Dodaj ogłoszenie o pracy


Logistyczne doświadczenia Carrefour Polska

Carrefour Polska to sieć sklepów w różnych formatach handlowych: hipermarkety, supermarkety i sklepy franczyzowe. Dzięki rozbudowanemu i zaawansowanemu systemowi logistycznemu firma jest w stanie zorganizować dostawy towarów do ponad 500 sklepów należących do tej sieci. Carrefour korzysta z logistyki zewnętrznej, opartej na długofalowej współpracy z partnerami. Centrala firmy odpowiada za koordynację transportu i zarządzanie całym procesem zamówień. W ten sposób nie tylko optymalizuje się koszty, ale przede wszystkim usprawnia proces zarządzania flotą transportową.

 

- Niezwykle ważna dla dużej sieci handlowej jest też elastyczność oraz dobra organizacja dostaw do sklepów czy to podczaz szczytów albo wahnięc sezonowych. Dzięki swojej specjalizacji i możliwości współpracy z kilkoma partnerami, zewnętrzna firma transportowa jest w stanie sprostać temu wyzwaniu oraz zapewnić Carrefourowi dużo bardziej konkurencyjne warunki cenowe w stosunku do tego ile kosztowałoby użycie własnej floty transportowej. To dlatego, że partnerzy Carrefour, chcąc być konkurencyjni w stosunku do innych firm, dbają o jak najefektywniejszą organizację transportu oraz optymalizację kosztów - mówi Maria Cieślikowska dyrektor ds. komunikacji zewnętrznej i PR rzecznik prasowy Carrefour Polska.

 

„Zasada trzech”
W całym procesie zaopatrzeniowym niezwykle istotna jest także podstawowa i fundamentalna w logistyce „zasada trzech” – tj. na czas, w dobrej cenie i w dobrej jakości. Zapewnia to maksymalną efektywność procesu logistycznego. Konkurencyjność cenowa może w dużej mierze decydować o sukcesie firmy, dlatego też to właśnie logistyka może wpływać na obniżenie cen w sklepach. 

 

Voice picking w magazynie
System logistyczny wymaga także wykorzystania nowoczesnych technologii. W dwóch magazynach Carrefour zaimplementowano więc system voice picking, który znacznie optymalizuj pracę w magazynie. Pozwala również na zniwelowanie pomyłki podczas preparacji palet, podnosi produktywność pracowników magazynu, oszczędza czas i obniża koszty związane z obsługą administracyjną. Dzięki wprowadzonemu systemowi pracownik dokładnie wie skąd ma zabrać konkretny towar i w jakich ilościach. Za każdym razem potwierdza słownie pobranie asortymentu. W ten sposób magazynier pracuje w bardziej efektywny sposób, nie musi też nic zapisywać, co znacznie usprawnia organizację pracy.

 

System dostaw gwarantowanych
Celem działań logistycznych jest jak najlepsze zaspokojenie zapotrzebowania sklepów w jak najkrótszym czasie, a co za tym idzie, klientów kupujących finalny produkt. Istotne jest więc, aby asortyment był świeży, dobrej jakości, dostarczony na czas oraz w najniższej cenie. Równie ważne jest jednak zapewnienie ciągłości dostaw, dlatego też niezmiernie wazne jest sprawne działanie logistyki. Firma Carrefour wdrożyła projekt dostaw gwarantowanych, opracowany na potrzeby sieci na całym świecie. Ma on na celu usprawnienie procesów magazynowych, a także zapewnienie najwyższych standardów jakości dostaw. W ramach projektu opracowano 27 kluczowych czynników sukcesu, które mają zapewnić wysoką jakość obsługi placówek handlowych. Pracując ze swoimi partnerami logistycznymi Carrefour wymaga więc spełnienia wszystkich 27 kryteriów. Zasady te są bardzo restrykcyjne i kontrolowane w drodze audytu przeprowadzanego przez niezależną międzynarodową jednostkę certyfikującą. Magazyny, które spełniają 27 kryteriów określonych przez Carrefour otrzymują certyfikat dostaw gwarantowanych. Obecnie w Polsce certyfikaty zostały nadane trzem magazynom: Tomaszów Mazowiecki – (Dry), Piotrków Trybunalski – (Fresh), Będzin – (Dry i Fresh).

 

Tylko operatorzy o wysokiej jakości usług
Obsługa samych sklepów przez certyfikowane, partnerskie firmy logistyczne jest dla nich z pewnością korzystnym rozwiązaniem – sklepy mają bowiem niemal stuprocentową gwarancję najwyższej jakości usług – tj. najlepszej jakości produktów, dostarczonych we właściwym czasie przy najniższych kosztach. Charakter działalności logistycznej wymaga kredytowania i ponoszenia pewnych kosztów związanych z organizacją logistyki dla sieci (np. leasing samochodów), dlatego też niezmiernie ważne jest terminowe regulowanie zobowiązań przez Carrefour, z czego firma wywiązuje się sumiennie. Przykładem partnerskiego podejścia do współpracy może być uruchomienie specjalnych korytarzy przy rampach rozładunkowych. Służą one do zachowania ciągu chłodniczego podczas rozładunku towaru od lokalnych dostawców, którzy z reguły korzystają z samochodów dostawczych, niedostosowanych do standardowych ramp.

(Opr. BT w oparciu o informacje Carefour Polska)

 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.