Dodaj ogłoszenie o pracy


PKS Gdańsk-Oliwa odnawia flotę

Spółka PKS Gdańsk-Oliwa rozpoczęła wymianę floty. Do końca 2021 roku do firmy zostaną dostarczone 34 nowe ciągniki marki Scania, modele R450 z kabinami Highline. Średni wiek taboru firmy to zaledwie 2 lata. Do tego przewoźnik nabył także 20 nowych naczep typu Mega marki Krone.

Na wybór nowych pojazdów miało wpływ kilka czynników. Najważniejsze aspekty to m.in. ekonomia i działanie proekologiczne w ramach swej działalności, czyli możliwość ograniczenia emisji spalin. Pierwsze ciągniki Scania pojawiły się we flocie firmy już w 1998 roku i od tego momentu są uznawane jako najbardziej ekonomiczne, firma odnotowuje spadek zużycia paliwa całej floty. Dodatkowo, kierowcy uczestniczą w specjalnych szkoleniach, korzystając ze stałej opieki trenera, a jeśli uzyskują wyniki najbardziej optymalnego spalania są premiowani.

PKS Gdańsk-Oliwa to firma działająca na rynku od 55 lat, świadcząc kompleksowe usługi w zakresie transportu. Firma posiada 13 lokalizacji (w tym jedną zagraniczną). To pierwsze przedsiębiorstwo w branży logistycznej, które hierarchiczną strukturę zarządzania zastąpiło samoorganizacją – jako turkusowa organizacja. Decyzje podejmowane są zespołowo, w oparciu o zaufanie, odpowiedzialność i współpracę. W tym modelu PKS Gdańsk-Oliwa funkcjonuje od 2017 roku. Dzięki temu możliwe jest wprowadzenie w działalności firmy nowych pomysłów i usprawnień oraz wykorzystywanie mocnych stron i talentów pracowników, którzy zyskują przestrzeń dla kreatywności, innowacyjności, samorozwoju i poczucia sensu.

(źr. PKS Gdańsk-Oliwa)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.