Dodaj ogłoszenie o pracy


Szymon Sobczak prezesem Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych

Podczas ostatniego zgromadzenia ogólnego członkowie Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych wybrali nowego prezesa – został nim Szymon Sobczak, członek zarządu Kolei Mazowieckich. Zastąpił na tym stanowisku Mikołaja Grzyba, członka zarządu Kolei Wielkopolskich.

Szymon Sobczak ma 35-letnie doświadczenie w branży kolejowej, w 2024 roku został członkiem zarządu Kolei Mazowieckich, a od początku powstania spółki (w 2004 r.) związany jest z jej pionem handlowym. – Ta nominacja jest dla mnie wyzwaniem i szansą na realizację kolejnych zadań w kierunku integracji transportu publicznego, stanowiącego ważny element zachęcający pasażerów do rezygnacji z podróży samochodem na rzecz środków komunikacji zbiorowej, w tym pociągów. Transport kolejowy stale się rozwija, staje się coraz bardziej wydajny i konkurencyjny wobec drogowego, co przynosi korzyści zarówno podróżnym, jak i środowisku. Świadczy o tym udział przewoźników zrzeszonych w ZSPK w rynku przewozów pasażerskich (według danych Urzędu Transportu Kolejowego), który w ubiegłym roku wyniósł ponad 43%. Jestem przekonany, że ta tendencja się utrzyma, a kolej będzie miała coraz większe znaczenie w sektorze transportowym – powiedział Szymon Sobczak.

Związek Samorządowych Przewoźników Kolejowych powstał w 2016 roku. Do organizacji należy dziesięć kolejowych spółek: Arriva RP, Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Szybka Kolej Miejska, Warszawska Kolej Dojazdowa oraz SKPL Cargo.

Najważniejszym celem Związku jest ochrona i reprezentowanie interesów społecznych oraz gospodarczych pracodawców w nim zrzeszonych w kontaktach z instytucjami państwowymi i unijnymi. Dodatkowo organizacja podejmuje działania związane z opiniowaniem aktów prawnych dotyczących branży kolejowej oraz działania na rzecz rozwoju rynku kolejowego,
a także integrowania środowiska kolejowego.

(źr. Koleje Mazowieckie)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.