Dodaj ogłoszenie o pracy


E-commerce zmienia usługi B2B

DHL Express, opublikował we współpracy z Cranfield School of Management białą księgę - „The Next Industrial Revolution: How e-commerce is transforming B2B”, zawierającą wyniki badań na temat bieżących tendencji i znacznego potencjału występującego w dziedzinie handlu elektronicznego dla firm świadczących usługi dla przedsiębiorstw (B2B). Biała księga stanowi praktyczny przewodnik po szczegółowych cechach i strategiach cyfrowych stosowanych przez firmy, które rozwijają transgraniczną ofertę handlową. Przedstawia ramy umożliwiające spółkom lepsze zrozumienie i porównanie poziomu rozwoju własnego handlu elektronicznego do poziomu wzorcowego.

- Handel elektroniczny radykalnie zmienia sposób działania firm B2B i otwiera nowe możliwości rynkowe na całym świecie, jednocześnie motywując wiele przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji do dotrzymania kroku sprawnie działającym nowym firmom - powiedział John Pearson, CEO DHL Express Europe. - Spółki e-commerce, które obecnie odnoszą największe sukcesy, oferują ulepszone doświadczenia klienta, porównywalne z tym, co każdy z nas zna z prywatnych zakupów przez internet. Aby konkurować w tym zmieniającym się środowisku rynkowym, firmy B2B także muszą zmieniać swoje łańcuchy dostaw, stając się bardziej przejrzystymi, zoptymalizowanymi, szybko reagującymi i elastycznymi. W oparciu o wieloletnią współpracę z sektorem B2B oraz sukces odniesiony w obsłudze transgranicznych transakcji B2C, DHL Express ma duże możliwości pomocy firmom przemysłowym w bardziej aktywnym wejściu na rynek handlu elektronicznego.
Oczekuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat, wolumen transgranicznych transakcji B2B wyniesie 1,2 biliona USD, według danych Forrester Research. Aby wykorzystać ten potencjał, firmy muszą zapewnić bardziej elastyczne, skalowalne i mobilne doświadczenie klienta, takie jak w przypadku zakupów dokonywanych przez Internet przez klientów detalicznych (B2C). Jednakże, transakcje B2B w sposób zasadniczy różnią się od transakcji B2C, co wymaga odmiennego podejścia. Kluczowe znaczenie dla firm B2B pragnących zapewniać takie doświadczenie klientom, ma adaptacja pewnych cech i funkcjonalności serwisu internetowego, takich jak katalog produktów oraz bezpośrednie wsparcie klienta, czy lepsza integracja systemów sprzedażowych z systemami księgowo-administracyjnymi i kompleksowe procesy logistyczne.  - W trakcie naszego badania ustaliliśmy trzy archetypy firm działających w obszarze e-commerce, od „początkowego” poprzez „średnio zaawansowanego”, skończywszy na prawdziwym „innowatorze” - powiedział Prof. Michael Bourlakis, kierownik katedry Logistyki i Zarządzania Łańcuchem Dostaw Cranfield University. - Początkujący np. dopiero co zaczęli zanurzać stopy w wodzie, jeśli chodzi o handel elektroniczny i posiadają podstawowe funkcjonalności w swoich serwisach internetowych. Z kolei innowatorzy posiadają wyszukane oferty i stosują zaawansowane technologie - jak np. uczenie maszynowe i rzeczywistość wirtualna - w celu lepszego przewidzenia wymogów klientów oraz zaoferowania im zindywidualizowanych doświadczeń. W tych ramach firmy widzą, jak wypadają w porównaniu z innymi firmami, które rozwijają ofertę e-commerce oraz zyskują wiedzę na temat sposobu poprawy swojej własnej działalności na polu handlu elektronicznego.

Firmom myślącym o uelastycznieniu sieci i wykorzystaniu popytu za granicą, który pojawia się czasami niespodziewanie, poprzez wprowadzenie oferty e-commerce, dostawcy zajmujący się międzynarodową logistyką ekspresową, mogą zapewnić globalne sieci umożliwiające pozyskanie bezpośredniego dostępu do rynków zagranicznych w systemie „od drzwi do drzwi” i obsługę kategorii premium. To pozwala sektorowi B2B na nawiązanie współpracy z nowymi segmentami klientów w sposób efektywny, bez potrzeby rozbudowanych sieci magazynowych i dystrybucyjnych na rynkach, na których występują niskie wolumeny obrotów. Zapewniają także firmom e-commerce pośrednie korzyści poprzez utrwalenie wiarygodności i zaufania do marki, usprawnienie procesów logistycznych oraz zminimalizowanie ryzyka finansowego poprzez ograniczenie czasu, jaki zajmuje transport towarów oraz zapewnienie pełnej widoczności zamówień.
W oparciu o połączenie badań źródeł wtórnych, wyników badań ankietowych, w białej księdze ustalono pięć kategorii cech, które są niezbędne dla platform handlu elektronicznego spółek B2B: infrastruktura cyfrowa, doświadczenie klienta, indywidualizacja klienta, płynna integracja i synchronizacja logistyki. Firmom pragnącym rozwinąć swoje możliwości we wspomnianych pięciu kategoriach, białą księga oferuje także praktyczne rekomendacje, takie jak stosowanie narzędzi analityki biznesowej w celu uzyskania lepszych danych i udoskonalenia informacji o kliencie, a także czerpanie inspiracji z łańcuchów dostaw największych detalistów przy opracowywaniu wielokanałowych sieci sprzedaży (tj. łączeniu sklepów stacjonarnych oraz internetowych bądź mobilnych).   

Białą księgę „The Next Industrial Revolution: How e-commerce is transforming B2B” można pobrać pod tym linkiem: https://www.logistics.dhl/global-en/home/insights-and-innovation/thought-leadership/white-papers/b2be-commerce.html

(źr. DHL Express)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.