Dodaj ogłoszenie o pracy


Kilkadziesiąt zestawów w jednej dostawie Fracht FWO

W kwietniu Fracht FWO zrealizował jednorazowo, 40 transportów z ładunkami ponadgabarytowymi z Włoch do Polski. W sumie dostawa obejmowała 94 różne elementy dwóch kotłów parowych napędzanych gazem. Największy z elementów miał wysokość przekraczającą 4 m. Urządzenia odbierane były z trzech lokalizacji w północnych Włoszech i transportowane do odbiorcy w południowej Polsce.

Alternatywne trasy z uwagi na Covid-19
Organizacja tej dostawy wymagała precyzyjnego zaplanowania i koordynacji działań między zespołowych, tj. wytyczenie najbardziej optymalnych tras z uwzględnieniem obostrzeń i wyłączeń z powodu pandemii oraz dobór środków transportu. Do przewozu całego ładunku wykorzystano 40 zestawów drogowych, w tym platformy, naczepy standardowe oraz zestawy niskopodwoziowe do transportu ładunków ciężkich i ponadnormatywnych. Planując trasy przejazdów z Włoch do Polski spedytorzy Fracht FWO musieli uwzględnić możliwe utrudnienia w infrastrukturze drogowej (tj. mosty, ronda, tunele), a także liczne ograniczenia związane z uzyskaniem pozwoleń na poruszanie się po drogach publicznych w krajach tranzytowych. Na przykład opóźnienia w wydawaniu zezwoleń we Włoszech, ze względu na obostrzenia Covid-19 oraz zamknięcie uzgodnionej wcześniej trasy wiodącej przez Austrię, zadecydowały o wyborze alternatywnej trasy przez Słowenię. Wyzwaniem przy realizacji tego projektu, było także skoordynowanie z producentem we Włoszech załadunku poszczególnych elementów zgodnie z wytycznymi co do kolejności ładowania oraz ich zabezpieczenia.

- Z pewnością, nowym doświadczeniem były tutaj wymogi, które trzeba było spełnić w związku z różnymi obostrzeniami związanymi z Covid-19 na całej trasie przejazdu, co wydawać by się mogło, iż w przypadku tego rodzaju ładunków nie powinny mieć znaczenia. Jednakże kwestie formalne okazały się być kluczowe, tak samo jak wymogi klienta co do załadunków. Połączenie i zgranie tych dwóch obszarów stanowiło spore wzywanie. Dział Project Cargo Fracht FWO ma jednak tak duże doświadczenie w realizacji nawet najbardziej skomplikowanych transportów, że nie spowodowało to żadnych opóźnień ani problemów w dostawie tego ładunku – podkreśla Jarosław Jankowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu, Fracht FWO Polska.

Fracht FWO na rynku project cargo
Fracht FWO jest jednym z liderów polskiego rynku transportów ponadnormatywnych. Przy realizacji międzynarodowych projektów, Dział Project Cargo korzysta ze wsparcia i sieci oddziałów Grupy Fracht w ponad 110 krajach na świecie, co umożliwia realizację dostaw praktycznie do każdego miejsca na naszym globie. Wzmacniając ofertę dla klientów, Fracht FWO rozwija także transporty drogowe różnych grup towarowych, w tym cało-pojazdowe (FTL), częściowe i drobnicowe (LTL), dedykowane dostawy expressowe, głównie dla sektora automotive i innych klientów produkcyjnych. W ofercie firmy zajdziemy również organizację transportów z grupy ADR czy w temperaturze kontrolowanej.

(źr. Fracht FWO Polska/ www.frachtfwo.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.