Dodaj ogłoszenie o pracy


Agility inwestuje w e-commerce

Agility Ventures, spółka inwestycyjna grupy Agility, czołowego dostawcy usług logistycznych, zainwestowała w platformę e-commerce – ExpandCart. Umożliwia ona przedsiębiorcom i małym firmom tworzenie sklepów internetowych w krótkim czasie i bez konieczności zdobycia wiedzy technicznej. Inwestycja jest częścią tury finansowania zakończonej w tym roku przez Agility, Graphene Venture Capital, Betatron oraz innych inwestorów.

ExpandCart dostarcza firmom odpowiednie wzorce i szablony internetowe, możliwe do wykorzystania także na urządzeniach mobilnych, dostępne w językach angielskim i arabskim. Zapewnia wsparcie marketingowe i usługi hostingowe. Dodatkowo pozwala też właścicielom e-sklepów skorzystać z ponad 20 opcji płatności i dostawy, usprawniając cały proces sprzedaży.
Jak podkreśla Henadi Al-Saleh, prezes Agility odpowiadająca za strategię inwestycyjną, nowy projekt jest elementem działań firmy ukierunkowanych na wzmocnienie pozycji lidera w logistyce cyfrowej i handlu internetowym.- Dostrzegamy ogromny potencjał cyfrowej logistyki i handlu internetowego. Jednak, chcąc go w pełni wykorzystać, musimy zapewnić wsparcie dla szerszego eko-systemu związanego z rozwojem handlu cyfrowego. Innymi słowy, powinniśmy stać się elementem tego systemu - powiedziała Al-Saleh. - Agility inwestuje ponad 100 mln USD w Shipa.com, cyfrową platformę logistyczną, która pozwala przedsiębiorcom i klientom indywidualnym zarządzać transportem, e-commerce i dostawami przez Internet. Współpraca z ExpandCart umożliwia handel międzynarodowy kolejnej grupie przedsiębiorstw.
10 tys. sprzedawców, którzy otworzyli swoje sklepy na ExpandCart, zrealizowało już ponad 190 tys. zamówień. Oprócz narzędzi do tworzenia e-sklepu, ExpandCart oferuje też wsparcie w zakresie marketingu cyfrowego, obsługi i realizacji zamówień, systemu punktów sprzedaży, aplikacji mobilnych oraz obsługę posprzedażową.
Według badań Bain&Company z 2019 roku, rynek e-commerce na Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej (MENA), wart obecnie 8,3 mld USD, od 2014 corocznie notował wzrost o 25 proc. Do 2022 roku ma osiągnąć wartość 28,5 mld USD i będzie rósł jeszcze szybciej, szczególnie biorąc pod uwagę stosunkowo niski poziom penetracji e-commerce w regionie.

- Rynek handlu detalicznego na Bliskim Wschodzie jest wart ponad 231 mld USD. I choć handel internetowy stanowi dziś tylko niewielki procent tego rynku, to jego udział będzie wzrastał, w miarę pojawiania się nowych rozwiązań i warunków ułatwiających tego typu działalność - podsumowuje Henadi Al-Saleh. - Agility Ventures będzie ściśle współpracować z ExpandCart tak, by dotrzeć do jak największej liczby klientów. Oprócz finansowania, wkład Agility obejmować będzie także wsparcie w tworzeniu rozwiązań logistycznych oraz realizacji zamówień, niezbędne dla skutecznych działań sklepów internetowych.
- Kolejne inwestycje Agility w nowe technologie to dla nas bardzo dobra wiadomość. Konsekwentnie budujemy pozycję lidera cyfryzacji usług logistycznych, a rozwój projektów z tego obszaru może przełożyć się na wymierne korzyści także dla naszych klientów - mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics w Polsce. „Klienci coraz częściej oczekują od nas rozwiązań, dzięki którym będą mogli jeszcze szybciej i jeszcze prościej zarządzać łańcuchami dostaw. Świadczy o tym sukces cyfrowej platformy logistycznej Shipa.com, dedykowanej MŚP. Od uruchomienia w 2018 roku obserwujemy systematyczny wzrost liczby jej użytkowników. Na komputerze, laptopie, tablecie czy smartfonie mogą oni przez Internet za pomocą kilku kliknięć zarządzać procesami transportowymi, od sprawdzenia stawek i uzyskania natychmiastowej oferty, poprzez płatność, booking aż po śledzenie przesyłek morskich i lotniczych na całym świecie. Teraz przygotowujemy się do wdrożenia kolejnych rozwiązań”.

O ExpandCart
ExpandCart to kompleksowa platforma e-commerce, która umożliwia przedsiębiorstwom i klientom indywidualnym tworzenie sklepów internetowych w ciągu kilku minut, bez konieczności zdobycia niezbędnej wiedzy technicznej. Platforma oferuje tysiące funkcji, odpowiadających na zróżnicowane potrzeby handlu internetowego. Zawiera wielokanałowe rozwiązania dla sprzedawców i właścicieli sklepów, takie jak zaawansowany portal internetowy, system punktów sprzedaży oraz zindywidualizowane aplikacje mobilne dla systemów iOS oraz Android. Dodatkowe informacje dostępne są na stronie: www.expandcart.com

(źr. Agility)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.