Konto pracodawcy


Planujesz otworzyć e-sklep – sprawdź Barometr E-shopper DPDgroup

Z badań Barometer E-shopper 2017 wynika, że ze sklepów internetowych zlokalizowanych poza rodzimymi krajami skorzystało już 54 proc. europejskich nabywców (wzrost o 2 punkty proc. w stosunku do roku 2016. Zakupy międzynarodowe są szczególnie popularne na Łotwie (86 proc.), w Portugalii (83 proc.), Chorwacji (81 proc.) i Szwajcarii (80 proc.). Mieszkańcy krajów o dużym rynku i popycie wewnętrznym, takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Polska, korzystają z zagranicznych stron rzadziej.

Najpopularniejszymi produktami zamawianymi na zagranicznych witrynach są ubrania, elektronika, kosmetyki i obuwie. Najczęściej poszukiwanymi produktami, są te, które mimo doliczenia kosztów przesyłki są tańsze niż w kraju, oraz przedmioty trudno dostępne. Z badań wynika, że zainteresowanie zakupami w europejskich e-sklepach utrzymuje się rok do roku na mniej więcej tym samym poziomie (67 proc. w 2017 vs. 69 proc. rok wcześniej). Wyraźnym trendem jest wzrost zakupów w krajach pozaeuropejskich, szczególnie w Chinach (4 proc. więcej niż w ubiegłym roku). W Polsce już 44 proc. osób kupujących za granicą zdecydowało się na zakupy z Chin (wzrost aż o 8 proc. w porównaniu do roku 2016).
Zakupy międzynarodowe mają znaczny potencjał wzrostu, na co wskazuje gotowość 31 proc. internautów, którzy do tej pory nie dokonali zakupów na zagranicznych stronach, do skorzystania z tej oferty. Pomimo stale zwiększającej się popularności międzynarodowych e-zakupów, europejscy konsumenci zwracają uwagę na następujące bariery: dodatkowe opłaty, mało intuicyjna procedura zwrotów czy zbyt długi czas dostawy. - Terminowa i szybka dostawa zamówionych produktów to cały czas ważny element układanki składającej się na sukces międzynarodowych e-zakupów. Europejczycy cenią sobie także komfort związany z doręczaniem produktów do miejsca zamieszkania – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Badanie DPDgroup Barometr E-shopper przeprowadziła firma Kantar TNS w okresie od 1 czerwca do 3 lipca 2017 r. Próby przeprowadzono online wśród  prawie 23 tys. respondentów z 22 krajów Europy (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Łotwa, Włochy, Litwa, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, Rosja).

(źr. DPD Polska)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Jak wyłapać „czarne owce” – czy kontrole pracowników na home office będą s ...
Co to jest SENT i jak wygląda monitorowanie pojazdów?
Pakiet mobilności i jego możliwe konsekwencje
Oszczędność Volvo FH z I-Save wynosi nawet do 10 procent
Trzy dni na zwrot środków z rachunku VAT – idą zmiany w split payment
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Kuehne+Nagel wzmacnia swoją sieć obsługi farmaceutyków, także szczepionek
Volvo Trucks uruchamia w Polsce sprzedaż 4 nowych modeli samochodów ciężarowych
FM Logistic rozpoczyna współpracę z Grohe
Aż 95 proc. Polaków chce kaucji za opakowania po napojach – czy rząd wprowadzi t ...
Poczta Polska przywróciła obsługę przesyłek do Gruzji i Tajwanu
Szczepionka na Covid-19 w IV kwartale 2020? – DHL już opracował jej łańcuch dos ...
reklama
Podróż z jednym boxem EETS
Delta Trans zakończyła wdrażanie systemu WMS
Prologis podnosi standardy w obszarze ochrony środowiska - Raport ESG 2019
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC