Dodaj ogłoszenie o pracy


Logwin otwiera nowy oddział w Rzeszowie

Rzeszów dołączył do globalnej sieci usług spedycyjnych Grupy Logwin. Logwin posiada w Polsce rozbudowaną sieć logistyczną koncentrującą się wokół czterech gałęzi spedycji (morskiej, lotniczej, kolejowej i drogowej) oraz logistyki kontraktowej. Rzeszów to ósmy oddział firmy w naszym kraju, a zdaniem jej przedstawicieli potencjał rozwoju podkarpackiej lokalizacji jest ogromny.

– Z pełną świadomością wchodzimy na bardzo konkurencyjny i trudny rynek, jednak mamy lokalnym przedsiębiorcom dużo do zaoferowania. Łączymy międzynarodowe doświadczenie i skalę działalności z doskonałą znajomością lokalnego rynku. Firmy z Podkarpacia, który chcą eksportować, ale także importować towary z całego świata, zyskały wiarygodnego partnera, perfekcyjnie znającego ich wyzwania i potrzeby – mówi Piotr Sprzęczka, dyrektor zarządzający Logwin w Europie Środkowo-Wschodniej. Dodaje przy tym, że rzeszowska lokalizacja jest atrakcyjna także dla firm z sąsiadujących województw, a zwłaszcza dla dobrze skomunikowanej z Podkarpaciem Lubelszczyzny.

Logwin chce aktywnie wspierać logistykę zarówno małych i średnich, jak i największych firm działających na Podkarpaciu. Największe oczekiwania operator wiąże ze spedycją lotniczą oraz morskim eksportem i importem kontenerowym. Swoich szans upatruje także w kierunku Wschodnim, który pomimo trwającej wojny, wciąż wymaga kompleksowej i wielkoskalowej obsługi w transporcie towarów. – Zapotrzebowanie na obsługę biznesów związanych z transportem do i z Ukrainy niezmiennie pozostaje wysokie, a my chcemy uczestniczyć również w tej części rynku. Nie ogranicza nas żaden kierunek. Mamy w Rzeszowie zasoby i doświadczonych specjalistów, którzy zapewniają wsparcie logistyczne na całym świecie – podkreśla Szymon Charachajczuk, branch manager rzeszowskiego oddziału Logwin.

(źr. Logwin)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.