwartale 2020 w Porcie Gdańsk
CEVA Logistics dzięki robotyzacji zwiększa wydajność magazynów o 400%
Grupa Raben ponownie Marką Godną Zaufania
Agility realizuje kontrakty dla brytyjskiego Ministerstwa Obrony
GLS Poland rozpoczyna współpracę z BLIKIEM
Darmowa platforma Clicktrans dla transportu przesyłek pomocowych dla szpitali
Fracht FWO realizuje kolejne dostawy z Polski do USA dla elektrowni wiatrowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC