DHL wprowadza nowe loty łączące Hong Kong, Los Angeles i Lipsk, dzięki czemu zwiększy wydajność i możliwości realizacji międzykontynentalnych dostaw. Jest to również zapowiedź wyjątkowej oferty usług świadczonych na głównych szlakach handlowych między Azją a zachodnią częścią Stanów Zjednoczonych i Kanadą.
Zwiększenie wydajności tranzytu pomiędzy Azją, zachodnią częścią Stanów Zjednoczonych i Kanadą, ma zapewnić firmie pozycję lidera w tej dziedzinie świadczonych usług. To oznacza rozszerzenie oferty o jeszcze większą liczbę azjatyckich lokalizacji, w tym o kluczowe centra przeładunkowe (huby) w Singapurze, Kuala Lumpur, Bangkoku i Manili oraz znaczną liczbę miast w Chinach, które korzystają z nowych połączeń do Los Angeles, jak i wielu miejsc w zachodniej części Stanów Zjednoczonych i Kanadzie, z dostawą na kolejny dzień. Nowe interkontynentalne rozwiązanie otwiera możliwości dla klientów azjatyckich miast, którzy będą mogli korzystać z ekspresowych jednodniowych dostaw. Dzięki nowemu bezpośredniemu połączeniu z Los Angeles do centrum przeładunkowego w Lipsku w Niemczech, w przypadku przesyłek europejskich, klienci z Kalifornii, w tym z głównych miast, takich jak Los Angeles, San Diego i San Francisco, będą mogli zamawiać kuriera DHL nawet do trzech godzin dłużej.
Wydajność usługi będzie dodatkowo wzmocniona przez wprowadzenie trzech frachtowców Boeing 777, obsługiwanych przez Southern Air. We wrześniu 2011 roku DHL poinformował o fakcie podpisania wieloletniej umowy z holdingiem Southern Air Inc., który na międzykontynentalnej trasie lotów łączących obie Ameryki, Azję i Bliski Wschód korzysta z frachtowców B777F. Pierwsze z planowanych światowych połączeń z Hong Kongu, przez centrum przeładunkowe w Cincinnati, do Bahrajnu i z powrotem, jest już gotowe. Dodatkowe frachtowce wzbogacą flotę lotniczą DHL o kolejne 12 maszyn.
- Wprowadzenie nowego międzykontynentalnego połączenia wzbogaci nasze możliwości jako międzynarodowych specjalistów i przyniesie niewymierne korzyści dla klientów z obszarów Azji, Europy, Stanów Zjednoczonych i Kanady, skracając czas realizacji usług ekspresowych na najważniejszych światowych szlakach handlowych - powiedział Ken Allen, prezes DHL Express.
Frachtowce B777F spalają około 20-25proc. mniej paliwa i charakteryzują się wysoką ładownością na międzykontynentalnych trasach, umożliwiając obsługę non- stop większej liczby rynków handlowych. Kontynuacja modernizacji statków powietrznych jest częścią globalnego programu DHL, którego celem jest zwiększenie efektywności wykorzystania węgla o 30proc. w 2020 roku.
(źr. DHL Express)