Dodaj ogłoszenie o pracy


Volvo otrzymało zamówienie na 300 elektrycznych ciągników od DSV

Volvo Trucks i globalna firma logistyczna DSV nawiązały współpracę, obejmującą dostawę 300 elektrycznych pojazdów ciężarowych, co stanowi jedno z największych komercyjnych zamówień na tego typu modele Volvo. Dzięki tej umowie DSV zyska jedną z największych flot elektrycznych ciężarówek w Europie.

DSV, jako światowy lider w dziedzinie transportu i logistyki, intensywnie dąży do osiągnięcia bardziej zrównoważonej przyszłości na drogach. Każdego dnia ponad 20 000 ciężarówek DSV przewozi towary dla klientów na całym świecie, a w nadchodzących latach coraz większa liczba będzie wyposażona w napęd elektryczny lub będzie napędzana paliwami odnawialnymi.

Wspólnie z Volvo Trucks, DSV zaplanowało wdrożenie 300 elektrycznych ciężarówek o zerowej emisji spalin w swoich operacjach w Europie. To część ambitnego planu DSV, zakładającego wprowadzenie 2000 elektrycznych ciężarówek do 2030 roku, co pozwoli firmie na posiadanie jednej z największych flot elektrycznych ciężkich pojazdów w Europie.
Umowa obejmuje również 500 modeli Volvo z wysoce oszczędnymi układami napędowymi na olej napędowy i gaz. Wszystkie ciężarówki mają zostać dostarczone w latach 2024–2026.
- Jestem bardzo dumny z pogłębienia partnerstwa, jakie mamy z DSV. Współpraca i silne zaangażowanie w rzeczywiste wprowadzanie zmian są niezbędne, aby zrównoważony transport i duże redukcje emisji CO2 stały się rzeczywistością. To zamówienie jest dowodem zaufania do naszej firmy i pokazuje, że transport o zerowej emisji spalin jest realnym rozwiązaniem tutaj i teraz - mówi Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.

Wśród modeli dostarczanych DSV znajdzie się nowe Volvo FH Aero Electric, które ma ulepszoną aerodynamikę, dzięki czemu jest jeszcze bardziej energooszczędne. DSV jest największym przewoźnikiem towarów dla Volvo Group, a firma ma już w swojej flocie ciężarówki Volvo w wersji elektrycznej. Są one wykorzystywane w Szwecji i Danii, a DSV stworzyło infrastrukturę ładowania, wykorzystującą energię elektryczną z paneli słonecznych, w swoich centrach dystrybucyjnych w obu krajach.
Zarówno DSV, jak i Volvo Group są zaangażowane w inicjatywę Science-based targets, która napędza ambitne działania klimatyczne w sektorze prywatnym, zgodnie z celami Porozumienia paryskiego.
3800 elektrycznych ciężarówek w 46 krajach

Od 2019 r. Volvo Trucks dostarczyło ponad 3800 elektrycznych pojazdów ciężarowych klientom w 46 krajach na całym świecie. Volvo oferuje obecnie najszerszą w branży gamę produktów z ośmioma w pełni elektrycznymi modelami, spełniającymi potrzeby w szerokim zakresie zastosowań – od dystrybucji miejskiej i gospodarki odpadami po transport regionalny i budownictwo. Do tej pory elektryczne ciężarówki Volvo przejechały ponad 90 milionów kilometrów lub 2200 okrążeń dookoła świata w trakcie eksploatacji.

(źr. Volvo Trucks Polska)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.