Konto pracodawcy


Dachser obchodzi 90-lecie działalności

Dachser obchodzi 90-lecie istnienia na rynku. Firma, która wdrożyła na rynek transportowy wiele innowacji m.in. takich jak skanowanie SSCC, rodzina produktów entargo, wymienne nadwozia, czy autorskie rozwiązania IT digitalizujące procesy, przeszła drogę od jednoosobowej działalności, po globalne przedsiębiorstwo. W tej historii ważną rolę od 14 lat odgrywa również Dachser w Polsce.  

Założycielem firmy był Thomas Dachser, który początkowo działał jednoosobowo w niemieckim Kempten – miejscowości położonej w zachodniej Bawarii, a dzisiaj firma zatrudnia 31 tys. pracowników i działa w 393 lokalizacjach, posiadając swoje reprezentacje w 44 krajach. Dynamiczny rozwój firmy przyspieszył pod koniec lat 60., kiedy wkroczyła ona  na drogę innowacji. W 1967 roku firma wprowadziła „transport z gwarantowanym czasem”, a w 1970 przełomowe nadwozia wymienne. W 1980 roku Dachser wkroczył w świat IT, tworząc pierwsze autorskie aplikacje. W 1993 roku przedsiębiorstwo dokonało kolejnej rewolucji, stając się pomysłodawcą standaryzacji użycia kodów kreskowych w branży logistycznej w postaci globalnego systemu identyfikacji EAN/NVE.
Wraz z rozwojem autorskich rozwiązań, obszar działań DACHSER szybko zaczął się powiększać. W 1990 roku firma dociera ze swoją działalnością do wszystkich niemieckich landów oraz ośmiu innych krajów, w tym Stanów Zjednoczonych. W latach 90’ poszerza zasięg o Europę Zachodnią i Wschodnią oraz Afrykę Północną. W XXI wieku następuje gwałtowny rozrost sieci. Dotarcie do większości krajów w Europie, oddziały w Indiach, Tajlandii, Brazylii, czy Turcji, połączenia morskie i lotnicze z Chinami, Meksykiem, czy Argentyną. Wejście krajów Europy Środkowej do Unii Europejskiej i zniesienie ograniczeń w przemieszczaniu towarów pozwoliło wykorzystać w całości zintegrowane DNA firmy od początku opartego na jednakowym procesie we wszystkich krajach europejskich, wykorzystaniu jednego informatycznego systemu operacyjnego, który wsparł ujednolicone produkty i obsługę klientów w organizacji. Rozwój zasięgu działalności cały czas wspierany jest przez inteligentną i zintegrowaną sieć IT, nad którą czuwa 750 pracowników IT.

Polski rozdział wielkiej historii
Historia Dachser w Polsce jest dłuższa niż jej występowanie pod wspólną nazwą. Zanim firma przyjęła obecną nazwę i oficjalnie stała się częścią globalnej sieci, od 1995 roku w którym została zarejestrowana należała do struktur francuskiej firmy transportowej Graveleau. Jej polski oddział został wykupiony przez niemieckie przedsiębiorstwo w 1999 roku, a proces włączenia w europejską sieć przesyłek drobnicowych zakończył się wdrożeniem pełnego systemu, wprowadzeniem produktów Entargo na rynek w Polsce a tym samym zmianą profilu działania i w końcu rebrandingiem na Dachser w kwietniu 2006 roku. W tamtym momencie przedsiębiorstwo dysponowało 4 oddziałami: w Strykowie, Warszawie, Poznaniu i Sosnowcu. Dwa lata później dołączyły Wrocław i Szczecin, w 2010 Gdańsk, a najmłodszym jest oddział w Rzeszowie, założony w 2019 roku.
- Firma przez prawie półtorej dekady lat działalności nieustannie się rozwijała, osiągając w 2019 roku wolumen przesyłek na poziomie 1,7 mln (ponad 2 proc. wolumenu całej sieci) – 9 proc. wzrost r/r. – oraz tonaż powyżej 570 tys. ton (1,4 proc. całej sieci) – wzrost o 5 proc. Przychody w 2019 roku wyniosły 494,4 mln (ponad 1,6 proc. przychodów całej sieci), co znacznie przekroczyło prognozę na lata 2014 – 2019, która zakładała wzrost z 234,5 do 380 mln. Rozwój polskiej części firmy DACHSER to niewątpliwie „success story”, które mogło się spełnić dzięki zintegrowanej sieci a tym samym korzystaniu z kilkudziesięciu lat historii przedsiębiorstwa – od jednoosobowej firmy do światowego lidera innowacji w logistyce - skomentował Grzegorz Lichocik, prezes Dachser Polska od 2007 roku.

Ostatnie miesiące w historii Dachser to przede wszystkim walka o utrzymanie stabilnych łańcuchów dostaw. Kiedy były one zagrożone, firma zadbała o optymalizację, odpowiedni przepływ informacji i kontakt z klientami, dzięki czemu w większości przypadków udało utrzymać się płynność operacji.  Sprawne działanie pomogło również ruszyć ze wsparciem dla walczących z pandemią, m.in. zapewniając transport lotniczy dla milionów maseczek i innych środków ochrony osobistej oraz wspierając lokalne instytucje.

(źr. Dachser)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
Zgłoszenie celne a komunikaty IE599 i IE45 - o czym przedsiębiorca wiedzieć powini ...
Efekt pakietu mobilności – jak się do tego przygotować?
Zaległy urlop tylko do 30 września, udzielany także bez zgody pracownika
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Coraz więcej kontroli płacy minimalnej w Europie i tysiące euro kar!
Kolejny lockdown może zniszczyć polską gospodarkę
Przemysł w Europie będzie potrzebował ponad 11,5 mln mkw. powierzchni magazynowej
Nieruchomości magazynowe napędzają rynek inwestycyjny
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO Polska i Daewoo Power Products rozwijają współpracę na polskim rynku
Castorama przedłuża umowę z Prologis Park Stryków II
Własna sieć agentów lotniczych ułatwia Fracht FWO rozwój usług aircargo
Fresh Logistics Polska zwiększa powierzchnie magazynowe
Nowa sortownia DPD Polska w Rudzie Śląskiej obsłuży do 300 tys. paczek dziennie
Volvo Trucks gotowe do sprzedaży elektrycznych aut ciężarowych w Europie
DKV Box rozlicza opłaty drogowe w Bułgarii
Raben otwiera nowy magazyn w Legnicy
UPS opublikował wyniki za III kwartał – firma osiągnęła olbrzymie zyski
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC