Dodaj ogłoszenie o pracy


SPEDCONT stworzy największy terminal intermodalny w Polsce?

SPEDCONT, spółka należąca do Grupy GEODIS, zamierza zyskać status największego intermodalnego terminala śródlądowego w Polsce i jednego z największych tego typu obiektów pod względem możliwości przeładunkowych. Projekt ten ma mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju regionu łódzkiego, gdyż pobudzi lokalny rynek i stworzy nowe miejsca pracy.

SPEDCONT zapowiada projekt mający na celu rozwój terminala i infrastruktury przeładunkowej, który będzie mieć istotne znaczenie dla rozwoju Łodzi, jak i całego regionu łódzkiego. Spółka zakupi należącą do Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej SA nieruchomość gruntową o powierzchni 5,5 ha i zbuduje na niej stację przeładunku kontenerów (Container Freight Station) o łącznej powierzchni około 1 ha wraz z niezbędnymi drogami i infrastrukturą oraz powiększy powierzchnię terminalu intermodalnego o około 3,5 ha. Powierzchnia całkowita terminalu po zakończeniu planowanej inwestycji wyniesie ponad 18 ha.

W sercu Europy
Terminal SPEDCONT zlokalizowany jest w Łodzi przy skrzyżowaniu korytarzy transportowych sieci TEN-T, Bałtyk – Adriatyk i Morze Północne – Bałtyk oraz na Nowym Jedwabnym Szlaku. Dogodna lokalizacja stwarza wiele możliwości dla organizacji różnego rodzaju transportów. Obecnie powierzchnia terminalu wynosi niespełna 13 ha, a możliwości składowania oscylują na poziomie 7 500 TEU. Po rozbudowie terminal ten będzie największym intermodalnym terminalem śródlądowym w Polsce pod względem możliwości składowania i jednym z największych terminali pod względem zdolności przeładunkowych, szacowanych na 12 pociągów dziennie.
Inwestycja jest zgodna z Planem Rozwoju Strefy w zakresie rozwoju przedsiębiorczości w regionie łódzkim. Dzięki niej wzrośnie konkurencyjność miasta Łodzi, jak i całego regionu.
- Skorzystać może cały region łódzki dzięki, znacznej poprawie zdolności operacyjnych i składowych, które umożliwią jeszcze szybszą i wydajną obsługę eksportu towarów produkowanych w regionie oraz importu półproduktów, stworzeniu nowych miejsc pracy, możliwości konsolidacji i dekonsolidacji kontenerów, budowie intraeuropejskiej siatki połączeń, a wszystko przy wykorzystaniu ekologicznych rozwiązań transportu intermodalnego. – stwierdza Marcin Dobruchowski, prezes zarządu SPEDCONT.

Realizacja inwestycji zapewni sprawną obsługę transportową przechodzących przez Polskę korytarzy transportu międzynarodowego, a także przyczyni się do minimalizacji oddziaływania na środowisko. Wpłynie korzystnie na ograniczenie jednostkowych kosztów transportu, poprawę bezpieczeństwa usług transportowych, a także na racjonalne gospodarowanie przestrzenią i ograniczenie emisji zanieczyszczeń.

Szacowana minimalna wartość netto inwestycji wyniesie około 75 mln złotych. Przewidywany termin rozpoczęcia procesu inwestycyjnego to III kwartał 2022. Natomiast rozbudowę terminala i budowę stacji przeładunku kontenerów zaplanowano w 2023 roku. Tylko w 2021 roku spółka obsłużyła niespełna tysiąc pociągów z ładunkami z/do portów bałtyckich.

(źr. SPEDCONT)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.