Konto pracodawcy


Największy magazyn centralny PepsiCo pracuje już na pełnych obrotach

Najnowszy i jednocześnie największy magazyn centralny PepsiCo położony na terenie parku P3 Mszczonów rozpoczął w pełni działalność operacyjną. Warto dodać, iż jest to również największy magazyn w sieci dystrybucji koncernu i największy tego typu obiekt oddany do użytku w Polsce w I kwartale 2020 r. Kubatura magazynu jest tak duża, że gdyby chcieć wypełnić budynek wyłącznie puszkami flagowego napoju marki, zmieściłoby się tam ich aż 2 mld. Obiekt o powierzchni ponad 58 tys. m2 pozwala na składowanie ok. 60 tys. palet jednocześnie. Codziennie opuszcza go około 5 tys. palet i tyle samo trafia do niego z zakładów produkcyjnych firmy.

- Realizacja nowego magazynu centralnego była dla nas strategicznym projektem na przestrzeni kilku ostatnich lat oraz kluczowym elementem modernizacji systemu magazynowania wyrobów gotowych w Polsce. Dzięki temu że P3 przekazało nam obiekt zgodnie z założonym harmonogramem, mieliśmy wystarczająco dużo czasu, żeby przenieść do niego zaplanowaną wcześniej skalę naszych operacji i w tak trudnym momencie, jakim jest pandemia, móc działać w sposób nieprzerwany i efektywny. W obecnej chwili już ponad 85% z docelowych operacji prowadzonych jest w Mszczonowie. Konsolidacja różnorodnych procesów, dotychczas prowadzonych w innych rozproszonych obiektach, okazała się bardzo dobrą decyzją i sprawdziła się doskonale w tym wymagającym okresie – powiedział Paweł Poniedzielnik, Starszy Kierownik ds. Logistyki w PepsiCo.

Budowa magazynu centralnego PepsiCo rozpoczęła się w maju ubiegłego roku i trwała osiem miesięcy. Wysokość obiektu do podstawy konstrukcji dachu wynosi 12 m, co umożliwia swobodne składowanie towarów do wysokości 11,5 m. P3 w pełni dostosowało budynek do potrzeb i operacji logistycznych realizowanych przez klienta. Budynek posiada 103 doki (rozładunkowo-załadunkowe), w tym 4 rampy „zero”, a także bezsłupową strefę przydokową o głębokości 24 m, co umożliwia najemcy dużą swobodę manewrów zarówno w trakcie załadunku, jak i rozładunku towarów. Dodatkowo w obiekcie zainstalowano system QLoader, który pozwala na automatyczny załadunek oraz rozładunek palet, co znacząco skraca czas procesów i minimalizuje ich koszty. Wewnątrz magazynu zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in. w pełni zautomatyzowane urządzenie umożliwiające foliowanie palet poprodukcyjnych oraz mobilne i stacjonarne owijarki do zabezpieczania składowanego towaru.

- Realizacja strategicznego magazynu dla PepsiCo była także kluczową inwestycją dla nas jako dewelopera. Wyjątkowa skala projektu i terminarz były wymagające, jednak dzięki doskonałej współpracy wszystkich zespołów zaangażowanych w realizację obiektu, zarówno ze strony P3, generalnego wykonawcy – firmy Kajima Poland, jak i naszego klienta przekazaliśmy magazyn do użytku zgodnie z planem. Czujemy ogromną satysfakcję, że przekazany przez nas obiekt znakomicie poradził sobie z trudnym testem operacyjnym w wyjątkowo wymagającym czasie, a fakt że był to jednocześnie największy projekt w Polsce oddany w pierwszych 3 miesiącach tego roku jest dla nas dodatkowym powodem do zadowolenia – powiedział Bartłomiej Hofman, Managing Director P3 Logistic Parks w Polsce.

PepsiCo w każdym realizowanym projekcie oraz we wszystkich etapach łańcucha dostaw stawia na pierwszym miejscu aspekty środowiskowe i dąży do ograniczenia swojego śladu węglowego. W konstrukcji obiektu wykorzystano panele z rdzeniem PIR, które efektywniej izolują budynek od czynników zewnętrznych. Ponadto na dachu magazynu zainstalowano panele solarne do podgrzewania wody bytowej. W budynku zainstalowano tylko energooszczędne oświetlenie LED, a we flocie prawie 100 wózków widłowych zastosowano baterie litowo-jonowe będące bardziej ekologiczne niż tradycyjne baterie kwasowe. W trosce o zachowanie polityki PepsiCo „zero odpadów” w magazynie wszystkie odpady są segregowane, a stosowane środki czyszczące są przyjazne dla środowiska i posiadają odpowiednie certyfikaty.

Procesami operacyjnymi w magazynie PepsiCo w Mszczonowie zarządza ID Logistics, międzynarodowy operator logistyczny, który specjalizuje się w logistyce kontraktowej.

- Jako operator logistyczny wciąż poszukujemy nowych technologii oraz rozwiązań mających na celu wsparcie operacji dla naszych klientów. Dzięki zaangażowaniu już na etapie projektu i budowy magazynu centralnego PepsiCo byliśmy w stanie zaprojektować go w taki sposób, aby zapewniał dużą elastyczność i pozwalał na implementację nowoczesnych technologii. Przykładem takich rozwiązań jest np. flota wózków z bateriami Li-ion (litowo-jonowymi), autonomiczne wózki widłowe, a także wózki z systemem „put to light”, które za pomocą sygnalizacji świetlnej wskazują miejsca odłożenia towarów. Wdrożyliśmy ponadto system kompletacji głosowej (ang. voice picking), a także systemy awizowania dostaw, zarządzania dokami oraz ruchem pojazdów na parkingu i placu – powiedział Piotr Krasoń, Project Manager ID Logistics.

Mimo wysokiego poziomu automatyzacji procesów logistycznych, ich liczba w połączeniu z wielkością obiektu sprawia, że w magazynie zatrudnionych jest już 230 osób. 52 proc.  z nich stanowią magazynierzy, a 27 proc. operatorzy wózków widłowych. Pozostałe osoby zatrudnione są na stanowiskach administracyjnych i nadzorczych. Dynamiczny rozwój centrum logistycznego i stały wzrost liczby operacji logistycznych wymaga jednak dalszego rozwoju kadr i zatrudniania kolejnych pracowników.

Park P3 Mszczonów położony jest 50 km na południowy zachód od Warszawy, wzdłuż drogi ekspresowej S8 łączącej stolicę z południem Polski, a także w pobliżu autostrady A2 łączącej zachodnią i wschodnią część kraju oraz autostrady A1, biegnącej z południa na północ. Położenie parku przy drodze ekspresowej S8 umożliwia dojazd do centrum Warszawy w niecałe 40 minut. P3 posiada jeszcze grunt pozwalający na dalszą rozbudowę parku o ponad 100 000 m2 powierzchni najmu.

(źr. Pepsico / P3)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL Express dołącza do swojej floty nowe frachtowce Boeing 767-300 Freighters
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC