Dodaj ogłoszenie o pracy


GLS przejmuje Rosenau Transport i stawia na rozwój w Ameryce Północnej

Grupa General Logistics Systems (GLS) sfinalizowała uzgodnienia dotyczące przejęcia kanadyjskiej firmy logistycznej Mid-Nite Sun Transportation Ltd., działającej pod nazwą Rosenau Transport. Rosenau Transport to jeden z największych niezależnych przewoźników towarowych w zachodniej Kanadzie. Połączenie obu firm otwiera przed GLS znaczące możliwości rozwoju, zarówno na rynku kanadyjskim, jak i amerykańskim. Przejęcie uzależnione jest od spełnienia zwyczajowych warunków końcowych transakcji oraz uzyskania zgód regulacyjnych.

Założona w 1957 roku firma Rosenau Transport posiada 24 własne węzły logistyczne i magazyny w czterech prowincjach. W ciągu 12 miesięcy (do 31 sierpnia 2021 roku) wygenerowała przychód w wysokości 175 mln CAD (dane nierewidowane). Dzięki rozszerzeniu prowadzonej w Kanadzie działalności, usługi GLS będą dostępne dla większości mieszkańców kraju. Ekspansja oznacza również współdziałanie z oddziałami GLS położonymi wzdłuż Zachodniego Wybrzeża USA wskutek decyzji o przejściu sieci Rosenau Transport na realizowany przez GLS model, łączący usługi kurierskie i frachtowe. Całkowita wartość transakcji wynosi 360 mln CAD, czyli około 245 mln EUR.

Kanada jest dziewiątą co do wielkości gospodarką na świecie, a jej łączny rynek usług kurierskich i frachtowych wynosi około 25 miliardów CAD, odnotowując wzrost na poziomie około 5% rocznie. GLS pojawił się na tym rynku w 2018 roku za sprawą przejęcia spółki Dicom. Obecnie prowadzi sieć około 30 lokalizacji logistycznych i magazynów, zatrudniając 1400 pracowników. Od tamtego czasu firma odnotowuje wzrost przychodów na poziomie około 8% rocznie.

Po zamknięciu transakcji firma Rosenau Transport będzie nadal zarządzana przez jej prezesa, Kena Rosenau, działając w ramach pełnej konsolidacji z GLS dla celów sprawozdawczych.

(źr. GS1 Polska)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.