Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics otwiera oddział w Kazachstanie

CEVA Logistics umacnia pozycję w Azji Środkowej. W ostatnim czasie firma otworzyła swój pierwszy, własny oddział w Kazachstanie, który ma odpowiadać za obsługę klientów w całym regionie, to jest nowe biuro będzie obsługiwać klientów w Uzbekistanie, Turkmenistanie, Tadżykistanie oraz Kirgistanie.

Siedziba główna nowego oddziału CEVA Logistics mieści się w kazachskim mieście Almaty, największej metropolii tego kraju. Klientom zapewnia pełen zakres usług multimodalnych, w tym rozwiązania lotnicze, morskie i drogowe. Kazachstan jest ważnym węzłem komunikacyjnym pomiędzy Wschodem i Zachodem (Chiny i Europa). Dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze kolejowej może też wspierać optymalizację różnych wariantów tras alternatywnych, jak pociągi blokowe z Chin do Europy czy dostawy Koleją Trans-Kaspijską z Chin do Turcji. Biuro CEVA Logistics będzie też działać na lotnisku Almaty, które jest bramą do wielu innych rynków Azji Środkowej.

Gospodarka Kazachstanu opiera się głównie na eksporcie. Zespół CEVA Logistics zapewni więc obsługę klientom z różnego rodzaju branż, działających w oparciu o wykorzystanie m.in. paliw mineralnych, żelaza, stali, miedzi, nasion oleistych i mrożonego mięsa.

- Azja Środkowa jest strategicznym i wciąż rosnącym rynkiem, głównie ze względu na rolę, jaką pełni w połączeniach transportowych między Wschodem a Zachodem. Kazachstan jest w samym centrum rozwoju i cieszymy się, że to właśnie tu uruchamiamy własne oddziały CEVA Logistics, zapewniając klientom o bardzo zróżnicowanych wymaganiach lokalną obsługę. Na tym jednak nie kończą się nasze ambicje związane z tym regionem, już teraz planujemy w ciągu najbliższych miesięcy otwarcie kolejnych oddziałów – zapowiada Bruno Planatz, dyrektor regionalny CEVA Logistics IMEA, zapowiada:

Wzmocnienie oferty CEVA Logistics w Polsce
Ekspansja CEVA Logistics w Azji Środkowej, uruchomienie pierwszej placówki w Kazachstanie i plany otwierania kolejnych to bardzo ważna informacja także dla polskiego oddziału i jego klientów. To właśnie przez Kazachstan przebiega trasa drogowych przewozów drobnicowych w relacji Chiny – Polska, które zostały uruchomione w ubiegłym roku. Dzięki wsparciu, know-how i dużemu doświadczeniu lokalnych zespołów polski oddział CEVA Logistics będzie mógł wzmocnić ofertę usług, zwłaszcza w obszarze spedycji drogowej i kolejowej, które już teraz rozwijają się bardzo dynamicznie na tym kierunku.  

CEVA na rynkach azjatyckich
Uruchomienie pierwszej, własnej placówki w Kazachstanie jest kolejnym etapem umacniania pozycji CEVA na rynkach azjatyckich. W ramach realizacji strategii rozwoju regionalnego, w ubiegłym roku operator poinformował o otwarciu dwóch nowych oddziałów w Azji Południowo-Wschodniej – pierwszej własnej placówki w Kambodży (Phnom Penh) oraz drugiego biura w Wietnamie (magazyn w Ho Chi Minh City), w tym roku CEVA uruchomiła kolejne dwa oddziały w Bangladeszu (Dhaka i Chittagong). Obecnie w tym regionie operator posiada pięć własnych oddziałów, oprócz wyżej wspomnianych także w Myanmarze i Laosie. W leżących tuż obok Chinach CEVA posiada oddziały w 200 miastach i jest największym operatorem logistycznym dla branży automotive.  

CEVA Logistics oferuje klientom pełen zakres globalnych usług w zakresie transportu multimodalnego, lądowego i morskiego oraz logistyki kontraktowej.  Wśród wprowadzonych w ostatnim czasie usług skierowanych do klientów z tego regionu świata wymienić można Truck-Rail-Truck (TRT), innowacyjne rozwiązanie w transporcie multimodalnym, które pozwala na utrzymanie ciągłości azjatyckich łańcuchów dostaw podczas pandemii COVID-19. TRT wspomaga wymianę handlową między firmami z Azji Południowo-Wschodniej a Chinami. CEVA obsługuje także kolejowe przewozy towarowe pomiędzy Azją a Europą.

(źr. CEVA Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.