Dodaj ogłoszenie o pracy


Pasja po godzinach - kurierzy zbudowali terminal przyszłości

Dwaj wrocławscy kurierzy firmy DHL Express postanowili zbudować terminal przyszłości. Dzięki uporczywości, determinacji i zaangażowaniu w projekt, jego realizacja trwała dwa lata. Powierzchnia projektu terminala przyszłości wynosi 4 m kw., a jego konstrukcja została wykonana z wysoką precyzją z tysiąca elementów. Zdalnie obsługiwana, wyposażona w infrastrukturę techniczną i rozwiązania proekologiczne, odzwierciedlająca przyjazne miejsce pracy człowieka przyszłości.

 

Tak wygląda Terminal Przyszłości DHL. Makieta o powierzchni 4mkw. przedstawia wagoniki, cysternę, 4 budynki należące do terminala, miniaturki drzew, a nawet śmietniki. Wyposażona jest w 4 ekologiczne wiatraki, które dostarczają energię do całego terminala, ponadto zawiera figurki kurierów (około 40) oraz innych osób (50) - kierowników, magazynierów i klientów. Są również ruchome elementy, jak jeżdżący pociąg, samochód, a nawet helikopter poruszający śmigłami. Jej twórcami są ludzie z pasją - dwaj wrocławscy kurierzy - Piotr Dawidowicz i Piotr Wiącek, którzy już od chłopięcych lat marzyli o budowaniu wielkich konstrukcji inżynierskich. Głównym bodźcem do realizacji dziecięcych marzeń była lokomotywa z logo DHL, którą jeden z nich wygrał na aukcji. Wtedy obaj postanowili, że podejmą próbę zbudowania własnej kolejki elektrycznej.


- Tak zaczęliśmy szukać wszystkiego, co jest związane z naszą firmą po całej Europie. Początkowo zakładaliśmy, że będzie to ósemka z szyn, po której jeździ pociąg, z czasem jednak pomysł przerodził się w duży projekt - budowę Terminala Przyszłości DHL – powiedział Piotr Dawidowicz.

Na pulpicie makiety znajduje się system elektrycznego sterowania poszczególnymi elementami. Wiele detali, takich jak statek, czy flagi kurierzy wykonali samodzielnie, wspierani przez swoich klientów, którzy pomogli zbudować m.in. tło makiety, logo DHL oraz elementy ze styroduru.

 

Większą część kosztów związanych z budową makiety pokryła nagroda pieniężna jednego z kurierów, którą dwa lata temu otrzymał wraz z tytułem Człowieka Roku w DHL Express (Poland).
Wagoniki, cysterna, samochody, helikopter, terminale – to rzeczy, które ciężko było kupić. Dlatego w całe przedsięwzięcie zaangażowani byli krewni mieszkający w Niemczech, którzy wyszukiwali i licytowali na stronach internetowych kolejne elementy makiety. Jej budowę rozpoczęli około dwóch lat temu, na początku w domu, a później przenosząc ją do garażu. - W wolnych chwilach oraz w weekendy z dumą patrzyliśmy, jak nasz terminal rośnie z dnia na dzień – wspominają dzisiaj. - Na razie nie planujemy kolejnych projektów, gdyż takie przedsięwzięcie wymaga wielkich nakładów pracy oraz czasu. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się połączyć marzenie, hobby i prace w jeden niesamowity projekt, którym jest Terminal Przyszłości DHL – mówią jego twórcy.

(źr. DHL Express Poland)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.