Dodaj ogłoszenie o pracy


Nietypowa przesyłka TNT do Emiratów Arabskich

Ważący 15 ton specjalny namiot ekspozycyjny transportowała niedawno firma kurierska TNT Express. Ten nietypowy ładunek pokonał 6400 km by dotrzeć do centrum wystawienniczego w mieście Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Szczególnie ważne dla nadawcy – firmy Freedomes, która wynajmuje konstrukcje namiotowe – było przejęcie przez TNT wszelkich niezbędnych i czasochłonnych formalności celnych. Kluczowe było zrealizowanie całej operacji – transportu i formalności - w ściśle określonym czasie. Do zbudowania namiotu równolegle wyruszyła ekipa montażystów z Polski, dlatego nie mogło nastąpić żadne opóźnienie w dostawie.

 

- TNT jako jedyna zaproponowała usługę kompleksową: odbiór towaru z naszej firmy i dostarczenie go dokładnie do miejsca montażu, a nie np. na lotnisko. Bardzo ważne było przeprowadzenie nas przez gąszcz uwarunkowań prawno-technicznych: m.in. przepisów obowiązujących w krajach arabskich - mówi Paweł Wolski z firmy Freedomes.

 

9 skrzyń, zawierających m.in. stalowe konstrukcje namiotu, odebrano od nadawcy w Szczecinie (w tamtejszej agencji odbyła się również odprawa eksportowa) i przetransportowano do Amsterdamu. Stąd przesyłka odleciała do Sharjah, następnie została przewieziona na miejsce montażu. Cały proces przebiegł zgodnie z założeniami – odprawę dokonano na czas. Namiot sferyczny o powierzchni 700 m2 wkomponowano w pejzaż hipernowoczesnego centrum ekspozycyjnego w ramach organizowanych tu targów książki.

 

- Jako, że destynacje azjatyckie i bliskowschodnie zyskują na znaczeniu wśród klientów z Polski, proponujemy nowe rozwiązania szyte na miarę. Transport namiotu jest tego przykładem – mówi Katarzyna Fabiańska special services manager TNT Express - Wśród najnowszych propozycji jest usługa konsolidacji frachtów lotniczych z Chin. Klient uzyskuje m.in. atrakcyjne stawki dla regularnych transportów, bez ukrytych dopłat w trybie door-to-door.

 

Firma aranżuje wyloty skonsolidowanego towaru z lotnisk: Guangzhou, Hong Kongu, Szanghaju i Shenzen dwa razy w tygodniu. Dystrybucja podzielonego frachtu z Frankfurtu, dokąd docierają ładunki z Chin, odbywa się transportem drogowym. We Frankfurcie dla każdego pojedynczego ładunku wystawiany jest dokument tranzytowy T1, który pozwala na odprawę celną w Polsce. Możliwe jest też zorganizowanie odprawy celnej fiskalnej w Niemczech. Zlecenie każdorazowo realizuje dedykowany pracownik, a towar podlega stałemu monitoringowi.
(źr. TNT)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.