Konto pracodawcy


Raben podsumowuje program szkoleń Manager of Choice – czy grywalizacja się opłaca?

1000 managerów z 13 krajów Europy od września zmierzyło się już z 40 zadaniami w ramach grywalizacji Manager of Choice – to cykl szkoleń Grupy Raben rozwijających silne zespoły oraz zacieśniających więzi na linii manager-pracownicy. Co dokładnie działo się w Grupie w przeciągu minionych miesięcy? Jak projekt oceniają uczestnicy rywalizacji? Czy wiedza zdobyta w trakcie gamifikacji przekłada się na zachowania managerów w rzeczywistych sytuacjach zawodowych?

Regularnie przeprowadzane badania zaangażowania wśród pracowników Grupy Raben potwierdzały, że znaczący wpływ na doświadczenia pracowników mają ich bezpośredni przełożeni. A zatem aby wzmocnić pozytywne doświadczenia pracowników należy wzmocnić managerów by świadomie, profesjonalnie i z przyjemnością budowali relacje z pracownikami i długoterminowo tworzyli środowisko pełne pozytywnych doświadczeń.

- Wspólnie z Zarządem Grupy Raben, managerami i pracownikami wypracowaliśmy więc najlepsze praktyki zarządzania, czyli kompleksowy, zawierający konkretne przykłady pozytywnych zachowań materiał edukacyjny dla managerów. W pierwszej kolejności materiał ten otrzymali managerowie w trakcie sesji szkoleniowych. Po etapie szkoleń, ponieważ mamy DRIVE do innowacji postanowiliśmy utrwalić go organizując na platformie gamifikacyjną grę dla managerów – mówi Anita Koralewska-Ratajczak, Head of HR, Grupa Raben.

Gamifikacja Manager of Choice podzielona jest na 5 etapów, bezpośrednio wpływających na budowanie doświadczeń pracowników: rekrutacja, onboarding, rozwój, codzienna praca, odejście z organizacji. Managerowie w trakcie programu zdobywają wiedzę zgodnie z cyklem doświadczeń pracownika. Zadania, z którymi się spotykają dotyczą bardzo różnorodnych sytuacji.  Aby znajdujące się na platformie zadania były jak najbardziej angażujące i różnorodne,  większość z nich wymagała odpowiedzi otwartych lub rzeczywistych działań i współpracy ze swoim zespołem. Dlatego, w firmie powstał zespół ponad 40 asesorów, którzy w trakcie programu na bieżąco sprawdzają odpowiedzi managerów.

- Grywalizacja polega na przekazaniu partii wiedzy, w taki sposób, aby całość w swej strukturze przypominała fabułę gry. Uczestnicy programy w wirtualnym, sfabularyzowanych świecie gamifikacji zdobywają unikalne dobra (np. nasiona czy owoce) i walczą z przeciwnościami losu (np. atak szkodników), tak aby osiągnąć upragniony cel i nagrody. Gamifikacja to przede wszystkim rywalizacja, współpraca…i dobra zabawa. Przyswajanie nowej wiedzy w tej sytuacji wiąże się z przypływem dopaminy i wieloma pozytywnymi doświadczeniami – wyjaśnia Anita Koralewska-Ratajczak.

Po 3 miesiącach można śmiało powiedzieć, że decyzja o wzmocnieniu tej inicjatywy gamifikacją to strzał w dziesiątkę! Świadczy o tym niesłabnące zaangażowanie managerów. Aż 75 proc. z nich kończy każdy moduł wykonując wszystkie dostępne na platformie zadania. Ważnym posunięciem, które zapewnia duże zainteresowanie, jest to, że zadania pojawiają się na platformie regularnie o ściśle określonych godzinach, a szybkość reakcji jest promowana. Aż 40 proc. uczestników rywalizacji wykonuje zadania w ciągu dwóch godzin od daty ich publikacji. Każdy doskonale zdaje sobie sprawę, że im szybciej upora się z dostępnymi zadaniami, tym wyższą pozycję w rankingu zajmie.

Program jest rozłożony w czasie tak, żeby managerowie mogli regularnie utrwalać w praktyce pozyskaną wiedzę. Dzięki temu w długofalowej perspektywie czasowej wypracowują nowe nawyki i sposoby działania. Większość pytań dotyczy realnych sytuacji lub nawiązuje do osobistych doświadczeń managerów (np. opowiedz o feedbacku, który otrzymałeś od swojego przełożonego i które szczególnie zapadł Tobie w pamięci i uzasadnij dlaczego akurat go zapamiętałeś/łaś). Oprócz utrwalenia podstawowych zagadnień teoretycznych celem jest zainspirowanie menadżerów do nowych rozwiązań.

Gra umożliwia nagradzanie menagerów za dobre wyniki, ciekawie wykonane zadania, szybkość reakcji. Najlepsi poza nagrodą otrzymują symboliczną czerwoną pelerynę MANAGER OF CHOICE! Menagerowie podkreślają możliwość utrwalenia wiedzy w niekonwencjonalny sposób oraz zacieśnienia relacji ze swoim zespołem. Dział personalny cieszy się z częstych kontaktów z menagerami, którzy coraz chętniej konsultują wyzwania z obszaru HR i wprowadzają nabytą wiedzę w życie. Rywalizacja między zespołami z różnych krajów wzmacnia współpracę wewnątrz danego zespołu menadżerskiego.

- Jestem całkowicie zachwycona sposobem nauki w formie gry. W ten sposób znacznie łatwiej jest przyswoić materiał. Co więcej, gra wywołuje spore emocje wśród pracowników, jak również zachęca do bliższej współpracy w zespole – powiedziała Inna Ocheretnaya, dyrektor zarządzający Raben Ukraina.

A Maciej Jarosz, Group Treasury Manager, Grupa Raben dodaje - Manager of Choice to ciekawe urozmaicenie w czasach pracy zdalnej, zwłaszcza, że przyswajanie i utrwalanie wiedzy odbywa się w formule grywalizacji. Zadania są niestandardowe, wymagają bycia kreatywnym, czasami angażują cały zespół w jego wykonanie, a informację zwrotną otrzymujemy dosyć szybko. Dodatkowym atutem jest możliwość rywalizacji z innymi managerami z Grupy.

Z kolei Florian Schneller, branch manager, Raben Germany tak ocenia program - Dzięki gamifikacji Manager of Choice udało nam się stworzyć bardzo atrakcyjną platformę. Szczególnie istotne jest to, że tematy i zadania na niej dostępne są bardzo zbliżone do codziennego życia managera, co przekłada się na bezpośrednią korzyść dla każdego z nas. Zdobytą wiedzę możemy wykorzystywać codziennie a nowe rozwiązania z powodzeniem wprowadzić w życie.

Wartością dodaną całej rozgrywki jest wsparcie podopiecznych fundacji Radość Dziecka. Managerowie, którzy ukończą określony etap gry/rundę udzielając min. 60% poprawnych odpowiedzi otrzymują żeton, który pozwali na sfinansowanie jednej lekcji języka obcego/spotkania z psychologiem lub logopedą dla podopiecznych fundacji.
Program potrwa do końca grudnia 2020 r., przed ponad tysiącem managerów z całej Grupy jeszcze 2 etapy gamifikacji z wieloma zadaniami i wyzwaniami zespołowymi. Kto zdobędzie najwięcej punktów, w najlepszym czasie i zostanie MANAGER OF CHOICE? Dowiemy się już wkrótce, a rywalizacja trwa w najlepsze.

- Pandemia nie zatrzymała nas, wręcz przeciwnie, tempo nabywania wiedzy i stosowania jej w praktyce wzrosło – podsumowuje Anita Koralewska-Ratajczak.

(źr. Grupa Raben)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
Indeks Logistyczny Agility o szansach na światowe ożywienie w 2021!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
Dock Doors of Giving - Prologis przekazał ponad 275 tys. euro na cele dobroczynne
UPS opublikował wyniki za 2020 – przychody wzrosły o 14,2 proc.
FM Logistic rozpoczyna budowę nowego centrum magazynowego w Wiskitkach
GLS wdrożył geokodowanie paczek
ID Logistics podsumowało 2020 rok – wzrost sprzedaży o 7,1 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC