Konto pracodawcy


Internet rzeczy w logistyce - raport DHL "Next-Generation Wireless in Logistics"

DHL opublikował raport - „Next-Generation Wireless in Logistics”, który pokazuje tegoroczne trendy w globalnej branży logistycznej. Mowa m.in. o ewolucji sieci bezprzewodowych oraz technologii opartych na Internecie Rzeczy. Raport przedstawia perspektywę przedstawicieli branży logistycznej, prezentując dane i statystyki. Wskazuje również przykłady wykorzystania różnorodnych technologii bezprzewodowych i możliwości, które cyfrowa transformacja otwiera przed sektorem.

Jeszcze przed obecnym kryzysem związanym z COVID-19 media często poruszały kwestie związane z możliwościami technologii komunikacji bezprzewodowej. Większość ostatnich nagłówków dotyczyła głównie bezprzewodowej sieci komórkowej 5G, która jest obecnie wdrażana w wielu krajach. Niesie ona za sobą wiele korzyści dla użytkowników końcowych, biznesów i operatorów telekomunikacyjnych – od szybszych prędkości, przez większą przepustowość, a kończąc na spersonalizowanych usługach dla nowej generacji inteligentnych i połączonych urządzeń.

Jednak bezprzewodowość to nie tylko 5G. Rozwój nowych sieci otwiera kolejne możliwości przed branżą logistyczną. Zwiększają one transparentność, maksymalizują efektywność operacyjną i przyśpieszają procesy automatyzacji. Na potrzeby zastosowań przemysłowych rozwinięto zarówno popularne i doskonale znane technologie, takie jak Wi-Fi czy Bluetooth, a także te bardziej niszowe, takie jak Low Power Wide Area Networks (LPWAN) czy Satelity Low Earth Orbit (LEO). To właśnie tego rodzaju innowacje umożliwią dokonanie następnego kroku w rewolucji komunikacyjnej, w ten sposób przybliżając nas do nowego świata, w którym wszyscy i wszystko będzie połączone ze sobą w każdym miejscu na świecie.
– Przed pandemią wiedza o łańcuchach dostaw była domeną przede wszystkim menedżerów i specjalistów. Jednak w jej trakcie wiele firm dostrzegło, jak cenna jest wiedza
dotycząca sprawności łańcuchów dostaw, które gwarantują, że otrzymujemy niezbędne produkty w konkretnym czasie, pod określonym adresem  – wskazuje Edwin Osiecki, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu. – Łączność to nie jest tematyka, która powinna interesować tylko specjalistów ds. logistyki – w końcu sprawność międzynarodowych doręczeń dotyczy każdego z nas, niezależnie od tego, czy zamawiamy podzespoły z Europy Zachodniej, czy produkty z wyprzedaży w Chinach. Z tego względu wdrażanie nowych technologii w branży odgrywa tak ogromną rolę.

Przyszłość logistyki
W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez DHL wśród 800 menedżerów łańcuchów dostaw, 60 proc. respondentów stwierdziło, że obecnie ich łańcuchy dostaw nie są wystarczająco transparentne. Kluczowymi trzema wyzwaniami, które zauważyli, są: osiągnięcie realnej przejrzystości, brak jednej scentralizowanej platformy do napędzania inicjatyw opartych na Internecie Rzeczy, a także fragmentaryczne, wybiórcze zbieranie danych ze zróżnicowanych łańcuchów dostaw. Z tego względu trzy najważniejsze priorytety, które mają doprowadzić do zwiększenia transparentności, to: kompleksowa przejrzystość transportu i zasobów oraz wdrożenie analityki danych generowanych przez łańcuchy dostaw. Z kolei 75 proc. respondentów zadeklarowało chęć implementacji przynajmniej jednej technologii bezprzewodowej w najbliższej przyszłości, aby osiągnąć swoje cele związane z transparentnością.
– Po transformacji przemysłu lekkiego, cyfrowa rewolucja zmienia teraz gwałtownie ten cięższy, czyli m.in. motoryzację, produkcję czy opiekę zdrowotną – mówi Markus Kückelhaus, Vice President Innovation & Trend Research, DHL Customer Solutions & Innovation w DHL. –Nasz sektor, czyli logistyka, będzie czerpać największe korzyści z digitalnej rewolucji napędzanej przez Internet Rzeczy, ale zarazem stanie się największym motorem napędowym jej rozwoju. Chociaż już teraz niektóre sektory naszej branży są inteligentne i połączone, technologie bezprzewodowe nowej generacji zapoczątkują nową falę Internetu Rzeczy w logistyce.

Przyszłość, w której wszyscy i wszystko będzie podłączone do sieci, pozwoli na rozwój trzech kluczowych trendów w sektorze logistycznym:
1. Całkowita przejrzystość – Każda dostawa, zasoby logistyczne, infrastruktura czy obiekty będą ze sobą połączone dzięki szerokiej dostępności sieci i przystępnym kosztowo czujnikom o wysokiej wydajności. Umożliwi to wysoce efektywną automatyzację, usprawnienie procesów, szybsze i bardziej transparentne rozwiązywanie incydentów oraz – co najważniejsze – najlepszą jakość obsługi zarówno klientów B2B, jak i B2C.

2. Autonomia na jeszcze szerszą skalę – Wszystkie autonomiczne pojazdy – czy to roboty w centrach, czy samochody na publicznych drogach – są uzależnione od bardzo szybkiej i niezawodnej komunikacji bezprzewodowej, aby nawigować i efektywnie przemierzać świat. Popularność takich rozwiązań już teraz rośnie, ale to właśnie komunikacja bezprzewodowa następnej generacji będzie kluczowym motorem, który napędzi ich szerokie wykorzystanie, przybliżając świat w kierunku autonomicznych łańcuchów dostaw.

3. Doprowadzenie przewidywań do perfekcji – Już teraz wiele urządzeń funkcjonuje w trybie online. Ilość, szybkość i różnorodność danych, które zbieramy, wzrośnie trzykrotnie w porównaniu do dużych zbiorów, które już teraz generujemy. Nieustanny postęp systemów uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w połączeniu z bardzo niskimi opóźnieniami technologii bezprzewodowej nowej generacji oznacza, że systemy predykcyjne zbierające informacje i zajmujące się prognozami, szacowaniem czasu i tras dostawy już nie będą ograniczane przez dłuższy czas odpowiedzi czy stan sieci bezprzewodowych.

Chociaż większość przewidywanego wzrostu zostanie osiągnięta z wykorzystaniem technologii, które już znamy, prawdziwie uniwersalna integracja będzie wymagała odpowiedniego podejścia. Korzyści są jednak liczne: większa pojemność, szerszy zasięg, szybsza prędkość, lepsza efektywność energetyczna czy niższe koszty.

– Zastosowanie łączności na większą skalę to niezwykła historia technologicznego i społecznego sukcesu. Internet Rzeczy nie jest innowacją w logistyce. Już teraz 20 miliardów połączonych urządzeń na całym świecie wykorzystuje IoT globalnie, ale to dopiero początek. Wiele technologii powstaje jednocześnie w szybkim tempie – są efektywne kosztowo i coraz bardziej wszechobecne. Teraz stają się one coraz bardziej dostępne, co z kolei otwiera niesamowite możliwości rozwoju i ich wykorzystania – wyjaśnia Matthias Heutger, SVP, Global Head of Innovation & Commercial Development w DHL. Nasz raport ilustruje każdą z technologii bezprzewodowej komunikacji, przybliżając i wyjaśniając ich praktyczne zastosowania oraz ograniczenia. Co więcej, podkreślamy, w jaki sposób potencjał związany z tymi innowacjami szybko staje się fundamentem łańcucha dostaw przyszłości.

Komunikacja bezprzewodowa nowej generacji to szeroka gama możliwości wykorzystania technologii, wspierających w spełnianiu różnorodnych – i często sprzecznych ze sobą – celów. Raport DHL zawiera również specjalną sekcję o nowościach z obszaru technologii bezprzewodowych. Pokazuje kilka innowacyjnych projektów, prowadzonych obecnie w branży, dostarczając wytyczne dotyczące wdrożeń dla organizacji zajmujących się łańcuchami dostaw.

Szczegółowy raport w języku angielskim jest dostępny bezpłatnie na stronie www.dhl.com/next-gen-wireless-logistics

(źr. DHL)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
Zgłoszenie celne a komunikaty IE599 i IE45 - o czym przedsiębiorca wiedzieć powini ...
Efekt pakietu mobilności – jak się do tego przygotować?
Zaległy urlop tylko do 30 września, udzielany także bez zgody pracownika
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Jak wyłapać „czarne owce” – czy kontrole pracowników na home office będą s ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przemysł w Europie będzie potrzebował ponad 11,5 mln mkw. powierzchni magazynowej
Nieruchomości magazynowe napędzają rynek inwestycyjny
COVID-19 przyspieszy rozwój sektora e-commerce w Europie o rok
Podatkowe znaki bezmyślności czyli banderole
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker Technology Center Warsaw wyróżnione Great Place to Work
Brambels wdraża nowatorskie regeneratywne łańcuchy dostaw
DHL Express drugi wśród najlepszych miejsc pracy na świecie
Dachser poszerza ofertę połączeń czarterowych w okresie szczytu paczkowego
Volvo Trucks rozpoczyna klienckie testy elektrycznych samochodów ciężarowych
Praca zdalna zostanie, ale nie zastąpi biur, gdyż są nam potrzebne bardziej, niż ...
Poczta Polska rozbudowuje sieć automatów paczkowych
Andrzej Klimek nowym dyrektorem w zespole Fracht FWO Polska
Opłaty na Węgrzech będzie można już rozliczać za pomocą DKV Box Europe
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC