Dodaj ogłoszenie o pracy


Grupa OT Logistics sprzedała akcje chorwackiego portu Luka Rijeka d.d.

OT Logistics sprzedała spółce Port Acquisitions a.s. wszystkie posiadane akcje Luka Rijeka za 26,3 mln EUR. Część środków z transakcji spółka przeznaczy na spłatę zobowiązań z tytułu obligacji.

- Transakcja sprzedaży akcji Luka Rijeka to efekt rozpoczętego we wrześniu 2022 r. przeglądu opcji strategicznych i jednocześnie zakończenia trwającego w spółce procesu wewnętrznej restrukturyzacji. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze spełnienia wszystkich warunków umowy przedwstępnej oraz zakończenia intensywnych prac wielu osób zaangażowanych w ten proces, dzięki którym mogliśmy sfinalizować transakcję w zakładanym terminie. Część pozyskanych środków ze sprzedaży została przeznaczona na spłatę wszelkich zobowiązań Spółki z tytułu obligacji. Ponadto w wyniku realizacji transakcji został też wycofany pozew przed Trybunałem Arbitrażowym w Zagrzebiu przez Allianz ZB d o.o. oraz wniosek o upadłość OTL, rozpatrywany przez Sąd Rejonowy w Szczecinie. Pracujemy nad aktualizacją strategii rozwoju grupy – mówi Kamil Jedynak, Prezes OT Logistics.

W ramach przeprowadzonej transakcji Grupa OT Logistics sprzedała wszystkie posiadane akcje Luka Rijeka d.d, których nowym właścicielem został Port Acquisitions a.s. z siedzibą w Pradze. Zgodnie z postanowieniami umowy przedwstępnej z 4 lutego 2023 r. cena sprzedaży wyniosła łącznie 26,3 mln EUR.
Transakcja została zrealizowana w efekcie przeglądu opcji strategicznych dotyczących pakietu akcji Luka Rijeka d.d., który Grupa OT Logistics ogłosiła we wrześniu 2022 r., a jej finalizacja była możliwa po spełnieniu wszystkich warunków zawieszających zawartych w umowie przedwstępnej. Realizacja transakcji pozwoli na całkowite zaspokojenie wierzytelności obligatariuszy uprawnionych z obligacji serii H i serii G wyemitowanych przez OT Logistics S.A. i tym samym spłatę wszelkich zobowiązań spółki z tytułu obligacji oraz doprowadzi do pozyskania przez Spółkę wolnych środków w kwocie ok. 50 mln zł.

W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia z jedynym dedykowanym terminalem ro-ro w Polsce. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo oraz spółki Kolej Bałtycka świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.

(źr. Grupa OT Logistics (Grupa OTL)

 

 

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.