Dodaj ogłoszenie o pracy


SPEDCONT stworzy największy terminal intermodalny w Polsce?

SPEDCONT, spółka należąca do Grupy GEODIS, zamierza zyskać status największego intermodalnego terminala śródlądowego w Polsce i jednego z największych tego typu obiektów pod względem możliwości przeładunkowych. Projekt ten ma mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju regionu łódzkiego, gdyż pobudzi lokalny rynek i stworzy nowe miejsca pracy.

SPEDCONT zapowiada projekt mający na celu rozwój terminala i infrastruktury przeładunkowej, który będzie mieć istotne znaczenie dla rozwoju Łodzi, jak i całego regionu łódzkiego. Spółka zakupi należącą do Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej SA nieruchomość gruntową o powierzchni 5,5 ha i zbuduje na niej stację przeładunku kontenerów (Container Freight Station) o łącznej powierzchni około 1 ha wraz z niezbędnymi drogami i infrastrukturą oraz powiększy powierzchnię terminalu intermodalnego o około 3,5 ha. Powierzchnia całkowita terminalu po zakończeniu planowanej inwestycji wyniesie ponad 18 ha.

W sercu Europy
Terminal SPEDCONT zlokalizowany jest w Łodzi przy skrzyżowaniu korytarzy transportowych sieci TEN-T, Bałtyk – Adriatyk i Morze Północne – Bałtyk oraz na Nowym Jedwabnym Szlaku. Dogodna lokalizacja stwarza wiele możliwości dla organizacji różnego rodzaju transportów. Obecnie powierzchnia terminalu wynosi niespełna 13 ha, a możliwości składowania oscylują na poziomie 7 500 TEU. Po rozbudowie terminal ten będzie największym intermodalnym terminalem śródlądowym w Polsce pod względem możliwości składowania i jednym z największych terminali pod względem zdolności przeładunkowych, szacowanych na 12 pociągów dziennie.
Inwestycja jest zgodna z Planem Rozwoju Strefy w zakresie rozwoju przedsiębiorczości w regionie łódzkim. Dzięki niej wzrośnie konkurencyjność miasta Łodzi, jak i całego regionu.
- Skorzystać może cały region łódzki dzięki, znacznej poprawie zdolności operacyjnych i składowych, które umożliwią jeszcze szybszą i wydajną obsługę eksportu towarów produkowanych w regionie oraz importu półproduktów, stworzeniu nowych miejsc pracy, możliwości konsolidacji i dekonsolidacji kontenerów, budowie intraeuropejskiej siatki połączeń, a wszystko przy wykorzystaniu ekologicznych rozwiązań transportu intermodalnego. – stwierdza Marcin Dobruchowski, prezes zarządu SPEDCONT.

Realizacja inwestycji zapewni sprawną obsługę transportową przechodzących przez Polskę korytarzy transportu międzynarodowego, a także przyczyni się do minimalizacji oddziaływania na środowisko. Wpłynie korzystnie na ograniczenie jednostkowych kosztów transportu, poprawę bezpieczeństwa usług transportowych, a także na racjonalne gospodarowanie przestrzenią i ograniczenie emisji zanieczyszczeń.

Szacowana minimalna wartość netto inwestycji wyniesie około 75 mln złotych. Przewidywany termin rozpoczęcia procesu inwestycyjnego to III kwartał 2022. Natomiast rozbudowę terminala i budowę stacji przeładunku kontenerów zaplanowano w 2023 roku. Tylko w 2021 roku spółka obsłużyła niespełna tysiąc pociągów z ładunkami z/do portów bałtyckich.

(źr. SPEDCONT)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.