Dodaj ogłoszenie o pracy


"Transport jest potrzebny" - trwa kampania społeczna Raben

Ideą kampanii "Transport jest potrzebny" jest propagowanie idei bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz uświadomienie wagi przewozów, bowiem transport jest nieodłącznym elementem naszego życia. Począwszy od porannej kawy, przywiezionej z dalekiej Afryki, poprzez pieczywo pochodzące z pobliskiej piekarni oraz poranną gazetę, skończywszy na wieczornych przekąskach.

- Za sprawą akcji społecznej pragniemy zwrócić uwagę na wagę transportu, bez którego nawet najprostsze, codzienne czynności byłyby utrudnione lub nawet niemożliwe - mówi Ewald Raben, CEO Grupy Raben. Branża transportowa wpływa nie tylko na nas i naszą codzienną logistykę, ale również silnie oddziałuje na krajową gospodarkę - 9proc. polskiego PKB jest powiązane z branżą transportową. Natomiast europejski sektor transportu daje zatrudnienie 10. milionom osób.

 

Historie transportowe
Potrzebę i wagę transportu dla gospodarki oraz dla każdego z nas najlepiej obrazują historie codziennej logistyki, zarówno produktów pierwszej potrzeby, jak i tych, które wpłynęły znacząco na nasze życie. Elementem uzupełniającym kampanię są opowieści dotyczące przetransportowanych towarów, przygotowane przez pracowników Grupy Raben. Najciekawsze historie prezentowane są na stronie internetowej www.transport-jest-potrzebny.pl, a najnowszą z nich, przedstawiamy poniżej.

Wolność Tomku w swoim domku…
21 lat mieszkałem  z rodzicami. Pyszne i pięknie podane  śniadanka wydawały mi się oczywistością. Zawsze uprane i wyprasowane ubrania pojawiały się w szafie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Mankamentem wspólnego mieszkania był brak możliwości opuszczania zajęć na uczelni, bo przecież nikt by nie uwierzył, że ćwiczenia na Uniwersytecie odbywają się tylko raz w tygodniu…

Mimo wielu udogodnień, postanowiłem się usamodzielnić i wynająć mieszkanie. Moje pierwsze lokum. Obiecałem sobie, że pomimo dosyć skromnych funduszy, urządzę je tak, jakby to było moje własne docelowe mieszkanko. Po trudnych i długich negocjacjach, podpisałem umowę na wynajem 42.m2. Zaprojektowałem je w głowie już bardzo dawno i przyznam, że  z wielką dbałością o szczegóły. Nie było w nim przypadkowych przedmiotów. Neobarokową tapetę do sypialni zamówiłem aż z Wielkiej Brytanii, a łóżko z 1931 roku kupiłem na warszawskim Kole. Aby nie było zbyt banalnie, industrialne półki na książki zamówiłem w pobliskim warsztacie –  stal nierdzewna. W pokoju dziennym ustawiłem sofę zakupioną na jednym z portali aukcyjnych. Pokonała aż 300 kilometrów, by znaleźć się w moim salonie, ale warto było!

Z rodzinnego domu przetransportowałem jedynie książki, dwa kaktusy i… mamy obiady w słoikach. W mojej kuchni smakują równie wyśmienicie!
Filip

Hasła promujące kampanię to: "Transport łączy Bez transportu nie ma remontu" , "Bez transportu nie ma nic tu".

(źr. Grupa Raben)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.