Dodaj ogłoszenie o pracy


PCC Intermodal świętuje zakończenie inwestycji w Kutnie

Rozbudowa i doposażenie Terminala PCC Kutno, którego właścicielem jest spółka PCC Intermodal, zostały zakończone. Terminal rozpoczął swoją działalność w 2011 roku. Latem 2014 roku terminal po rozbudowie podwoił swoją powierzchnię operacyjną, a wiosną bieżącego roku został dodatkowo wyposażony w dwie najnowocześniejsze suwnice bramowe. Obecnie na terminalu obok suwnic pracuje 6 mobilnych maszyn przeładunkowych typu reachstaker. Dzięki rozbudowie i nowoczesnemu wyposażeniu obiekt będzie w stanie rocznie przeładować ponad 250 tysięcy TEU. Terminal dysponuje powierzchnią składową 4000 TEU i 76 przyłączami prądu dla obsługi kontenerów w temperaturze kontrolowanej. Obecnie na terminalu pracuje 46 osób.

Terminal PCC Kutno

To najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce. Terminal jest skomunikowany dziennymi serwisami intermodalnymi z najważniejszymi portami w Polsce i w Europie: Gdańskiem, Gdynią, Hamburgiem i Rotterdamem. Obiekt położony jest na działce 80 tys. m2 w obrębie Kutna, a jego budowa kosztowała ponad 100 mln PLN, z czego 1/3 była dofinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestorem Terminalu w Kutnie jest PCC Intermodal S.A. spółka notowana na giełdzie od 2009 roku. PCC Intermodal S.A. działa w branży intermodalnej od 10 lat. Spółka stale się rozwija i nie ustaje w realizowaniu długofalowej strategii wzrostu. Obecnie firma zatrudnia ponad 200 osób. Siedziba główna spółki mieści się w Gdyni. Spółka należy do grupy kapitałowej PCC SE.
Dzisiaj, tj. w dniu 25 czerwca 2015 r., odbędzie się oficjalny pokaz i otwarcie Terminalu PCC Kutno po przebudowie. Firma PCC zaprosiła na uroczystość zakończenia rozbudowy gości z całej Polski i zagranicy. Swoją obecność na terminalu potwierdziło ponad 400 osób.

PCC Intermodal w liczbach:
Przychody ze sprzedaży:
2014 r.: 185 mln PLN
2013 r.: 150 mln PLN
Ilości przewiezionych kontenerów (TEU):
2014 r: 144 tys. TEU
2013 r: 125 tys. TEU
Struktura akcjonariatu:
PCC SE: 62 proc.
Hupac: 14 proc.
Quercus: 7 proc.
Others: 17 proc.

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.