Konto pracodawcy


KURIER

 

 

KURIER

 

Praca kuriera nie jest "ciepłą posadką" kierowcy w ładnym uniformie firmowym. To zawód dla osób przedsiębiorczych, nie bojących się samozatrudnienia i ciężkiej pracy. - Każdy z kurierów prowadzi własną działalność, ale mamy stałe umowy o współpracy z DHL Express Poland, dla której jesteśmy podwykonawcami w zakresie dostaw przesyłek - wyjaśnia Jacek Saraczewski, kurier w DHL Express Poland.

 

Dzień pracy kuriera zaczyna się zazwyczaj o 6.00 rano. Przyjeżdżając rano do magazynu, każdy kurier ma już przesyłki przygotowane na rampie i musi je sprawdzić, czy nie doszło do pomyłki np. rejonu, który dany kurier obsługuje. Skanujemy przesyłki i ładujemy na auta. Następnie w systemie jeszcze raz sprawdzamy czy wszystko zostało odnotowane i czy informacja została wprowadzona prawidłowo. Jeśli system potwierdzi, że wszystko się zgadza, kurier może jechać do pracy. Kurierzy nie pracują sami, nasza praca jest tak zorganizowana, aby można było dostarczać klientom przesyłki, również w godzinach wieczornych. Godziny naszej pracy są dostosowane do oczekiwań klientów - opowiada o pracy kuriera Jacek Saraczewski.

 

Zawód kuriera może wykonywać każdy, kto ma do tego predyspozycje, spełnia określone warunki i lubi pracę z ludźmi. W tym zawodzie można spotkać osoby z różnym wykształceniem i w bardzo rozpiętym przedziale wiekowym –20-latków i osoby w wieku 60 lat, ale to ciężka praca, wymagająca odpowiednich umiejętności, w tym również interpersonalnych. To praca z klientem i dla klienta. Trzeba umieć dopasować się do jego potrzeb, np. firmy działają zazwyczaj do godz. 17.00, wobec tego kurier musi tak rozplanować trasę, aby dostarczyć wszystkie przesyłki do tej godziny. Z kolei klienci prywatni dostępni są w domach zazwyczaj po 17.00, a więc trzeba też dopasować swój czas pracy do ich rozkładu dnia, aby dowieźć paczki w wyznaczonym dniu dostawy.

- Trzeba mieć podejście do klienta, bez względu na jego nastrój należy odpowiednio się zachować. Moją dewizą jest uśmiech, który zawsze pomaga. Nawet w sytuacjach kryzysowych, kiedy mam jakieś opóźnienie, a klient z tego powodu denerwuje się, to uśmiech potrafi załagodzić nawet bardzo zły humor. Kurier musi być elastyczny i wyrozumiały dla klienta - mówi Jacek Saraczewski.

 

Ciężką pracę kurierowi rekompensuje to, że jest ona ciekawa. - Codziennie poznaję wielu ludzi i nawiązuję nowe kontakty. Czasami mamy okazję spotkać bardzo znane i ciekawe osoby, którym dostarczamy przesyłki. Jeżdżąc w jednym rejonie, klienci z czasem rozpoznają swojego kuriera i pozdrawiają go na ulicy - to jest bardzo sympatyczne, człowiek czuje się wtedy tak jak w domu - dodaje Jacek Saraczewski.

Dlatego ważne w tej pracy jest dokładne poznanie rejonu i orientacja w terenie. Oczywiście niezbędne jest prawo jazdy i doświadczenie w prowadzeniu pojazdów dostawczych. Do tego chęć nauki, gdyż trzeba nauczyć się obsługi różnego rodzaju dokumentów towarzyszących przesyłce. Jest to praca wykonywana pod presją czasu i umiejętność podejmowania szybko decyzji też jest istotna. Kurier to przedstawiciel firmy, a więc kultura osobista i otwarcie na Klienta to podstawa w tym zawodzie.

 

(Opr. Beata Trochymiak, na podst. inf. DHL Express Poland)

 

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC