Dodaj ogłoszenie o pracy


Carlsberg Polska stawia na nisko emisyjny transport

Między 16 a 22 września obchodzony jest Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu, który ma zwrócić uwagę na konieczność obniżenia emisyjności transportu. Ograniczenie emisji CO2 i zanieczyszczeń powietrza wynikających z działań logistycznych to elementów strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg. Firmie w Polsce udało się zredukować liczbę przejechanych kilometrów o prawie 0,5 mln w dystrybucji produktów.

Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Together Towards Zero, cel Grupy Carlsberg na 2030 r. to zero śladu węglowego. W jego ramach zakładane jest ograniczenie do zera emisji CO2 w browarach firmy oraz zmniejszenie o 30 proc. śladu węglowego w łańcuch wartości „beer in hand”. Oznacza to, że firma ogranicza poziom emisji CO2 w łańcuchu wartości –  w tym poprzez transport do momentu, kiedy piwo trafia w ręce konsumenta. Dążąc do realizacji tego celu, Carlsberg m.in. zmienia schematy załadunkowe w transportach międzymagazynowych oraz w dystrybucji do klientów. Dzięki temu udaje się maksymalnie wykorzystać powierzchnię załadunkową i ograniczyć ilość realizowanych transportów.
- Ważnym projektem realizowanym przez nas w 2018 roku była kontynuacja wdrożenia Transportation Management System (TMS), czyli systemu do zarządzania, planowania i optymalizacji usług transportowych realizowanych przez operatorów logistycznych. – mówi Dariusz Krasoń, menedżer ds. transportu i dystrybucji Carlsberg Polska. – Do kluczowych korzyści z wprowadzenia TMS należy m.in. wzrost elastyczności współpracy z operatorami logistycznymi, minimalizacja błędów ludzkich i poprawa jakości planowania transportu.
W efekcie podejmowanych działań w Carlsberg Polska zredukowano liczbę przejechanych kilometrów o prawie 0,5 mln w dystrybucji produktów oraz ponad 100 tys. po wprowadzeniu z kluczowymi klientami projektu odbiorów własnych. Ponadto, w poprzednich latach w Browarze Bosman w Szczecinie dotychczasową flotę zastąpiono autami nowej generacji DAF CF, które pozwalają przewieźć o 10 proc. więcej palet niż dotychczasowe samochody, co przekłada się na mniej kursów i oszczędność paliwa, a w efekcie mniejszą emisję CO2.

Większe powierzchnie magazynowe
- W ostatnim czasie przeprowadziliśmy w naszych browarach kilka inwestycji, które usprawniły ruch pojazdów i zwiększyły powierzchnię magazynową, co pozwoliło nam ograniczyć liczbę transportów do magazynów zewnętrznych. – mówi Marcin Będlin, menedżer ds. logistyki magazynowej. Wśród wprowadzonych rozwiązań znalazł się m.in. system buforowania i transportu palet z pustą butelką zwrotną z magazynów zewnętrznych do depaletyzerów. Zastosowano także niszczarki do pasków opakowaniowych - zmielone w nich resztki poddawane są recyclingowi, rozwiązanie to umożliwiło zredukowanie zajmowanej przestrzeni załadunkowej. Dzięki podniesieniu podwieszenia oświetlenia uzyskano aż 25 proc. pojemności całkowitej magazynu. A modernizacja floty wózków widłowych pozwoliła na uwolnienie 4 proc. powierzchni. To wszystko przyczyniło się ograniczenia liczby wywozów produktów do magazynów zewnętrznych. Na ograniczenie emisji CO2 wpływa również fakt, że 95 proc. wózków w magazynach browarów to wózki elektryczne. We wszystkich lokalizacjach – w Browarze Kasztelan w Sierpcu, w Browarze Okocim w Brzesku i Browarze Bosman w Szczecinie – uruchomiono także akumulatorownie z automatycznym systemem kolejkowania baterii FIFO, co znacząco poprawia żywotność baterii oraz ogranicza zużycie prądu.

Chcesz dowiedzieć się więcej informacji nt. rozwiązań w zakresie redukcji emisji CO2 zajrzyj do Raportu Zrównoważonego Rozwoju Carlsberg Polska; https://bit.ly/2k1vauW

(źr. Carlsberg Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.