Dodaj ogłoszenie o pracy


Grupa Raben podsumowała projekt rozwojowy kluczowych managerów

Grupa Raben zrealizowała w 2020 r. plan jednoczesnego rozwoju wszystkich najważniejszych managerów w całej organizacji. W gamifikacji wzięło udział 1000 managerów, którzy w trakcie 4 miesięcy zrealizowali ponad 40 różnorodnych zadań, a dzięki swoim wynikom ufundowali 3000 lekcji z języków obcych dla dzieci z domów dziecka. Program Manager of Choice zakończył się uroczystą galą on-line, na której wyróżniono 21 najlepszych. Celem projektu była przede wszystkim zmiana postaw i wykształcenie w managerach wrażliwości na aspekty związane z zarządzaniem zespołami.

Kluczowi managerowie z 13 krajów Europy zmierzyli się z różnymi zadaniami, z obszaru najlepszych praktyk menadżerskich. Gamifikacja Manager of Choice podzielona była na 5 etapów, bezpośrednio wpływających na budowanie doświadczeń pracowników: rekrutacja, onboarding, rozwój, codzienna praca, odejście z organizacji. Projekt cieszył się tak dużym zainteresowaniem, że zaangażowanie managerów przeszło oczekiwania samych organizatorów. Ponad 75 proc. uczestników grywalizacji kończyło każdy z 5 modułów wykonując wszystkie dostępne na platformie zadania. Jakość wykonywanych zadań również przekroczyła cel organizatorów – średni poziom poprawności zadań wyniósł aż 79 proc., a niektóre pytania zaskakiwały i wymagały kreatywności.

Bardzo pozytywnym zjawiskiem była współpraca pomiędzy managerami. Bywało, że uczestnicy projektu omawiali pojawiające się na platformie zadania telefonicznie, organizowali podsumowujące spotkania lub tworzyli internetowe grupy, by móc szybko wymieniać się informacjami. Aż 40 proc. managerów odpowiadało na pytania w ciągu dwóch godzin od daty ich publikacji.

Czy zdobyta w trakcie gamifikacji wiedza przełożyła się na rzeczywistą zmianę zachowań? Jej organizatorzy są przekonani, że tak, ale z pewnością czas pokaże jakie rezultaty osiągnęli. Kluczem do powodzenia projektu okazało się to, że zadania, z którymi mierzyli się managerowie nie tylko utrwalały lub przekazywały uczestnikom wiedzę, ale i zachęcały do podjęcia interakcji z zespołem (np. nagrania wspólnego filmu dla nowego pracownika). Program uświadomił managerom, że aby zwiększyć zaangażowanie zespołu można zastosować wiele prostych i niewymagających dodatkowych funduszy zmian, takich jak np. większa staranność w dopasowywaniu zadań do predyspozycji pracowników, wprowadzenie pochwał czy dzielenie się wiedzą. W trakcie gamifikacji wypracowano także konkretne i łatwe do wdrożenia pomysły dotyczące np. sposobów motywowania zespół. Obecnie pomysły te są krok po kroku wprowadzane w życie i zmieniają kulturę organizacyjną firmy.

- Jako dział HR codziennie obserwujemy, że managerowie głęboko wzięli sobie do serc wszystko, czego nauczyli się w trakcie programu. Wśród konkretnych zmian, które zaszły w naszej organizacji widzimy na przykład, że biorący udział w projekcie managerowie kładą niezwykłą wagę, aby każdy z uczestników rekrutacji otrzymał kompleksową, opartą na faktach informację zwrotną. Ponadto, coraz powszechniejsze staje się utrzymywanie stałego kontaktu z przyszłymi pracownikami po zakończonym projekcie rekrutacyjnym – podsumowała Anita Koralewska-Ratajczak, head of Group HR.

(źr. Grupa Raben)

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.