Dodaj ogłoszenie o pracy


CCC i InPost zachęcają do „zero waste”

Czy życie w duchu „Zero Waste” może być proste i wygodne? Oczywiście, że tak! Udowadnia to CCC z InPostem, przekonując Polaków, że każdy może dbać o planetę i minimalizować ślad węglowy. Teraz jest to możliwe dzięki rozszerzeniu usługi EKOzwrotów o buty i ubrania.

Grupa CCC jako wyłączny partner obuwniczy dołączyła do inicjatywy EKOzwroty, której pomysłodawcą i organizatorem jest InPost. Dzięki tej współpracy polscy konsumenci mogą bezpłatnie oddać nieprzydatne już im obuwie, a także ubrania do dowolnego Paczkomatu. Projekt ma dwa główne cele: umożliwienie łatwego oddania niepotrzebnych elementów garderoby oraz nadanie starym rzeczom drugiego życia tak, by ograniczać ich wyrzucanie.
Praktycznie każdy z nas ma w domu nadające się jeszcze do używania buty czy ubrania, które przestały mu służyć, znudziły się, wyrosło z nich dziecko. Dzięki usłudze EKOzwroty można wygodnie i szybko zwrócić je do Paczkomatu i przekazać partnerowi akcji - Fundacji Odzyskaj Środowisko. Używane rzeczy zostaną poddane szczegółowej analizie pod kątem przydatności do użycia. Część z nich, po odpowiedniej dezynfekcji i drobnych naprawach trafi do organizacji charytatywnych, część zostanie ponownie wprowadzona do obiegu komercyjnego zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Z kolei te najbardziej zniszczone zostaną bezpiecznie zutylizowane lub przetworzone na półprodukty w celu ich powtórnego użycia.

- Niezwykle ważne jest dla nas pokazywanie klientom, że nawet zużyte buty, a także ubrania można zagospodarować w inny, lepszy sposób. EKOzwroty to szansa dla przemysłu odzieżowego na minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko. My chcemy tę szansę wykorzystać. Nasza współpraca z InPostem pozwala ograniczyć liczbę butów i ubrań trafiających na śmietniki, a do tego wprowadza do naszego codziennego życia bardzo potrzebne elementy ekonomii cyrkularnej, tak ważnej w dobie zmian klimatycznych – wyjaśnia Agnieszka Kępińska-Sadowska, Dyrektor Zarządzająca Pionu Komunikacji Korporacyjnej i Zrównoważonego Rozwoju w Grupie CCC.

W trosce o otoczenie warto łączyć siły, dlatego cieszymy się, że CCC dołącza do naszego projektu EKOzwroty jako partner branży obuwniczej. Razem możemy dotrzeć do jeszcze większej grupy konsumentów i zwiększyć ich ekologiczną świadomość. Wszyscy mamy wspólny cel – zadbać o naszą planetę – mówi Sebastian Anioł, Dyrektor Działu Innowacji Logistycznej InPost.

Zaangażowanie CCC w EKOzwroty to dalsza realizacja zobowiązań wynikających ze strategii zrównoważonego rozwoju Grupy. Cyrkularność mody, przedłużanie życia produktów, zmniejszanie liczby odpadów i odpowiedzialna utylizacja to tylko niektóre z jej zagadnień. Inne projekty jakie prowadzi marka to między innymi akcja Daj Swoim Butom Drugie Życie, w której w sklepach stacjonarnych CCC można oddawać używane obuwie, które następnie przetwarzane jest w odpowiedzialny sposób. Sieć wycofała także torby plastikowe ze sklepów stacjonarnych i online i używa tylko papieru z recyklingu, a w jej ofercie można również znaleźć coraz więcej zrównoważonych kolekcji.

(źr. CCC)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.