Konto pracodawcy


Renata Borecka - W spedycji kolejowej chyba nic mnie już nie zaskoczy

Renata Borecka kierownik oddziału w Małaszewiczach ET Multimodal  Sp. z o.o.

 

W spedycji kolejowej chyba nic mnie już nie zaskoczy

 

W spedycji pracuje od 20 lat. Od początku swojej pracy zafascynowana transportem kolejowym. - Porównując dzisiejsze warunki pracy do tego jak wyglądała ona w roku 1992, kiedy zaczynałam, obserwuję ogromny rozwój i postęp. To fascynujące móc obserwować wszystkie te zmiany i jednocześnie przy tym rozwijać swoje umiejętności. Dzisiaj nie widzę siebie w innym zawodzie, jak tylko w spedycji kolejowej - mówi Renata Borecka.

 

Do spedycji, trafiła trochę przypadkiem. Dwadzieścia lat temu rynek spedycyjny dopiero raczkował i powoli zaczęły wchodzić do Polski firmy zagraniczne, tworzyły się też nowe przedsiębiorstwa krajowe, którym nie wróżono wówczas zbyt długiej przyszłości. Jedną z tych firm była spółka M&M. - Moja kuzynka, która pracowała wtedy na kolei otrzymała propozycję pracy w spedycji M&M, ale że się trochę obawiała zmiany, to zrezygnowała. Powiedziała mi natomiast, że firma szuka również osób bez doświadczenia, tylko ze znajomością języka niemieckiego. Jako, że szukałam pracy i posługiwałam się językiem niemieckim oraz rosyjskim postanowiłam złożyć swoją aplikację. Zaproszono mnie na rozmowę i zostałam przejęta - wspomina swoje pierwsze kroki w spedycji Renata Borecka.
Zaczynając pracę jako absolwentka technikum ekonomicznego nie miała zupełnie pojęcia o spedycji, a tym bardziej o kolejowej. Musiała nauczyć się wszystkiego od podstaw. - Pierwszą lekcją każdego nowicjusza była nauka pisania na maszynie listów przewozowych wraz z kopią wykonaną przez kalkę. Pracę zaczęłam więc od nauki podkładania kalki między kartkami w maszynie do pisania. - mówi z uśmiechem p. Renata. - To były zupełnie inne czasy. Na początku pracowałam na jedną zmianę, a potem przeszłam na system zmianowy. W tamtym czasie było bardzo dużo transportów, a pracowało się inaczej niż dzisiaj, bez komputerów, więc obsługa spedycyjna wymagała czasu.  To było ciekawe doświadczenie, zresztą tak jest do dzisiaj, spedycja jest bardzo ciekawą pracą. I chyba już nic nie jest w stanie mnie zaskoczyć w spedycji kolejowej - dodaje.

 

W międzyczasie w firmie M&M zaszły zmiany i wyodrębniono spółkę ET Logistik, do której również przeniesiono pracowników. Przyszedł też pierwszy awans. - Kierownikiem oddziału w Małaszewiczach zostałam w sierpniu 2009r., jeszcze przed zmianami w strukturze grupy M&M i do czasu zakończenia zmian czyli do 2011r. kierowałam oddziałem M&M w Małaszewiczach. Po wyodrębnieniu ET Logistik, powstał oddział spółki w Małaszewiczach ET Multimodal.  Obecnie oddział liczy 10 osób, w którym pracuje dziewięć kobiet i jeden mężczyzna. - Na początku trudno mi było się przestawić na stanowisko managera, chociażby z punktu widzenia odpowiedzialności. Ale dzisiaj dobrze czuje się w tej roli. - mówi Renata Borecka. Chociaż kolej to twarda branża, w której przeważnie pracują mężczyźni, to czuje się w niej dobrze i jak mówi - doskonale mi się współpracuje zarówno z klientami jak i z przewoźnikami. To co się przydaje w tej pracy, to stanowczość i umiejętność podejmowania decyzji. Po 20 latach pracy w spedycji kolejowej czuje się już pewnie i lubi to co robi. W wykonywaniu pracy pomaga jej znajomość języka niemieckiego i rosyjskiego, co jak podkreśla - W spedycji kolejowej, a zwłaszcza w Małaszewiczach znajomość języka rosyjskiego to wielki atut. Spotykam się z sytuacjami, kiedy młodzi ludzie starając się o pracę w spedycji są zaskoczeni, że pyta się ich o znajomość rosyjskiego. A to podstawa w obsłudze importu i eksportu do krajów Europy Wschodniej.

 

Po pracy najchętniej relaksuje się przy czytaniu książek - Codziennie muszę coś przeczytać, chociaż jeden rozdział. Poza tym lubię szydełkować różne ozdoby. Tylko wtedy mogę oderwać się od pracy i problemów życia codziennego - podsumowuje Renata Borecka.

 

(Opr. Beata Trochymiak)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
10 wskazówek GEFCO - jak dobrze przygotować firmę na Brexit
Leasing samochodów 2019 - jak zmiany w prawie wpłynęły na rynek
Czy można kontrolować kierowcę w czasie odpoczynku?
Doba kierowcy - co to jest i jak ją definiować?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wydatki świąteczne a dostawy kurierskie
Nawet do 40 proc. mogą wzrosnąć koszty pracownicze przy delegowaniu pracowników
Fracht FWO Polska o sytuacji na rynku lotniczym cargo
Wzrost automatyzacji pozytywnie wpłynie na liczbę miejsc pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker otworzy 8 oddziałów na Kaukazie i w Azji Środkowej
InPost ma już 6000 Paczkomatów
Trans Polonia po III kwartale osiągnęła blisko 200 mln zł przychodów
GEFCO operatorem logistycznym Airbusa
DKV przejmuje dwie duńskie spółki
Kuehne + Nagel przejmuje działalność transportową firmy Rotra
Fracht FWO Polska dostarcza kolejne project cargo - 110 ton do elektrowni w Bełchato ...
Nowa siedziba CEVA Logistics światowym centrum innowacyjnych projektów
DB Schenker wdraża autonomiczne roboty działające w oparciu o sztuczną inteligenc ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC