Konto pracodawcy


FM Logistic przedstawia nową strategię „Powering 2030”

FM Logistic planuje dwukrotne zwiększenie całościowych przychodów do 3 miliardów euro w 2030 roku. Osiągnięcie celu finansowego ma zapewnić nowa strategia, która kładzie nacisk na zrównoważony rozwój, relacje z klientami, omnichannel, transport i logistykę miejską. FM Logistic zamierza osiągnąć globalnie 4% EBIT, w porównaniu do 2,8% w poprzednim roku finansowym. 

- Powering 2030 to kompleksowa strategia, która przyczyni się do dalszego wzrostu rentowności FM Logistic. W czasach gwałtownych zmian naszym priorytetem jest pomóc klientom budować zrównoważone wielokanałowe łańcuchy dostaw. Dlatego też 9-letni plan stawia w centrum naszej uwagi takie działania jak relacje z klientem i zrównoważony rozwój. Będziemy również kontynuować poszukiwania rozwiązań związanych z ochroną środowiska, na przykład poprzez otwarcie zielonych stacji wodorowych na niektórych naszych platformach logistycznych – powiedział Jean-Christophe Machet, CEO FM Logistic.

Firma już teraz czyni postępy we wdrażaniu strategii Powering 2030, odnotowując 11% wzrost przychodów rok do roku w pierwszej połowie roku finansowego (kwiecień-wrzesień 2021 roku) na świecie.

FM stawia na omnichannel
Blisko 60% umów podpisanych globalnie w zeszłym roku przez FM Logistic dotyczy usług logistyki dla Omnichannel. Dla przykładu operator zawarł umowę z wiodącą siecią sklepów z karmą dla zwierząt na zarządzanie łańcuchem omnichannel obejmującym dostawy do konsumentów w Niemczech, Francji i Polsce. Umowa dotyczy magazynowania, konfekcjonowania produktów i realizację zamówień e-commerce.

Transport i logistyka miejska
Transport stanowi 36% przychodów FM Logistic na świecie, z czego niemal 45% w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Firma planuje dalej wzmacniać swoją sieć transportową za pomocą sieci cross-docków w Polsce i Rosji. Operator pracuje również nad optymalizacją procesów zarządzania dostawami dzięki nowym kontraktom z dostawcami oprogramowania, takimi jak Urbantz we Francji i Innoship w Rumunii.

We Francji, czyli na swoim największym rynku, FM Logistic chce osiągnąć do 2023 roku 66% wzrost przychodów w segmencie logistyki miejskiej. Jednocześnie zamierza rozwijać projekt oraz usługę dostaw ostatniej mili we Francji, Hiszpanii, Włoszech i Rosji.

Dynamiczny wzrost w Europie Centralnej
W Europie Centralnej, FM Logistic rozszerzył też współpracę z międzynarodowym producentem kosmetyków. Od września br. świadczy usługi logistyczne z zakresu omnichannel realizując zamówienia dla odbiorców marki w Polsce i na Węgrzech zarówno w kanale B2B do sklepów, jak i B2C bezpośrednio do klienta końcowego. Z początkiem października natomiast dwukrotnie, do 60 tys. mkw, zwiększył swoją powierzchnię magazyn w Lovosicach na terenie Czech, gdzie obsługuje kanał e-commerce na rynek niemiecki i austriacki dla dużego klienta z sektora DIY.

W obszarze logistyki dla omnichannel lokalnie firma planuje też dalsze inwestycje w wielkopowierzchniowe magazyny multiklienckie. W regionie Europy Centralnej FM Logistic otworzy niebawem nowe centrum logistyczne w Wiskitkach, 40 km na zachód od Warszawy, w pobliżu przyszłego lotniska i międzykontynentalnego hubu CPK. Jeszcze tym roku zakończy się też rozbudowa platformy logistycznej w Błoniu, gdzie prowadzone są operacje dla sektora farmaceutycznego. Operator intensywnie rozwija się też na Śląsku, gdzie obok rozbudowy obiektu w Będzinie podjął decyzję o powiększeniu obiektu w Olszowej, przy autostradzie A4. Dodatkowo, w planach jest też uruchomienie operacji w Lędzinach (południowy Śląsk), oraz nowa lokalizacja w Głogowie, odpowiadająca na zapotrzebowanie obsługi rynku niemieckiego.

Zrównoważony rozwój
Jednym z głównych filarów realizacji strategii jest rozwój zrównoważonych wielokanałowych łańcuchów dostaw. Działania z tego zakresu firma określa mianem “Supply Change”. Koncentrują się one na trzech obszarach: dbałości o pracowników, środowisko naturalne oraz na efektywnych ekologicznie usługach.

Przykładem inicjatywy z pierwszego obszaru jest seryjna produkcja Ergoskel, egzoszkieletu zaprojektowanego i opatentowanego przez FM Logistic, Uniwersytet Technologiczny w Compiègne (UTC) oraz Hublex, francuski start-up w 2019 roku. Rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na 2022 rok. FM Logistic chce wyposażyć w egzoszkielet 100 pracowników magazynowych do grudnia 2021 roku i kolejnych pracowników do końca przyszłego roku.
Lokalnie, w Polsce, w ramach współpracy z firmą Soter Analytics operator testuje urządzenie Soter typu Clip & Go, które prowadzi analizy ergometryczne, i w konsekwencji pomaga pracownikom operacyjnym utrzymywać prawidłową pozycję podczas pracy.

W obszarze ochrony środowiska FM Logistic dąży do osiągnięcia neutralności węglowej swoich magazynów do 2030 roku. Już tej jesieni w Hiszpanii rusza projekt, w ramach którego zostanie uruchomiona stacja wodorowa w magazynie FM Logistic w pobliżu Madrytu wytwarzająca wodór w procesie elektrolizy z energii pozyskiwanej z paneli fotowoltaicznych. Równolegle we Francji operator nawiązał współpracę z firmą energetyczną Bouygues Energies et Services w celu uruchomienia kolejnego elektrolizera. W obu przypadkach wytworzony zielony wodór służył będzie do zasilania przystosowanych wózków widłowych, a także pozwoli na pierwsze testy i wdrożenia wykorzystywania tego zielonego paliwa do zasilania wodorowych samochodów ciężarowych. Zielony wodór miałby być produkowany również w Polsce na powstającej właśnie platformie FM Logistic w Wiskitkach, gdzie trwają jeszcze analizy techniczne i finansowe tego rozwiązania, a także poszukiwania potencjalnych subwencji instytucjonalnych, podobnych do tych, które udało się pozyskać operatorowi w Europie Zachodniej.

- FM Logistic chce być partnerem pierwszego wyboru dla klientów w projektowaniu i konsekwentnej realizacji strategii zrównoważonego łańcucha dostaw funkcjonującego w ramach rozwijającej się dynamicznie koncepcji Omnichannel. Razem z naszymi klientami będziemy angażować się w inicjatywy i zmiany procesu logistycznego mające na celu praktyczne wspieranie bardziej odpowiedzialnej konsumpcji – mówi Daniel Franke, Managing Director FM Logistic Central Europe.

(źr. FM Logistic)

 

 

 

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska szuka pomocników św. Mikołaja!
CEVA Logistics inwestuje w Afryce
OTL sprzedaje Grupie Rhenus swoje udziały w C. Hartwig Gdynia
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC