Dodaj ogłoszenie o pracy


40% pracodawców z transportu i logistyki planuje nowe rekrutacje a 46% nie chce zmian

Choć miniony kwartał był dla branży transportu, logistyki & motoryzacji mniej optymistyczny, wygląda na to, że pracodawcy planują ponowne wzmacnianie zespołów. Od początku lipca do końca września 40% polskich pracodawców tego obszaru zapowiada chęć zatrudnienia nowych pracowników, a 46% nie przewiduje żadnych zmian kadrowych. Jedynie 13% ankietowanych firm wskazuje na konieczność redukcji zatrudnienia. Tak wynika z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” przedstawiający plany rekrutacyjne firm na III kwartał tego roku.

Dane zaprezentowane w raporcie „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” wskazują na to, że w najbliższym czasie najwięcej organizacji z sektora transportu, logistyki & motoryzacji chce pozostawić zatrudnienie na dotychczasowym poziomie (46%). Prognoza netto zatrudnienia, będąca barometrem rynku pracy i pokazująca plany firm związane z pozyskiwaniem nowych kadr, wyniosła +27%. Jest to wzrost o 32 punkty procentowe względem II kwartału 2024 roku, wskaźnik ten jest także większy o 30 punktów procentowych porównując dane badania w ujęciu rocznym.

– Dane wskazują na czas rozwoju sektora logistyki, transportu i motoryzacji oraz wzrost optymizmu wśród pracodawców – mówi Bartłomiej Deleżyński, ekspert rynku pracy, manager rozwoju biznesu w Manpower. – Na rynku przewiduje się zwiększoną liczbę dostępnych miejsc pracy, co może prowadzić do poprawy wskaźnika poziomu bezrobocia oraz zwiększenia konkurencji wśród pracodawców o wykwalifikowanych pracowników. Firmy coraz chętniej inwestują w rozwój infrastruktury logistycznej, automatyzacji magazynowej, czy floty pojazdów, co jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na usługi transportowe oraz logistyczne. Mowa tutaj zarówno o rynku krajowym, jak i międzynarodowym – dodaje ekspert i podkreśla, że w obliczu rosnącego zapotrzebowania na usługi tego sektora, organizacje poszukują przede wszystkim wykwalifikowanych pracowników z doświadczeniem w logistyce, zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz obsłudze nowoczesnych technologii. – Najbardziej pożądane umiejętności to te związane z zarządzaniem, optymalizacją procesów, ale też nowymi technologiami i automatyzacją. Wzrost zastosowania tego typu rozwiązań w logistyce wymaga pracowników potrafiących działać z systemami zarządzania magazynem, ERP. Dodatkowo nie należy zapominać o zapotrzebowaniu na pracowników magazynów, operatorów wózków widłowych, kierowców ciężarówek i dostawcach, którzy także odgrywają niezwykle ważną rolę dla całego sektora – podsumowuje Bartłomiej Deleżyński.

Dane zebrane przez ManpowerGroup prezentują także plany rekrutacyjne organizacji w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). W III kwartale pracodawcy branży transportu, logistyki & motoryzacji tego obszaru deklarują prognozę netto zatrudnienia na poziomie +23%. Nowe rekrutacje planuje 44% organizacji, 21% liczy się z koniecznością redukcji etatów, a 1% firm nie zna planów rekrutacyjnych na nadchodzące miesiące. 34% pracodawców branży transportu, logistyki & motoryzacji w EMEA chce pozostawić zatrudnienie na niezmienionym poziomie.

(źr. ManpowerGroup)

 

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.